Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples meddelande till alla som saknar omdöme

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har ett alldeles speciellt meddelande till alla er som har för lite spänning i livet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-06-03 22:00

Men det är ju lika roligt varje år att läsa allt gnäll om att det inte fungerar och att Apple suger stort

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-03 22:02

Då slipper vi kanske få höra den gamla vanliga "batteritiden är jättedålig nu efter att jag installerat betan".

"Någon som har samma problem som jag" brukar ju dyka upp frekvent med.

Minns när iOS11 gick att betatesta och folk var ursinnig att Swish samt BankID inte fungerade förens i slutet av betan ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-04 12:45
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Minns när iOS11 gick att betatesta och folk var ursinnig att Swish samt BankID inte fungerade förens i slutet av betan ?

Har väl varit problem med dem nästan varenda iOS i de första betorna.
Jag väntar alltid in att de bekräftas funka

Ursprungligen av Json_81:

Har väl varit problem med dem nästan varenda iOS i de första betorna.
Jag väntar alltid in att de bekräftas funka

Haha samma här ???

Lustigt då Apple alltid påpekat att beta-versionerna nästan garanterat innehåller fel och även saknar viss funktionalitet. Apple har alltid sagt att du inte ska installera betor på produktionsmaskiner.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 08:50

Nu är väl betor tänkta att just dra fram problem, Apple vill väl helst att dessa diskuteras på deras utvecklarforum och inte hos gemene man.

Brukar få uppmaningar att uppdatera. Just nu t ex på min mobil står det att programuppdatering 12.3.1 kommer att installeras i kväll. Är det den som är beta? vill i så fall stoppa det.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-05 09:15
Ursprungligen av calinou:

Brukar få uppmaningar att uppdatera. Just nu t ex på min mobil står det att programuppdatering 12.3.1 kommer att installeras i kväll. Är det den som är beta? vill i så fall stoppa det.

Det är ingen beta, för att få sådana måste man göra ett aktivt val, det är inget som bara kommer och råkar trilla in i telefonen/dator/ipad.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det är ingen beta, för att få sådana måste man göra ett aktivt val, det är inget som bara kommer och råkar trilla in i telefonen/dator/ipad.

Tack att jag fick klarhet i detta.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 09:19
Ursprungligen av calinou:

Brukar få uppmaningar att uppdatera. Just nu t ex på min mobil står det att programuppdatering 12.3.1 kommer att installeras i kväll. Är det den som är beta? vill i så fall stoppa det.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det är ingen beta, för att få sådana måste man göra ett aktivt val, det är inget som bara kommer och råkar trilla in i telefonen/dator/ipad.

Dessutom kostar det ca. 1000:-/år att vara utvecklare och få testa dessa betor.

De "öppna" betor som alla kan testa kommer, enligt Tim och gänget, i början av juli.

Ursprungligen av MatsOlov:

Dessutom kostar det ca. 1000:-/år att vara utvecklare och få testa dessa betor.

De "öppna" betor som alla kan testa kommer, enligt Tim och gänget, i början av juli.

Att det fanns dessutom olika betor hade jag inte heller någon aning om. Det borde dom väl få betalt i stället. Men säkert kul för många att leka i denna sandlåda. Tacksam i alla fall att dom ställer upp så att användarna får rediga fungerande versioner.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 09:29
Ursprungligen av calinou:

Att det fanns dessutom olika betor hade jag inte heller någon aning om. Det borde dom väl få betalt i stället. Men säkert kul för många att leka i denna sandlåda. Tacksam i alla fall att dom ställer upp så att användarna får rediga fungerande versioner.

Utvecklarbetor, som denna är, är till för att de som utvecklar program (appar) skall kunna testa sina appar innan den skarpa versionen av OS:et släpps. Att det kostar pengar är för att man bla. får möjlighet att ladda upp sina program till Apples appstores.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-05 13:39
Ursprungligen av MatsOlov:

Dessutom kostar det ca. 1000:-/år att vara utvecklare och få testa dessa betor.

De "öppna" betor som alla kan testa kommer, enligt Tim och gänget, i början av juli.

Kostar inget att få beta av iOS 12

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-05 14:04

Inte den publika, nej, men när de släppte utvecklarbetan var det bara för utvecklare, och det kostar att vara utvecklare.

Tusenlappen för att utvecklarkonto är en försvinnande liten kostnad för en utvecklare per år. Tycker det är suveränt att få tillgång till AppStore för 30% av app-priset. Det är ETT ställe för en utvecklare att nå ut till samtliga iOS-användare på planeten.

1
Bevaka tråden