app för att mäta temperatur innomhus

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cribe:

Nej, kostade bara 199:- på Webhallen. Installationen gick hur smidigt som helst. Dom har tyvärr inget datum på sedetektorn på Webhallen.

Den finns också på Kjell, för 50:- mer men finns i butiker på många ställen

• Medlem
  • Lund
  • 2019-03-04 12:31
Ursprungligen av Mariusz:

Den finns också på Kjell, för 50:- mer men finns i butiker på många ställen

Kanon! Tack för tipset!

ifall någon nu fortfarande skulle leta så: Philips Hue's rörelse-sensorer har temperatur-mätare inbyggda. Jag har gjort ett script på min hallonpaj som loggar temperaturen en gång i kvarten... dock går de inte att kalibrera

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-25 11:07
Ursprungligen av klarabara:

ifall någon nu fortfarande skulle leta så: Philips Hue's rörelse-sensorer har temperatur-mätare inbyggda. Jag har gjort ett script på min hallonpaj som loggar temperaturen en gång i kvarten... dock går de inte att kalibrera

Skulle precis också rekommendera Philips Hue Motion. Jag har fyra sådana hemma, bl a en i kylen och en i frysen som håller koll där och sedan script som exekveras om temperaturen passerar en given gräns och då skickar en notis till min telefon.

Ursprungligen av zinned:

Skulle precis också rekommendera Philips Hue Motion. Jag har fyra sådana hemma, bl a en i kylen och en i frysen som håller koll där och sedan script som exekveras om temperaturen passerar en given gräns och då skickar en notis till min telefon.

Förutom Aqaras temperatur sensorer jag har också Hue Motion sensorer men det största problemet med den är att temperatur stämmer inte. Den visar ofta 2-3 graders fel och det finns ingen möjlighet för kalibrering och offset fungerar inte för temperatur sensorer. Signify (som de heter nu) vet om det sen länge tillbaka men dem har inte gjord nånting åt saken.

Clean my mac!
Bevaka tråden
Clean my mac!
Clean my mac!