Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-07 15:57
Ursprungligen av D_Odell:

Ipad Pro eller mini?

Korrekt

Jag har nu fått sålt min iMac och ersätter med en Mac mini från 2012 som mer eller mindre kommer agera server och sedan kommer användandet ske från en nyinköpt iPad Pro 12,9” 256 GB Wi-fi+Cellular

Love it.

Ursprungligen av zinned:

Korrekt

Jag har nu fått sålt min iMac och ersätter med en Mac mini från 2012 som mer eller mindre kommer agera server och sedan kommer användandet ske från en nyinköpt iPad Pro 12,9” 256 GB Wi-fi+Cellular

Love it.

Börjar gå i samma tankar.
Min MBP har inte rörts sen jag köpte mitt tangentbord med smart connector, får se om sambon startar upp den efter hennes senaste kamera-köp.
Tror jag satsar på 12.9-tummaren nästa gång och låter bli att köpa en Mac igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-08 10:07
Ursprungligen av zinned:

Korrekt

Jag har nu fått sålt min iMac och ersätter med en Mac mini från 2012 som mer eller mindre kommer agera server och sedan kommer användandet ske från en nyinköpt iPad Pro 12,9” 256 GB Wi-fi+Cellular

Love it.

Bra val!
Pennan och tangentbordet är viktiga tillbehör :).

Senast redigerat 2019-04-08 13:47

Jag vet inte om jag hinner posta några mera köp här inne! Tyckte om att kika på era köp! Alltid kul att se vad folk köper! <3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-08 13:40
Ursprungligen av bjorsi:

Bra val!
Pennan och skrivbordet är viktiga tillbehör :).

Ja, tänk att det fick plats ett så bastant bord i zinneds apple-plastpåse!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-08 13:47
Ursprungligen av IngoX:

Ja, tänk att det fick plats ett så bastant bord i zinneds apple-plastpåse!

Ibland går det lite väl snabbt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-08 14:31
Ursprungligen av IngoX:

Ja, tänk att det fick plats ett så bastant bord i zinneds apple-plastpåse!

Det vet du väl att Apples påsar är som rena Magica de Hex-väskan Får plats med kylskåp, kanoter, utedass, you name it...

Klämmer in en sista leksak innan stängning.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-04-18 21:02

Nice, en riktigt fin pjäs. Själv tillhör jag ”den andra sidan” med Canon EOS 5D MKIII (fyran kom precis efter). Har man en gång testat småbildsformatet så är man fast.

  • Medlem
  • 2019-04-18 21:34
Ursprungligen av RolexJocke:

Klämmer in en sista leksak innan stängning.

Vad har du för gluggar till den?

Ursprungligen av Dalle:

Vad har du för gluggar till den?

Nikon 28-300mm, 70-200mm, 105mm macro och Zeiss 100mm Macro Planar som används mest.
Och ett knippe äldre gluggar som aldrig används.

Ursprungligen av chrme109:

Nice, en riktigt fin pjäs. Själv tillhör jag ”den andra sidan” med Canon EOS 5D MKIII (fyran kom precis efter). Har man en gång testat småbildsformatet så är man fast.

Nikon & Canon är ju snarlika, det handlar ju oftast om hur den känns i handen och vart knapparna sitter.
Sen är man ju fast i ett märke om man har lite fina gluggar, då är det ju svårare att byta fabrikat.

Ursprungligen av RolexJocke:

Nikon & Canon är ju snarlika, det handlar ju oftast om hur den känns i handen och vart knapparna sitter.
Sen är man ju fast i ett märke om man har lite fina gluggar, då är det ju svårare att byta fabrikat.

Ingen aning om fotografi men vi köpte en begagnad nikon d700 förra veckan till sambon när hon insåg hur mycket bättre bilder fullformat tar över sin 4 mån gamla nikon d”whatever” aps-c för 8500:-

Ursprungligen av Mackan1984:

Ingen aning om fotografi men vi köpte en begagnad nikon d700 förra veckan till sambon när hon insåg hur mycket bättre bilder fullformat tar över sin 4 mån gamla nikon d”whatever” aps-c för 8500:-

D700 har jag kört med sedan den kom och är en favorit, den bästa studiokameran jag haft tills nu (förhoppningsvis).

Helt sjukt vilken detaljrikedom denna kamera presterar.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ingen aning om fotografi men vi köpte en begagnad nikon d700 förra veckan till sambon när hon insåg hur mycket bättre bilder fullformat tar över sin 4 mån gamla nikon d”whatever” aps-c för 8500:-

Småformat är egentligen rätt betäckning. Fullformat är egentligen lite vajsing då mellanformat (53,9 x 40,4 millimeter) är det större formatet än småbildsformatet (35mm film). Aja lite på snurren på en siljaline skriver jag detta. ?

Senast redigerat 2019-04-19 22:21
Ursprungligen av D_Odell:

Småformat är egentligen rätt betäckning. Fullformat är egentligen lite vajsing då mellanformat (53,9 x 40,4 millimeter) är det större än småbildsformatet (35mm film). Aja lite på snurren på en siljaline skriver jag detta. ?

Ok är damen som är fotografen här så jag har ingen aning.
Hoppas du får det sköj! ?

Ursprungligen av RolexJocke:

Helt sjukt vilken detaljrikedom denna kamera presterar.

Linsen har ju stor betydelse, kör du Macro mycket?

Ursprungligen av RolexJocke:

Helt sjukt vilken detaljrikedom denna kamera presterar.

Glashütte... jo, jo

Gått och velat men slog till nu

Ursprungligen av BlackSmp:

Gått och velat men slog till nu

Akta så du inte blir vindögd.

Ursprungligen av D_Odell:

Linsen har ju stor betydelse, kör du Macro mycket?

Ja, gluggen är viktigare än kameran så det är där man ska lägga det mesta krutet. Jag kör nästan bara makro i studiomlijö och favoritgluggen är Zeiss Macro Planar 100mm. Nackdelen men denna är att den är helt manuell.

Ursprungligen av RolexJocke:

Akta så du inte blir vindögd.

Barnbarnen sitter fortfarande en halv meter från TV:n...

Ursprungligen av BlackSmp:

Barnbarnen sitter fortfarande en halv meter från TV:n...

Jag känner igen det.

Ursprungligen av RolexJocke:

Helt sjukt vilken detaljrikedom denna kamera presterar.

Som avslutning på denna tråden skulle det vara tufft om du radade upp alla dina klockor och fotade ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Som avslutning på denna tråden skulle det vara tufft om du radade upp alla dina klockor och fotade ?

Det odjektivet finns inte än.

Ursprungligen av RolexJocke:

Det odjektivet finns inte än.

Haha hade ändå varit tufft att se alla dessa klockor försvinna i horisonten av bilden ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Som avslutning på denna tråden skulle det vara tufft om du radade upp alla dina klockor och fotade ?

Han har många...

Men det vore onekligen tufft!

  • Medlem
  • 2019-04-20 20:01

Orkar inte lägga in någon bild. Men det blev till slut en Ubiquiti US 8 60W PoE-switch och en UAP Lite. Är hittills grymt nöjd! Men switchen blir riktigt varm. Smidigt att kunna köra APn via PoE.
Satt uppe halva natten då jag hade glömt att sätta NASarna i DHCP-mode. Blev en del pyssel för att komma in på dom.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-04-21 14:52
Ursprungligen av Dalle:

Orkar inte lägga in någon bild. Men det blev till slut en Ubiquiti US 8 60W PoE-switch och en UAP Lite. Är hittills grymt nöjd! Men switchen blir riktigt varm. Smidigt att kunna köra APn via PoE.
Satt uppe halva natten då jag hade glömt att sätta NASarna i DHCP-mode. Blev en del pyssel för att komma in på dom.

LanScan löser det (macOS-program).

Bevaka tråden