Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilka butiker, förrutom Kjell & Co, säljer Homepod i butik? Finns det en lista?

Ursprungligen av breather:

Vilka butiker, förrutom Kjell & Co, säljer Homepod i butik? Finns det en lista?

Prisjakt är nog det närmaste som finns.

Ursprungligen av breather:

Vilka butiker, förrutom Kjell & Co, säljer Homepod i butik? Finns det en lista?

Kolla här.
https://m.prisjakt.nu/product/4356903?gclid=C...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-31 14:11

Velar mellan 2 homepod eller en B&O beoplay a9 (vet att det är helt olika produkter och rätt ordentlig prisskillnad).
Någon som har lyssnat på båda? Anledningen till att jag är sugen på beoplay a9 är det estetiska. Vilken setup av dessa två ger bäst ljud?

  • Medlem
  • 2018-12-31 14:28
Ursprungligen av bjorsi:

Velar mellan 2 homepod eller en B&O beoplay a9 (vet att det är helt olika produkter och rätt ordentlig prisskillnad).
Någon som har lyssnat på båda? Anledningen till att jag är sugen på beoplay a9 är det estetiska. Vilken setup av dessa två ger bäst ljud?

Hittade detta
https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r...

  • Medlem
  • 2018-12-31 16:52
Ursprungligen av bjorsi:

Velar mellan 2 homepod eller en B&O beoplay a9 (vet att det är helt olika produkter och rätt ordentlig prisskillnad).
Någon som har lyssnat på båda? Anledningen till att jag är sugen på beoplay a9 är det estetiska. Vilken setup av dessa två ger bäst ljud?

A9 bör rimligen ha bättre ljud men det blir ju inte lika bra stereobild och spridning på ljudet jämfört med 2 st stereokopplade HomePods.

A9 är ju ganska svårplacerad så där har HomePod betydligt bättre flexibilitet.

Med tanke på priset så kan man ju köpa 4 st HomePods för samma som en A9. Har man 4 i samma rum så blir ljudspridningen definitivt bättre (men då blir det ingen riktig stereo utan nån kvasi-fyrkanalsvariant).

Enbart A9 mk2 funkar med AirPlay 2 och det gör den ganska framtidssäker.

Men - betraktar man A9 som en inredningsdetalj så kan man ju bortse från allt ovan...

Djäklar vilken skillnad det var på BeoPlay mk2 och mk3. ? Både i antal element och i effekt. Borde vara stor skillnad i ljud mellan de olika versionerna..

  • Medlem
  • 2019-01-01 14:25

Ni som har Homepod hur använder ni den i era hem. Går man på övriga system så finns ju antingen Chromecast och även built in för Google Home, Sonos, Heos mfl är ju system med flera högtalare. Om man har en Homepod kan man tex styra en Apple TV med ljud och bild?

Ursprungligen av PaO:

Ni som har Homepod hur använder ni den i era hem. Går man på övriga system så finns ju antingen Chromecast och även built in för Google Home, Sonos, Heos mfl är ju system med flera högtalare. Om man har en Homepod kan man tex styra en Apple TV med ljud och bild?

Jag använder mina HomePods för att lyssna på Apple Music via Siri, de agerar även högtalare till min AppleTV (Netflix, HBO mm). Enda styrning jag använder för AppleTV är play/paus via Siri när jag Ska gå på toaletten eller hämta chips. ?

Styr mina Philips Hue via Siri och HomePod också, hoppas få tag i en HomeKit-modul till mitt Yale Doorman, men det ser tufft ut just nu.

  • Medlem
  • 2019-01-01 20:43
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag använder mina HomePods för att lyssna på Apple Music via Siri, de agerar även högtalare till min AppleTV (Netflix, HBO mm). Enda styrning jag använder för AppleTV är play/paus via Siri när jag Ska gå på toaletten eller hämta chips. ?

Styr mina Philips Hue via Siri och HomePod också, hoppas få tag i en HomeKit-modul till mitt Yale Doorman, men det ser tufft ut just nu.

Tack så mycket intressant att läsa ?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

hoppas få tag i en HomeKit-modul till mitt Yale Doorman, men det ser tufft ut just nu.

Det fungerar alldeles utmärkt med Verisuremodulen + Verisure gratiskonto + HomeBridge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-02 17:29
Ursprungligen av wolf:

A9 bör rimligen ha bättre ljud men det blir ju inte lika bra stereobild och spridning på ljudet jämfört med 2 st stereokopplade HomePods.

A9 är ju ganska svårplacerad så där har HomePod betydligt bättre flexibilitet.

Med tanke på priset så kan man ju köpa 4 st HomePods för samma som en A9. Har man 4 i samma rum så blir ljudspridningen definitivt bättre (men då blir det ingen riktig stereo utan nån kvasi-fyrkanalsvariant).

Enbart A9 mk2 funkar med AirPlay 2 och det gör den ganska framtidssäker.

Men - betraktar man A9 som en inredningsdetalj så kan man ju bortse från allt ovan...

Precis, eller som i mitt fall skulle jag kunna köpa 3 home pods (2 i stereo i vardagsrummet, 1 i köket) + en robotdammsugare för samma peng som Beoplay A9. Svårt beslut detta...

  • Medlem
  • 2019-01-03 10:19

Mycket utförlig test av HomePod här (faktiskt en av de bästa och mest omfattande jag läst):
https://www.flatpanelshd.com/review.php?subac...

Är inne på att införskaffa en smart högtalare. Är homepod ett bättre alternativ än Google Home? Isåfall varför? Vad jag förstår, funkar inte Spotify med HomePod, men funkar med Google Home. Jag har i övrigt tänkt styra smart belysning hemma (Philips Hue) samt skulle gärna vilja kunna starta serier/filmer på min Apple TV. Går detta att göra med både HomePod och Google Home?

Jag har ännu inte fastnat för Homekit och styrning av hemmet, lampor och grejer. Det har aldrig riktigt lockat mig? Trots att jag gillar ny teknik, prylar och IT.

Ljudet hemma är tidigt inhandlade Heos 1, innan de blev HS2. Köpte tre stycken och ett Go Pack, batteri och blåtandsstöd (som jag dessvärre har slarvat bort). Jag har även Audio Pro Addon T14 + subwoofer kopplad till TV. Som jag använder när jag ser på en film eller sport. Behöver jag blåtandsspela något, så använder jag dessa högtalarna.

Sen har vi pratat om en lite käck högtalare i köket. Som man kan lyssna på när man gör morgonbestyren, dricker kaffe, äter lite frukost osv. Såg att ICA sålde en Google Mini för 499 och blev lite sugen.

Imorse pratade vi lite mer om detta och kom in på att varför Googles högtalarlösning? Vi har iPhones, iPads, Macbooks, Apple Watchar, Apple TV-apparater.. så då borde vi kolla in "Homepods"

Visst, det behovet vi vill tillfredsställa, funkar ju Googles högtalare, trots att resten av huset är Apples. Är dock ändå sugen på homepods. Vet man när de dyker upp i Sverige? På svenska? Gör dom ens det?

Vänder mig som vanligt till den samlade expertisen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-29 09:45
Ursprungligen av MrQuattro:

Är inne på att införskaffa en smart högtalare. Är homepod ett bättre alternativ än Google Home? Isåfall varför? Vad jag förstår, funkar inte Spotify med HomePod, men funkar med Google Home. Jag har i övrigt tänkt styra smart belysning hemma (Philips Hue) samt skulle gärna vilja kunna starta serier/filmer på min Apple TV. Går detta att göra med både HomePod och Google Home?

Jag valde HomePod pga att inte behöva köra nåt annat än Apple hemma
#Applefanboy

Smart? Det vet jag inte men jag är nöjd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-29 09:45

Någon som upplevt Spotify i osynk på sistone om ni lyssnar på flera homepods samtidigt?

Ursprungligen av henke12:

Jag valde HomePod pga att inte behöva köra nåt annat än Apple hemma
#Applefanboy

Smart? Det vet jag inte men jag är nöjd

Ja, lite så hemma också. Har ju bara Apple, så varför byta? Men OM jag skall prata med Siri (känns fortfarande obekvämt att prata med prylarna) så vill jag göra det på svenska. Och jag vill inte behöva ha en adapter, när jag skall sätta in strömsladden i väggen Kalla mig känslig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-29 09:52
Ursprungligen av pjnorman:

Ja, lite så hemma också. Har ju bara Apple, så varför byta? Men OM jag skall prata med Siri (känns fortfarande obekvämt att prata med prylarna) så vill jag göra det på svenska. Och jag vill inte behöva ha en adapter, när jag skall sätta in strömsladden i väggen Kalla mig känslig!

Svenska absolut, men då kör jag via klockan.
Använder det endast för att köra timer när jag är i köket.
Musik styrs enklast med mobilen.
Likaså smartahem-grejer

Adapter slapp jag då jag köpte min i Paris

Hmm, det är alltså en vanlig högtalare jag skulle haft..
Och det hade jag ju redan..

Hmmmmm

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-29 09:59

Tog inte Kjell&Co hem HomePod? Jag hittar dem inte nu....

Jag nöjer mig med de högtalare jag har, eller åker till Paris

Ursprungligen av kenjon:

Tog inte Kjell&Co hem HomePod? Jag hittar dem inte nu....

Efter jag hittade denna tråd, letade jag också på Kjell och Co, men hittar inte..

Kan meddela att beslutet föll på en Google Home Mini till att börja med. Lite mer överkomligt pris, högtalarsystem har jag redan så ljudet spelar inte så stor roll. Vill ju mest kunna styra mina smarta prylar. Har både en AppleTV 4K och en ChromeCast Ultra, så då borde Home Mini åtminstone kunna starta filmer på CCn. Men vi får se, det kanske blir även en HomePod framöver

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-29 11:08

Scandinavian Photo säljer HomePod
https://www.scandinavianphoto.se/apple/homepod-svart---eu---engelsk-siri-1043323?gclid=Cj0KCQjwhPfkBRD0ARIsAAcYycFXUNdRqFdZtpJL0W1VOsJoNfmRLcdQXiDEaWfCCve7yVp05mirO7kaAjcuEALw_wcB#fo_c=2521&fo_k=61b3b9aac00f65ca818bc83f00e2f44c&fo_s=gplase

Själv avvaktar jag till HomePod har Siri på svenska. Blev istället två B&O högtalare, Apple Music kan ju styras via svenska Siri på telefonen, "spela tallest man on Earth i köket" exv.

  • Medlem
  • 2019-04-04 18:06

Apple sänkte priset på Homepod med 15 procent idag. När kommer den officiellt till Sverige tro?

Köpte min andra nu i USA. Så i maj har man stereo ljud. Kul o prata engelska också med Siri.

Ursprungligen av siestaman:

Köpte min andra nu i USA. Så i maj har man stereo ljud. Kul o prata engelska också med Siri.

Mina 2 i min mancave pratar jag engelska med, men den i köket funderar jag att börja tala tyska med för att se om skoltyskan fortfarande sitter...

Ursprungligen av PaO:

Apple sänkte priset på Homepod med 15 procent idag. När kommer den officiellt till Sverige tro?

Så länge den inte finns officiellt i Svedala, så kommer nog inte prissäkningen göra någon större skillnad för oss tror jag. Nej, blir till att fortsätta med Google Home istället, Google Assistant sköter sig ypperligt

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-05 10:56
Ursprungligen av MrQuattro:

Så länge den inte finns officiellt i Svedala, så kommer nog inte prissäkningen göra någon större skillnad för oss tror jag. Nej, blir till att fortsätta med Google Home istället, Google Assistant sköter sig ypperligt

Synd bara att ljudet i Googles produkter är så pissigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-05 11:18
Ursprungligen av bjorsi:

Scandinavian Photo säljer HomePod
https://www.scandinavianphoto.se/apple/homepod-svart---eu---engelsk-siri-1043323?gclid=Cj0KCQjwhPfkBRD0ARIsAAcYycFXUNdRqFdZtpJL0W1VOsJoNfmRLcdQXiDEaWfCCve7yVp05mirO7kaAjcuEALw_wcB#fo_c=2521&fo_k=61b3b9aac00f65ca818bc83f00e2f44c&fo_s=gplase

Själv avvaktar jag till HomePod har Siri på svenska. Blev istället två B&O högtalare, Apple Music kan ju styras via svenska Siri på telefonen, "spela tallest man on Earth i köket" exv.

Svarar mig själv :).
Siri är riktigt dålig på att lyssna på iPhone XR, funderar på en HomePod bara för att hon ska lyssna bättre.

Bevaka tråden