Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2019-03-26 18:55
Ursprungligen av Mackan1984:

Släpptes inte den för typ 5 min sen?
Var du i Paris? ?

Hahaha, ovanligt nog fanns den genast tillgänglig i flera butiker. Webhallen för min del.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-26 19:01
Ursprungligen av phdigital:

En K1000 var mitt senaste köp!

https://i.imgur.com/KnE3jUC.jpg

Najs! K1000 är en av mina favoriter bland analoga systemkameror. Nu blir jag sugen på att damma av min...

Mycket nöje!

Äntligen fick jag hem lupparnas lupp. The Loupe Systems 10x förstoring är en fröjd för ögat att inspektera detaljerna med denna som är byggd som ett makroobjektiv. Fick även med en mobilklämma som kanske kan få iPhonen's bilder att bli mera detaljrika.

Ursprungligen av Vassius:

Najs! K1000 är en av mina favoriter bland analoga systemkameror. Nu blir jag sugen på att damma av min...

Mycket nöje!

Tack!

Ja, det var några år sedan jag lekte med en - och fick ett rejält sug häromdagen!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-03-26 21:50
Ursprungligen av RolexJocke:

Pixum.se

Hittar inga klockarmband där. Kanske blivit blind i vårsolen?...........

Ursprungligen av keptang:

Lite smidig lagring.

Ser ut som något jag behöver också. Vad fick du ge för dendär rackaren?

Edit:

Var lite inne på att göra en liknande själv för ett tag sedan.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

Ursprungligen av SweSG:

Ser ut som något jag behöver också. Vad fick du ge för dendär rackaren?

Edit:

Var lite inne på att göra en liknande själv för ett tag sedan.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

Denna är det; https://macpatric.com/collections/externa-har...
Ruskigt bra och snabb.

Installerat Windows 10 + Linux på den idag, rullar på som bara den!

Och den är ju galet smidig.
1520 med DHL-frakt, kanonbra pris tycker jag.

Jag har väntat ut bra priser på två produkter för en audiofil som jag är. För tre månader sedan köpte jag LG,s V30 för 3990:-
Och nu i veckan köpte jag Sennheizer,s Momentum 2 (over ear) hörlurar för 1390:- (tråd naturligtvis)
Tillsammans med Flac-filer och Tidal,s MQA abonnemang så är ljudupplevelsen total. När frun inte är hemma går musiken genom NAD D3020 och B&W 685 S2.
För dom som inte vet vad jag snackar om, Googla!

Ja, så köpte jag en Ducati ST3 med modifierade ljuddämpare för ett annat ljuds skull

Så... min iPhone X fick två gröna streck i skärmen helt plötsligt en dag lagom till efter garantin gick ut.
Strecken har hänt en del iPhones och övriga märken med oled för att ja...oled...
https://www.gsmarena.com/some_apple_iphone_x_...

Hemförsäkringen gav mig 3600kr att byta display och ytterligare en försäkring gav mig 1500kr för självrisken.
Men hur kul är det att laga sin ett år gamla lur?
Tappa den sen i golvet med så displayen sprack efter detta så nu ligger den på tradera och är i skrivande stund uppe i 1800kr.

La en beställning på en bättre begagnad iPhone XR för 7500kr på halebop efter detta ?
Efter detta kommer jag nog aldrig mer köpa senaste modellen, förra årets duger fint och begagnat är en fin miljöpoäng till mig med ??
Valde korall så sambon lätt kan ärva den sen.

Ursprungligen av Mackan1984:

Så... min iPhone X fick två gröna streck i skärmen helt plötsligt en dag lagom till efter garantin gick ut.
Strecken har hänt en del iPhones och övriga märken med oled för att ja...oled...
https://www.gsmarena.com/some_apple_iphone_x_...

Hemförsäkringen gav mig 3600kr att byta display och ytterligare en försäkring gav mig 1500kr för självrisken.
Men hur kul är det att laga sin ett år gamla lur?
Tappa den sen i golvet med så displayen sprack efter detta så nu ligger den på tradera och är i skrivande stund uppe i 1800kr.

La en beställning på en bättre begagnad iPhone XR för 7500kr på halebop efter detta ?
Efter detta kommer jag nog aldrig mer köpa senaste modellen, förra årets duger fint och begagnat är en fin miljöpoäng till mig med ??
Valde korall så sambon lätt kan ärva den sen.

Så jävla tråkigt, måste jag säga.

Grattis till din nya telefon! Snygg färg har du valt, korallen är snygg! Återkom gärna med input om hur den känns gentemot X. Lycka till!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-28 10:44
Ursprungligen av Mackan1984:

Hemförsäkringen gav mig 3600kr att byta display och ytterligare en försäkring gav mig 1500kr för självrisken.
Men hur kul är det att laga sin ett år gamla lur?

Vad har du för försäkringsbolaget egentligen?

Min iPhone X, köpt på releasedagen, åkte i backen efter ca ett år. Fick en ny på försäkringen, självrisk 1500 kr. Denna åkte också i backen efter ett kort tag och då fick jag ännu en ny, självrisk 1500 kr.

PS. Suverän service hos Godsinlösen, som Länsförsäkringar använder sig av för att hantera bl a skadade telefoner. De ringde mig, 20 minuter efter samtalet så var de på min arbetsplats och tog emot den trasiga luren och gav mig en ny i utbyte. 100% suverän service.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-28 15:15

Gul iPhone XR 64gb, dock haft den sen mitten på februari. nästan ny

Ursprungligen av zinned:

Vad har du för försäkringsbolaget egentligen?

Min iPhone X, köpt på releasedagen, åkte i backen efter ca ett år. Fick en ny på försäkringen, självrisk 1500 kr. Denna åkte också i backen efter ett kort tag och då fick jag ännu en ny, självrisk 1500 kr.

PS. Suverän service hos Godsinlösen, som Länsförsäkringar använder sig av för att hantera bl a skadade telefoner. De ringde mig, 20 minuter efter samtalet så var de på min arbetsplats och tog emot den trasiga luren och gav mig en ny i utbyte. 100% suverän service.

Länsförsäkringar, dom bara mejla och tog reda på kostnad för att jag skulle byta skärm och värdera den till 4600 efter dessa 12 månader.

Ursprungligen av Ggabbe:

Så jävla tråkigt, måste jag säga.

Grattis till din nya telefon! Snygg färg har du valt, korallen är snygg! Återkom gärna med input om hur den känns gentemot X. Lycka till!

Tack, jag brukar tröttna efter ett år på lurar så känns ändå rätt ok. ?
Min trasiga iPhone X ligger nu på 3000 på tradera så just nu har jag inte tagit en slant ur egen ficka på detta byte.
Hoppades den skulle ha kommit idag men halebop är alltid lika sega med att skicka lurar...

Senast redigerat 2019-03-29 20:33

Ett Logitech Slim Combo till min iPad Pro 10.5”.
Det var ett riktigt trevligt litet tangentbord, gillar nog att skriva på det mer än min MBP.
Dock så är det ju allt annat än ”SLIM” combo.

(Någon som vet tangentkommandon för att få fram emojis? ?)

Senast redigerat 2019-03-29 20:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Ett Logitech Slim Combo till min iPad Pro 10.5”.
Det var ett riktigt trevligt litet tangentbord, gillar nog att skriva på det mer än min MBP.
Dock så är det ju allt annat än ”SLIM” combo.

(Någon som vet tangentkommandon för att få fram emojis? ?)

Är du nöjd med köpet överlag?

Ursprungligen av phdigital:

Är du nöjd med köpet överlag?

Ja det fungerar toppen faktiskt så det var verkligen värt det.
Smidigt att tangentbordet går att ta av och sätta på med, ibland letar jag efter muspekaren under tangenterna bara ?
Sen är det ju så att du inte behöver det ena med det andra, skalet kan tas bort och tangentbordet går att använda ändå.
Jag tycker om det utfällbara stödet i skalet bättre än de origami-fold jag haft tidigare.

Senast redigerat 2019-03-31 12:49
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja det fungerar toppen faktiskt så det var verkligen värt det.
Smidigt att tangentbordet går att ta av och sätta på med, ibland letar jag efter muspekaren under tangenterna bara ?
Sen är det ju så att du inte behöver det ena med det andra, skalet kan tas bort och tangentbordet går att använda ändå.
Jag tycker om det utfällbara stödet i skalet bättre än de origami-fold jag haft tidigare.

Intressant - tack för feedback!

iPhone X vs iPhone XR

Mitt byte från iPhone X till XR är mer än smärtfritt.
Skärmen känns minst lika bra och någon mindre upplösning märks inte.
Om jag letar kanske jag kan se lite bättre kontraster i gräset på bilden.
När jag drar upp båda till full ljusstyrka känns konstigt nog Xr ljusare, kanske pga den dåliga displayen eller kontrasten.
De lite tjockare bezels märks inte vid användning och att ha större display är välkommet.

Det enda jag kommer sakna är väl 2x Zoom och att kunna ta porträtt foton på min hund.
Tanken är att jag köper en ny lur i höst och antingen blir det en iPhone XS Max eller XR2 beroende på vad som visas.
Denna ska sambon få.
Kan rekommendera halebops begagnade lurar iaf, mobilen var i absolut toppskick.

Senast redigerat 2019-04-01 18:13

Denna gick bara inte att motstå så nu blir det vatten och bröd en tid framöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-02 22:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Ett Logitech Slim Combo till min iPad Pro 10.5”.
Det var ett riktigt trevligt litet tangentbord, gillar nog att skriva på det mer än min MBP.
Dock så är det ju allt annat än ”SLIM” combo.

(Någon som vet tangentkommandon för att få fram emojis? ?)

På Mac är det CTRL+CMD+SPACE, vet inte om det är samma på IOS...

Ursprungligen av tooobe:

På Mac är det CTRL+CMD+SPACE, vet inte om det är samma på IOS...

Ska pröva imorrn.
Tack ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-03 11:15
Ursprungligen av Mackan1984:

Mitt byte från iPhone X till XR är mer än smärtfritt.
Skärmen känns minst lika bra och någon mindre upplösning märks inte.
Om jag letar kanske jag kan se lite bättre kontraster i gräset på bilden.
När jag drar upp båda till full ljusstyrka känns konstigt nog Xr ljusare, kanske pga den dåliga displayen eller kontrasten.
De lite tjockare bezels märks inte vid användning och att ha större display är välkommet.

Det enda jag kommer sakna är väl 2x Zoom och att kunna ta porträtt foton på min hund.
Tanken är att jag köper en ny lur i höst och antingen blir det en iPhone XS Max eller XR2 beroende på vad som visas.
Denna ska sambon få.
Kan rekommendera halebops begagnade lurar iaf, mobilen var i absolut toppskick.

Förhoppningsvis kommer en uppdatering av iOS så mjukvaran stödjer porträtt på annat än människor :).
Bytet från iPhone 7 till XR känns som det största hoppet jag gjort, sjukt nöjd med XRn.
Tidigare 3Gs -> 4s, 4s-6, 6-7.
Batteritiden är en dröm. Visst, displayen är sämre än på X/Xs men brutalt mycket bättre än iPhone 7 :).

Ursprungligen av RolexJocke:

Denna gick bara inte att motstå så nu blir det vatten och bröd en tid framöver.

Jag har levt på vatten och bröd flera år nu! Fin klocka dock. En av dom snyggaste jag sett måste jag säga! Jag är inte alls något för smarta klockor som spionerar på allt man gör. Det är dock så jag är. Förstår tjusningen med smarta klockor också! Inte för alla dock!

Ursprungligen av bjorsi:

Förhoppningsvis kommer en uppdatering av iOS så mjukvaran stödjer porträtt på annat än människor :).
Bytet från iPhone 7 till XR känns som det största hoppet jag gjort, sjukt nöjd med XRn.
Tidigare 3Gs -> 4s, 4s-6, 6-7.
Batteritiden är en dröm. Visst, displayen är sämre än på X/Xs men brutalt mycket bättre än iPhone 7 :).

Kul att du är nöjd.:-)
Har kört med både XS och XS Max sen release i stort sett. Däremot har vi börjat ta in XR på jobbet, så jag har klämt och känt på dem en hel del. Sida vid sida känns de som ett stort steg ner från XS/XS Max, men allt är ju beroende på vad man är van vid. Hade jag gått från en 7a till en XR, hade det såklart varit som natt och dag, men nu när man är van att använda både XS och XS Max skulle jag inte kunna tänka mig att nedgradera till en XR.

Ursprungligen av bjorsi:

Förhoppningsvis kommer en uppdatering av iOS så mjukvaran stödjer porträtt på annat än människor :).
Bytet från iPhone 7 till XR känns som det största hoppet jag gjort, sjukt nöjd med XRn.
Tidigare 3Gs -> 4s, 4s-6, 6-7.
Batteritiden är en dröm. Visst, displayen är sämre än på X/Xs men brutalt mycket bättre än iPhone 7 :).

Ja jag håller med dig.
Batteritiden glömde jag nämna, för mig är det ca 25% mer batteri kvar vid läggdags med min Xr jämfört med min förra X.
Kul är att man får ”Plus”-versionen av iOS med Xr men inte med X/XS.

Ursprungligen av SweSG:

Jag har levt på vatten och bröd flera år nu! Fin klocka dock. En av dom snyggaste jag sett måste jag säga! Jag är inte alls något för smarta klockor som spionerar på allt man gör. Det är dock så jag är. Förstår tjusningen med smarta klockor också! Inte för alla dock!

Tackar. Jo den är ren och snygg, en hyllning till fickuret.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-07 09:48

Teaser...vad tror ni finns här?

Mer bilder kommer senare.

Ursprungligen av zinned:

Teaser...vad tror ni finns här?

Mer bilder kommer senare.

Ipad Pro eller mini?

Bevaka tråden