Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-25 23:43
Ursprungligen av Ida Blix:

Den är ren ❤️ på så många sätt tycker jag! Jobbigt att inte kunna sträckkolla!

Tycker säsong 2 är bättre än första

  • Medlem
  • 2019-02-26 05:18
Ursprungligen av Innis:

Tycker säsong 2 är bättre än första

Det tycker jag med
Va är vi överens igen det får inte bli en vana ?

Ursprungligen av PaO:

Det tycker jag med
Va är vi överens igen det får inte bli en vana ?

Jag var inte helt nöjd över förra avsnittet men senaste avsnittet var bra

Men vi kommer tillbringa hela säsongen och aldrig få se den som vi letar efter (skriver inte ut namnet för att undvika spoilers

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag var inte helt nöjd över förra avsnittet men senaste avsnittet var bra

Men vi kommer tillbringa hela säsongen och aldrig få se den som vi letar efter (skriver inte ut namnet för att undvika spoilers

Har tyckt om karaktärerna sedan s1 och tycker det här håller sig i klass med tidigare Star Trek-serier, visst kanske lite svajigt här och där, men det var de gamla serierna också.

Angående din nästan spoiler så håller jag nog med

Ursprungligen av Ida Blix:

Har tyckt om karaktärerna sedan s1 och tycker det här håller sig i klass med tidigare Star Trek-serier, visst kanske lite svajigt här och där, men det var de gamla serierna också.

Angående din nästan spoiler så håller jag nog med

Jag gillar Michael Burnham riktigt mycket (vilket är naturligt när hon är huvudfiguren)

Och, ja, det är naturligt med svängningar i avsnitten - det som kännetecknar en bra serie är att de svänger tillbaka

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-02 23:53

The Americans säsong 6 finns sedan några dagar på Netflix.

Jag har följt denna serie sedan början och gillar den skarpt. För de som tycker den är svår: jag startade S1 e1 tre/fyra gånger, tappade hoppet, försökte igen. Därefter fastnade jag. Kan ha varit S1 E2 som det satt.

Därefter = kärlek.

Plöjt igenom 2 säsonger av Colony på Netflix.

Mycket bra måste jag säga.

Ursprungligen av SwBear:

Nightflyers, SyFy/Netflix…
https://www.syfy.com/nightflyers

2001- och Solaris-vibbar. Bygger på novell av George R.R. Martin. Hyggligt genomtänkt o inte den katalog-skapelse jag trodde först det skulle vara.

Har nyss skaffat Netflix o tittade en snabbis in på den serien men det hjälpte m att se introt till första avsnittet för att inse att det inte var ngt för mig. Alldeles för mkt detaljerat blodigt våld.

Jag har istället fastnat för Altered Carbon. Vibbar av Bladerunner o Wild Palms. Mkt våldsamt ibland men inte så detaljerat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-20 22:40
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag har istället fastnat för Altered Carbon. Vibbar av Bladerunner o Wild Palms. Mkt våldsamt ibland men inte så detaljerat

Behåller greppet om vinkelslipen här och låter en vrickad variant komma fram;
Happy! [SyFy] Tror ungdomarna kallar det "urflippat". Typ Preacher [amerikanskt] för den som såg den, men med stadsmiljö, tunga vapen, ytterligt onda skurkar, droger i drivor samt en animerad blå enhörning.
Avrundar blodstänken från strövtågen i TV-världen; Fresh Eggs [TVNZ 2/BBC] från Nya Zeeland. Av samma art som Preacher men med kiwis, ute's, hipsterproblematik i glesbygd och benig gangsterblondin.

Ett djupt andetag och till en hygglig 50-talsskildring av amerikansk UFO-hantering; Project Blue Book. [History] Hävdar verklighetsanknytning till fall som Dr. J. Allen Hynek hanterade åt U.S. Air Force för att lugna och ge logiska förklaringar till. Bra miljöskildringar och sparsmakat spännande exponeringar av oförklarliga objekt, observationer och personer.

GoT

Värd all väntan

Ursprungligen av BlackSmp:

GoT

Värd all väntan

Tur man väntar då

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-06-03 17:43

GoT?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-06-03 18:34
Ursprungligen av onnyt:

GoT?

Hoppas du skojar lite, Game of Thrones

Plöjt igenom Bad blood s02. Riktigt jäkla skitbra!

Ursprungligen av N_Micke:

Plöjt igenom Bad blood s02. Riktigt jäkla skitbra!

Är halvvägs genom säsong 2 och tycker serien tappade när Vito dog. Första säsongen var ju till en viss del verklighetsbaserad och då var Declan sammansatt av olika personer i toppen. Nu är det ren fiktion även om Kim Coates gör en grym prestation så är det lite förutsägbart.

Fan nu kände jag mig riktigt gnällig, så det är väl bäst jag avverkar ett avsnitt till.

  • Medlem
  • 2019-06-04 23:24

Jag är sannerligen inte mycket för film och serier! Kanske är det därför som detta är mitt första inlägg i tråden? ?
Men. Chernobyl på HBO. Har ni inte sett den? Se den!

Någon anmärkning på serien då?
För en nörd som mig så hade det varit kul med lite ordentliga siffror på dosrater vid olika platser och avstånd. Och sen hade det ju varit kul om dom berättat hur det hela uppdagades, egentligen...

Senast redigerat 2019-06-04 23:35
  • Superhjälte
  • 2019-06-05 06:25

»Good Omens« hade premiär på Amazon Prime i fredags. Kul serie baserad på roman av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Sistnämnde har även varit involverad i tv-serien. I huvudrollerna som Aziraphale och Crowley syns Michael Sheen och David Tennant.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-05 10:37
Ursprungligen av Zop:

»Good Omens« hade premiär på Amazon Prime i fredags. Kul serie baserad på roman av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Sistnämnde har även varit involverad i tv-serien. I huvudrollerna som Aziraphale och Crowley syns Michael Sheen och David Tennant.

Så sugen på att se den, boken var riktigt bra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-06-05 18:44
Ursprungligen av Dalle:

Jag är sannerligen inte mycket för film och serier! Kanske är det därför som detta är mitt första inlägg i tråden? ?
Men. Chernobyl på HBO. Har ni inte sett den? Se den!

Någon anmärkning på serien då?
För en nörd som mig så hade det varit kul med lite ordentliga siffror på dosrater vid olika platser och avstånd. Och sen hade det ju varit kul om dom berättat hur det hela uppdagades, egentligen...

Jag har sett tre avsnitt än så länge och är mycket nöjd med serien! Störde mig lite i början på att engelska var språket men vande mig snart.

Mycket intressant att se denna historiska händelse dramatiserad som tv-serie!

  • Medlem
  • 2019-06-05 21:14
Ursprungligen av joakimo:

Störde mig lite i början på att engelska var språket men vande mig snart.

Instämmer. Amerikanarna är väl för lata för att orka läsa text?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-27 18:04
Ursprungligen av Zop:

»Good Omens« hade premiär på Amazon Prime i fredags. Kul serie baserad på roman av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Sistnämnde har även varit involverad i tv-serien. I huvudrollerna som Aziraphale och Crowley syns Michael Sheen och David Tennant.

På väg till en skärm nära oss! 8-)
Pratchett/Gaiman/Tennant fick alla reservationer att släppa.

The Boys (Amazon) baserad på Garth Ennis serie

Väldigt mycket watchman enligt mig och fångar känslan i serien

dokumentär på kunskapskanalen
"Nördarna som förändrade allt"

Har vi ingen tråd för tips på filmer? kanske att man skulle ändra trådrubriken och skriva: "tv-serier, dokumentär och filmer"
I varje fall kan jag rekommendera Återkomsten av Andrej Zvjagintsev på svtplay.
Stark drama som handlar om en pappa till 2 pojkar som kommer hem efter att ha varit borta under större delen av deras liv, och hur han försöker skapa en nära relation med pojkarna. Fantastisk rollprestation av barnen i synnerhet Ivan Dobronravov

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-29 09:15
Ursprungligen av calinou:

Har vi ingen tråd för tips på filmer?

Tråden för filmtips!
Filmtråden!

Då lägger jag tipset där också!

Netflix: Better than us. En rysk serie som verkar lovande, bara sett ett och ett halvt avsnitt än.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-08-29 21:00

Pennyworth.

https://www.imdb.com/title/tt8425532/?ref_=nv...

Bra på alla sätt och vis.

Har precis kollat klart på första säsongen av Mythic Quest: Ravens Banquet. Kanonbra!

Ursprungligen av HåkanE:

Har precis kollat klart på första säsongen av Mythic Quest: Ravens Banquet. Kanonbra!

Jag håller med och lägger till Altered Carbon säsong 2

Bevaka tråden