Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 IRC

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-08-14 16:56

Är ofta inloggad men som till synes ganska oaktiv. ? IRC-klienten är oftast igång och brukar vara inloggad på ett gäng kanaler och ibland händer det att jag hakar på någon diskussion.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-08-15 21:02
Ursprungligen av SweSG:

Händer mycket på 99s IRC-kanal!

Vi har haft besök från Italien för några dagar sedan. @suddgummi var inne en sväng igår. Sett han några gånger innan också dock. @joakimo har parkerat sig! Han är ofta här. @Sidde har hoppat in och ut som en galning idag så jag antar att han haft något strul! Han sitter 24/7 i vanliga fall!

Sedan får man inte glömma mitt spammande! Det är inte att leka med ibland

Nu ser vad ni missar!

Kom in och hälsa på! Vi är snälla och snackar om allt från kattskit till allvarliga prylar som nätverk

Är ju inte lätt att sitta online när man blir ddosad och inte har köpt en tvätt av ispn...

Vi som sitter och ljuger idag:

Jag ger mig inte! Vi vill ha in folket på 99 i kanalen! <3

Lite nattsnack från oss på 99s IRC:

Nu säger vi dock nn!

Dagen har börjat bra inne på kanalen:

Ville bara tala om att vi lever!

Jag kan tala om att vi kommer hålla kanalen uppe några år till! IRC dör inte i första taget!

Ursprungligen av SweSG:

Jag kan tala om att vi kommer hålla kanalen uppe några år till! IRC dör inte i första taget!

Åh va härligt att höra!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-04-07 14:18

Jag kommer fortfarande att vara inloggad även om jag inte är speciellt aktiv i kanalen. Får bättra mig! ?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2019-06-12 00:13

Eftersom att sidan bytt tillbaka till 99mac.se så har vi bestämt att vi alla samlas i #99mac.se igen

Jag är fortfarande extremt ledsen över att den ligger på just QuakeNet. Hade hellre sett att det är IRCnet eller EFnet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-25 20:18

Har hängt där sen jag fick en inbjudan av @Ida Blix innan ett WWDC för ett antal år sedan

Ursprungligen av sextontio:

Jag är fortfarande extremt ledsen över att den ligger på just QuakeNet. Hade hellre sett att det är IRCnet eller EFnet.

Är la inga fel på QuakeNet?

Tror nog att frågan redan har ställts, men varför inte Slack?

@barbapappa_86 la in frågan och fick detta till svar:

Tror dock 99 ska finnas på Discord. Hörde något om det nyss. Är själv inte där så.

Ursprungligen av SweSG:

@barbapappa_86 la in frågan och fick detta till svar:

https://i.imgur.com/m2VvYaZ.png

Tror dock 99 ska finnas på Discord. Hörde något om det nyss. Är själv inte där så.

Så 1-1 i röster? I Slack kan man göra polls för frågor som dessa

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så 1-1 i röster? I Slack kan man göra polls för frågor som dessa

Grejen är la att vi är rätt så trogna av oss för IRC. Dom flesta av oss har suttit 15 år eller mera i olika kanaler.

IRC är odödligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 12:48
Ursprungligen av SweSG:

@barbapappa_86 la in frågan och fick detta till svar:

https://i.imgur.com/m2VvYaZ.png

Tror dock 99 ska finnas på Discord. Hörde något om det nyss. Är själv inte där så.

Vet att Cocoaheads Stockholm och Macadmins har en #sweden kanal på Slack, trivs dock rätt bra med irc själv nu har jag inte orkat vara inne på ett tag dock

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så 1-1 i röster? I Slack kan man göra polls för frågor som dessa

Jag har aldrig förstått tjusningen med Slack eller Discord. Jag ser inte vad de ger mig som inte IRC redan skulle ge. Visst, IRC kanske är lite mer komplicerat att sätta upp, men du har möjlighet att fritt välja vilken klient/gränssnitt som du använder så du slipper dessa minnesslukande Electron-baserade klienter.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-09-18 18:47

IRC är gammal och beprövat. Väldigt effektivt och du finner rätt personer i många sammanhang.
Slack och Discord är för de lata och Generation Z som inte förstår bättre när det kommer till text-konversation.

Med det sagt är jag en av de få som har ohälsosam relation till IRC och valt att avstå och aldrig starta igen.

Bevaka tråden