Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidecar ser ut att bara fungera på nyare Mac-datorer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En väldigt trevlig funktion som kommer komma i macOS Catalina är möjligheten att använda din iPad som en extra skärm - men funktionen ser ut att bara fungera på nyare Mac-datorer.

Läs hela artikeln här

Riktigt dåligt. Jag har en maxad 15” 2013 modell som är riktigt bra än.

Ursprungligen av ibeardtech:

Riktigt dåligt. Jag har en maxad 15” 2013 modell som är riktigt bra än.

Japp riktigt trist, jag funderar på om det kan ha och göra med BT 5.0? Är dock osäker på om alla datorer i listan faktiskt är utrustade med det. Man tycker ju att funktionen iaf borde fungera med en kabel mellan iPad och dator.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-06 21:12

Gissar vilt att det har att göra med att det kräver hårdvaruacceleration h265 (HEVC?) som kom med Intelprocessorerna 2015.

Det sög ju lite, min 2016 MBPr funkar men inte min 2013 MP :-/

Ursprungligen av CekariYH:

Det sög ju lite, min 2016 MBPr funkar men inte min 2013 MP :-/

Du får köpa ny dator, Apple jublar. Måste säga att man nästan älskar dessa artificiella begränsningar, bara Apple kan försöka med det.

Ursprungligen av Andorr:

Du får köpa ny dator, Apple jublar. Måste säga att man nästan älskar dessa artificiella begränsningar, bara Apple kan försöka med det.

Skulle jag gärna göra, men den konfigurationen jag vill ha kostar mycket mer än jag har råd med som russinklubbare

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-07 07:36
Ursprungligen av Andorr:

Du får köpa ny dator, Apple jublar. Måste säga att man nästan älskar dessa artificiella begränsningar, bara Apple kan försöka med det.

Det hade varit artificiellt om Apple sa att det bara går på maskiner tillverkade från i år. Nu krävs det en hårdvara som funnit i maskinerna i flera år och många glada kunder kan använda Sidecar. Du tramsar.

  • Medlem
  • 2019-06-07 15:24

Verkar riktigt trevligt. Det blir till att inhandla en Apple Pencil för lite mer seriös maskning vid bildredigeringen.
Jag antar att det inte kommer att fungera att swipa på paddan för att zooma in eftersom programmet man redigerar i ligger på datorn? (Och inte ha stöd för detta?) I mitt fall bla Affinity Photo

Ska gå att aktivera på äldre datorer också.

Citat:

defaults write com.apple.sidecar.display allowAllDevices -bool YES

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ska gå att aktivera på äldre datorer också.

Vore jädrigt bra om det funkar på min 2013 MP

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-12 12:46
Ursprungligen av Gäddnos:

Gissar vilt att det har att göra med att det kräver hårdvaruacceleration h265 (HEVC?) som kom med Intelprocessorerna 2015.

Det verkar nu vara bekräftat av Craig Federighi att det är hårdvaruacceleration för H.265 som sätter stopp för Sidecar med äldre processorer.

Dessutom ett förslag till varför ”Hair Force One” har så vackert hår...

https://www.reddit.com/r/apple/comments/bzlds...

1
Bevaka tråden