Logga in

Du måste logga in för att läsa den valda sidan.

AirPods Pro ser ut bli ännu en succé från Apple då efterfrågan är hög men hur pass bra är egentligen ett par kopior som kostar en bråkdel av originalet?

För ett par veckor sedan skickade IKEA ut en uppdatering som gjorde att deras rullgardiner fick stöd för HomeKit - men enbart i USA. Nu har uppdateringen äntligen nått vårt avlånga land.

Apples spin off av det populära inslaget från The Late Late Show with James Corden, Carpool Karaoke kommer med en ny säsong som har premiär idag.

I flera år har olika personer försökt hitta en bakdörr in i Apple TV 3 för att användare ska kunna jailbreaka sin enhet och nu är den dagen här.

För ett par dagar sedan gick Sonos ut och meddelade att vissa äldre enheter inte längre kommer att få några uppdateringar och sedan dess har internet fullkomligt exploderat av upprörda kunder.

Undertecknad jobbar lika mycket på min MacBook Pro som min iPad Pro men när mörkret faller får jag gå över till min Macbook Pro igen.

Det läcks och ryktas för fullt kring iPhone i vanlig ordning. Förr krävdes det att en Apple-anställd skulle glömma kvar sin prototyp på någon sliskig bar efter en våt utekväll. För att senare få sparken när någon nyfiken teknikbloggare köpte den för hutlösa priser och läckte ut bilder. Sägs det.

Super Bowl 1984 var inte bara en härlig dag för alla som gillar amerikansk fotboll utan det var även en stor dag för Apple.

Ryktena om en uppföljare till iPhone SE började nog bara något år efter att telefonen hade släppts men frågan är om 2020 är året då ryktena äntligen stämmer?

Native Union som tar fram allt från kablar till laddare och skal meddelar idag via en pressrelease att deras fodral till AirPods Pro nu går att köpa.

Apple har sedan ett par år tillbaka haft stöd för AR (Augmented Reality) i sina iPads och iPhones och Tim Cook har i en intervju sagt att det kommer hända mycket med AR de närmaste tio åren.

Apple ryktas fortsätta på sin nya bana att skapa eget material och det senaste budet är att de kommer satsa på egna podcasts.

Skriverierna kring Apple och FBI den senaste tiden har haglat då FBI vill ha en bakdörr till iOS så de kan komma åt brottslingarnas information som kan bidra till att lösa diverse fall.

Sonos har idag valt att gå ut och meddela på sin blogg att vissa av deras äldre produkter inte längre kommer att få framtida uppdateringar.

När Disney+ lanserades den 12 november 2019 så lös de med sin frånvaro här i Sverige, men nu har Disney meddelat när tjänsten kommer hit.