Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon försöker hacka mitt nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-05-20 00:07

Fick upp detta ikväll: 65 WPA-timeout? Visserligen bytte jag namn på nätverket idag och vi fick återansluta fyra trådlösa enheter, men 65 misslyckade försök? Kan man tolka detta på något annat sätt än att någon har försökt att ta sig in? Kan jag via loggar eller mer detaljerad info få reda på mer? Eller är jag bara nojig?

Hjälp mottages tacksamt!

Nä, dina enheter som försökt använda WiFi:t, men det går ju inte när du bytt lösenord.

  • Medlem
  • 2019-05-20 00:52
Ursprungligen av keptang:

Nä, dina enheter som försökt använda WiFi:t, men det går ju inte när du bytt lösenord.

Tack @keptang. Bytte SSID nu ikväll. Så under två timmar så har en eller två enheter försökt ansluta 65 gånger. (Två av enheterna uppdaterade jag SSIDt på en gång.

Update: 69 WPA-timeout i nuläget.

Ursprungligen av Dalle:

Tack @keptang. Bytte SSID nu ikväll. Så under två timmar så har en eller två enheter försökt ansluta 65 gånger. (Två av enheterna uppdaterade jag SSIDt på en gång.

Update: 69 WPA-timeout i nuläget.

Har du någon annan pryl som du glömt att ändra inloggningsuppgifter på? Kanske en pryl som du sällan tänker på…? AppleTV, Rasperry Pi, larm, Hue Brygga etc.

  • Medlem
  • 2019-05-20 10:10
Ursprungligen av The Real Viking:

Har du någon annan pryl som du glömt att ändra inloggningsuppgifter på? Kanske en pryl som du sällan tänker på…? AppleTV, Rasperry Pi, larm, Hue Brygga etc.

Precis allt går med kabel förutom två datorer, två iPhones och en iPad.
Däremot har jag ett IoT-Vlan som tillfälligt gick ut via APn, det verkar som att min iPhone med jämna mellanrum har försökt att ansluta till det nätverket. (Har använt iPhone för att kontrollera brandväggsinställningarna) När jag stängde av detta Vlan igårkväll så upphörde alla misslyckade inloggningsförsök.

Tack för hjälpen!

Senast redigerat 2019-05-20 10:20
1
Bevaka tråden