Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Robotröst efter 10 minuter, AirPods

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-04 11:05

Hej!
Jag använder mina AirPods (första generationen, köpta för ca 14 månader sedan) en hel del.

Något jag upptäckt är att när jag pratar i dem så efter ca 10 minuter så börjar rösten på personen jag pratar med få en "robotliknande" röst, samt att de inte hör mig. Om jag då ändrar till högtalare eller iPhone och sedan tillbaka till AirPods så fungerar ljudet igen i ca 10 minuter.
Detta händer oavsett vart jag är, tänkte att jag kanske hade många källor omkring mig som skickade trådlösa signaler, men detta händer överallt. Har börjat göra detta de senaste veckorna, så det har inte alltid varit såhär.

Detta händer inte när jag lyssnar på Spotify eller liknande.

Har testat att starta om telefonen, både vanlig och "hard reset". Koppla upp och ned bluetooth, ta bort och lägga till AirPodsen med mera men inget har hjälpt.

Finns det något mer jag kan göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-04 11:19

Återställning men om det hjälper.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-04 11:56
Ursprungligen av kenjon:

Återställning men om det hjälper.....

Har testat att återställa AirPodsen, men det har inte hjälpt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-04 12:02

Kan man Återställa dem? Jag trodde bara man kunde koppla ifrån och para dem igen.
Jag menade att Återställa telefonen till fabriksinställningarna. Testa ett samtal eller två, och sedan läsa in backupen och testa igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-04 12:11
Ursprungligen av kenjon:

Kan man Återställa dem? Jag trodde bara man kunde koppla ifrån och para dem igen.
Jag menade att Återställa telefonen till fabriksinställningarna. Testa ett samtal eller två, och sedan läsa in backupen och testa igen.

Nja, återställning är vad de olika "guiderna" säger att man gör om man googlar. Men det är egentligen bara att man trycker på knappen på baksidan av caset och sen kopplar ihop dem igen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-04 12:19
Ursprungligen av kenjon:

Kan man Återställa dem? Jag trodde bara man kunde koppla ifrån och para dem igen.
Jag menade att Återställa telefonen till fabriksinställningarna. Testa ett samtal eller två, och sedan läsa in backupen och testa igen.

Ja man kan återställa AirPods. Det gör man genom att hålla in knappen på caset

Ursprungligen av vicce:

Nja, återställning är vad de olika "guiderna" säger att man gör om man googlar. Men det är egentligen bara att man trycker på knappen på baksidan av caset och sen kopplar ihop dem igen.

Tipset från Kenjon kvarstår dock Testa att återställa din iPhone.

  • Superhjälte
  • 2019-06-04 22:09

Kan inte minnas att jag har pratat i telefon i hela tio minuter någon gång de senaste tio åren. Nu måste jag nästan göra det för att se om mina AirPods beter sig likadant.

Man ska plocka ur den lilla kinesen som sitter inne i dom...

Har de betett sig på detta sättet sedan inköp? Oavsett så hade jag krävt nya på garantin eller reklamerat dem!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-06 09:00

Steg 1 är väl att ta reda på om det är lurarna eller telefonen.
Testat dem mot annan telefon, dator etc?

1
Bevaka tråden