Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är en inställning som har funnits sedan dag 1

Har det alltså inte fungerat trots det för dig?

Nej, men efter den sista uppdatering så funkar det.

  • Medlem
  • 2019-03-31 22:03

Sådär, sitter med min nya klocka.. och funderar på vilken app som är bäst för att tracka sömn och väcka en i en lätt sömncykel? Tips uppskattas

Ursprungligen av Naxos:

Sådär, sitter med min nya klocka.. och funderar på vilken app som är bäst för att tracka sömn och väcka en i en lätt sömncykel? Tips uppskattas

Spåra sömn: autosleep
Men den saknar (så vitt jag vet) väckningen

O där tog det slut på självdisciplin så beställt mig en klocka.

Vilka ”måste” appar ska man ha? Som jag förstått det ska det mesta för vardagsmotion (som bara det vore bra att börja med) och notiser o liknande finnas inbyggt redan? Köpt till autosleep redan.

Ska bli jäkligt spännande att hämta ut klockan sen på posten bara jobbet är avklarat. Ska ta ett EKG o se om jag väntas överleva natten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-05 15:44
Ursprungligen av Naxos:

Sådär, sitter med min nya klocka.. och funderar på vilken app som är bäst för att tracka sömn och väcka en i en lätt sömncykel? Tips uppskattas

Jag har kört Pillow länge.

Jag har dock aldrig förstått varför man ska använda dessa sömnappar, ser inte poängen...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-04-05 16:44
Ursprungligen av zinned:

Jag har kört Pillow länge.

Jag har dock aldrig förstått varför man ska använda dessa sömnappar, ser inte poängen...

Svaret är ju givet, det är för att se hur dåligt man sover så man kan sova dåligt över det också!

Ursprungligen av mattiL:

Svaret är ju givet, det är för att se hur dåligt man sover så man kan sova dåligt över det också!

Ja eller som mig;
Se hur dåligt jag sover och hur lite jag tränat den sista tiden så jag kan må dåligt över det också ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-05 22:58
Ursprungligen av mattiL:

Svaret är ju givet, det är för att se hur dåligt man sover så man kan sova dåligt över det också!

Precis. Alltså helt meningslös funktionalitet

Jag funderar på om det är värt att köpa AW4 nu eller vänta till nästa.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag funderar på om det är värt att köpa AW4 nu eller vänta till nästa.

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_Watc...

Tyvärr ingen större ”hjälp”.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-04-07 14:51
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Tyvärr ingen större ”hjälp”.

Vad ska du ha hjälp med?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-07 15:03
Ursprungligen av The Cat:

Vad ska du ha hjälp med?

Att köpa AirPods ?

Ursprungligen av The Cat:

Vad ska du ha hjälp med?

Det finns naturligtvis ingen ”hjälp” med det här. Det är ju ett övervägande. ”Nu eller sen” när det är precis i mitten av produktcykeln. Jag kommer inte köpa två AW inom ett halvår.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-04-07 16:16
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det finns naturligtvis ingen ”hjälp” med det här. Det är ju ett övervägande. ”Nu eller sen” när det är precis i mitten av produktcykeln. Jag kommer inte köpa två AW inom ett halvår.

Ok.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det finns naturligtvis ingen ”hjälp” med det här. Det är ju ett övervägande. ”Nu eller sen” när det är precis i mitten av produktcykeln. Jag kommer inte köpa två AW inom ett halvår.

Jag skulle nog vänta.
Du kan missa några riktigt bra hälsofunktioner med nästa.
Måste du ha en klocka nu kanske du kan kolla nån begagnad Series 1-3 som du kan ha sen som reserv eller när den andra laddas.

Jag har en första generation jag skiftar till när jag inte vill utsätta min series 4 för slitsam eller skitig miljö.
Skiftet mellan klockan är sömlöst, sätt på andra klockan och skriv in pin och sen tar andra klockan över rörelse- och hälso-infon från den på laddaren.

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag skulle nog vänta.
Du kan missa några riktigt bra hälsofunktioner med nästa.
Måste du ha en klocka nu kanske du kan kolla nån begagnad Series 1-3 som du kan ha sen som reserv eller när den andra laddas.

Jag har en första generation jag skiftar till när jag inte vill utsätta min series 4 för slitsam eller skitig miljö.
Skiftet mellan klockan är sömlöst, sätt på andra klockan och skriv in pin och sen tar andra klockan över rörelse- och hälso-infon från den på laddaren.

Jag läste någonstans att AW5 kanske kan ge information om kadens vid cykling och löpning. I så fall väntar jag.

Bevaka tråden