Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper ny version av Airpods

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple fortsätter att släppa nya prylar. Nu finns en ny version av deras populära trådlösa hörlurar Airpods ute i handeln.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-03-20 14:38

Undrar om de har fixat den glashala ytan på v2? Mina v1 trillar ut ur öronen så fort jag börjar prata, tuggar eller springer. De är extremt hala också att ta i och glider lätt ur händer på en.

Smakar det så KOSTAR det...

Ursprungligen av Jedih:

Undrar om de har fixat den glashala ytan på v2? Mina v1 trillar ut ur öronen så fort jag börjar prata, tuggar eller springer. De är extremt hala också att ta i och glider lätt ur händer på en.

Mina har aldrig ramlat ur, så olika det kan vara!

Ursprungligen av Zeugma:

Smakar det så KOSTAR det...

Inte ett dugg ovanligt för den här typen av hörlurar dock. Finns gott om ”helt trådlösa” lurar i den här prisklassen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Inte ett dugg ovanligt för den här typen av hörlurar dock. Finns gott om ”helt trådlösa” lurar i den här prisklassen.

Hur kommer det sig att det trådlöst laddbara fodralet kostar dubbelt så mycket om man köper det separat? ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-20 15:00

Kan fås i valfri färg så länge man väljer vitt. Blev inga svarta som det ryktades om.

Ursprungligen av Zeugma:

Hur kommer det sig att det trådlöst laddbara fodralet kostar dubbelt så mycket om man köper det separat? ?

Eller varför får du rabatt på det om du köper det med ett par lurar?

Ursprungligen av IngoX:

Kan fås i valfri färg så länge man väljer vitt. Blev inga svarta som det ryktades om.

Måste erkänna att jag inte trodde på det där om nya färgalternativ. Deras hörlurar är vita sedan lång tradition.

Jag som har icke Apple-certifierade öron hade hoppats på ett in ear-alternativ, eller åtminstone möjligheten att ladda med någon form av silikon-överdrag/vinge monterade. Kanske kommet nåt nästa år, eller året därpå...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-20 15:39

Undrar om batterierna har bättre livslängd.
Har konstaterat att mina är nere på ca 2 timmar från fulladdat till noll efter 1,5 års ganska måttligt användande.

  • Medlem
  • 2019-03-20 15:45
Ursprungligen av Sperious:

Jag som har icke Apple-certifierade öron hade hoppats på ett in ear-alternativ, eller åtminstone möjligheten att ladda med någon form av silikon-överdrag/vinge monterade. Kanske kommet nåt nästa år, eller året därpå...

Jag som har Apple-certifierade öron går och hoppas på ett annat märke ska släppa lurar med samma passform som Airpods fast utan ett äpple på kartongen. Själv hatar jag in ear-lurar. Baken är som smaken...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-20 15:53
Ursprungligen av Sperious:

Jag som har icke Apple-certifierade öron hade hoppats på ett in ear-alternativ ...

Ursprungligen av wirn:

Jag som har Apple-certifierade öron ...

MFi-certifiering. Det gäller att skaffa rätt från början!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-20 16:03
Ursprungligen av Json_81:

Undrar om batterierna har bättre livslängd.
Har konstaterat att mina är nere på ca 2 timmar från fulladdat till noll efter 1,5 års ganska måttligt användande.

Apple uppger samma lyssningstid som tidigare, med fulladdade lurar upp till 5 timmar. Men de anger längre samtalstid, en ökning från två till tre timmar. En kort laddning på 15 minuter ska som tidigare ge lyssningstid på upp till tre timmar, där samtalstiden ska ha ökat från drygt en timme till två timmar.

Ursprungligen av IngoX:

Apple uppger samma lyssningstid som tidigare, med fulladdade lurar upp till 5 timmar. Men de anger längre samtalstid, en ökning från två till tre timmar. En kort laddning på 15 minuter ska som tidigare ge lyssningstid på upp till tre timmar, där samtalstiden ska ha ökat från drygt en timme till två timmar.

Det säger ingenting om batteriets livslängd, dvs hur många laddningscykler de klarar av. Livslängden är definitivt inte lika bra som t.ex. iPhone.

Jag kommer nog inte använda Siri ofta, men kommer uppdatera pga 1) nya chippet som gör att den byter enhet snabbare, och 2) bättre batteritid eftersom mina nuvarande har väldigt många laddningscykler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-20 16:56

Då var ett par med trådlös laddning beställda. Leverans 26-28/3. Äntligen. Jag har varit utan sedan i mitten av januari och jösses vad jag har saknat dem. På mig sitter de perfekt. Och när jag nu kör med trådat trådlösa(snöre bakom nacken) inser jag ännu mer hur jag saknar AP. Mina BeatsX är bra på många sätt, men... Sladden slår i och hakar fast. Dessutom är det lättare att förlägga dem. AP åker ner i fodralet och sedan ned i en ficka. BeatsX är lätta att glömma var de lades. Skriver en som tappat bort två omgångar AP..?

Senast redigerat 2019-03-20 22:48
Ursprungligen av wirn:

Jag som har Apple-certifierade öron går och hoppas på ett annat märke ska släppa lurar med samma passform som Airpods fast utan ett äpple på kartongen. Själv hatar jag in ear-lurar. Baken är som smaken...

Hade gärna sluppit in ear, men den passform Apple bestämt sig för med sina Ear/Airpods passar helt enkelt inte mina öron.

Så länger jag sitter helt still går det bra, men det räcker med att jag går ett eller två steg i helt vanlig promenadtakt för att dom ska halka ur ett par millimeter vilket resulterar i ett ljud helt utan bas och en (falsk) känsla av att dom snart ramlar ur öronen helt.

Jag har dock förstått att den stora merparten utav människosläktet verkar ha öron anpassade för Airpods. Jag hade bara otur i det genetiska lotteriet.

Imorgon iPod touch och fredag AirPower kanske?
Roligare med en överaskningsvecka än event från Apple ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-20 17:17
Ursprungligen av Johannnn:

Det säger ingenting om batteriets livslängd, dvs hur många laddningscykler de klarar av. Livslängden är definitivt inte lika bra som t.ex. iPhone.

Jag kommer nog inte använda Siri ofta, men kommer uppdatera pga 1) nya chippet som gör att den byter enhet snabbare, och 2) bättre batteritid eftersom mina nuvarande har väldigt många laddningscykler.

Ah, du tänkte så, antal laddningscykler. Jag har inga Airpods själv, men antar att det inte går att utläsa någonstans hur många cykler de genomlevt? Eller syns det i appen Batterihälsa?

Men tror du inte man kan tänka att prestandan borde vara ungefär som för litiumjon-batterier i övrigt, där Apple uppger 80% kapacitet efter 500 cykler? Om jag tänker att eftersom hörlurarna har så mycket kortare användningstid per laddcykel jämfört med en telefon så är det väl inte konstigt om man uppnår till exempel 1000 cykler på två år där det kanske tar fyra år för en telefon. Man kan förvänta sig kortare livslängd på små batterier som genomgår hela laddcykler mycket oftare.

Detta är vad jag hittar om cykelantal hos Apple själva:

Citat:

Ett vanligt batteri är utformat för att behålla upp till 80 % av sin ursprungliga kapacitet vid 500 fullständiga laddningscykler under normala förhållanden.
https://support.apple.com/sv-se/HT208387

Citat:

Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80 % av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt.
https://www.apple.com/se/batteries/why-lithiu...
(min kursivering)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-03-20 17:22

Undrar om de nya lurarna kan köpas separat och användas i gamla fodralet? Inte ännu kanske..

Ursprungligen av IngoX:

Om jag tänker att eftersom hörlurarna har så mycket kortare användningstid per laddcykel jämfört med en telefon så är det väl inte konstigt om man uppnår till exempel 1000 cykler på två år...

Även AirPods första gen är väl specade till 5 timmars lyssning, så 1000 cykler på två år motsvarar nästan sju timmars lyssning per dag. Undrar hur många som använder dom så flitigt? Jag tycker jag använder mina ”hela tiden” men kommer nog inte upp i mer än 2-3 timmar per dag i effektiv användning. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-20 18:13
Ursprungligen av Sperious:

Jag som har icke Apple-certifierade öron hade hoppats på ett in ear-alternativ, eller åtminstone möjligheten att ladda med någon form av silikon-överdrag/vinge monterade. Kanske kommet nåt nästa år, eller året därpå...

Kan detta hjälpa dig
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

eller detta

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

Jo, jag kör EarBuddyz sedan länge, annars hade mina AirPods varit oanvändbara ? Nackdelen med dessa lösningar är att dom måste tas av så fort lurarna ska ner i caset.

Men tack för tipset om Spigen Air Hooks på
Kjell, visste inte att dom hade tagit hem. Blir att köpa när dessa tagit slut.

Ursprungligen av Sperious:

Hade gärna sluppit in ear, men den passform Apple bestämt sig för med sina Ear/Airpods passar helt enkelt inte mina öron.

Så länger jag sitter helt still går det bra, men det räcker med att jag går ett eller två steg i helt vanlig promenadtakt för att dom ska halka ur ett par millimeter vilket resulterar i ett ljud helt utan bas och en (falsk) känsla av att dom snart ramlar ur öronen helt.

Jag har dock förstått att den stora merparten utav människosläktet verkar ha öron anpassade för Airpods. Jag hade bara otur i det genetiska lotteriet.

Jag lider av samma problem, och det är oerhört tråkigt när Airpods verkar vara the shit.

Ursprungligen av Sperious:

Jo, jag kör EarBuddyz sedan länge, annars hade mina AirPods varit oanvändbara ? Nackdelen med dessa lösningar är att dom måste tas av så fort lurarna ska ner i caset.

Men tack för tipset om Spigen Air Hooks på
Kjell, visste inte att dom hade tagit hem. Blir att köpa när dessa tagit slut.

De passar inte mina öron heller om jag inte modifierar dem. Då ramlar de bara ut så fort jag rör mig. Jag kör med sådana där små skulgummikuddar utanpå. Då sitter de riktigt bra. Det kostar typ ingenting och jag behöver inte ta bort dem när jag sätter tillbaka airpodsen i laddfodralet då de får plats där. På gymmet kör jag med earhoox eller vad de heter.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

De passar inte mina öron heller om jag inte modifierar dem. Då ramlar de bara ut så fort jag rör mig. Jag kör med sådana där små skulgummikuddar utanpå. Då sitter de riktigt bra. Det kostar typ ingenting och jag behöver inte ta bort dem när jag sätter tillbaka airpodsen i laddfodralet då de får plats där. På gymmet kör jag med earhoox eller vad de heter.

Länkar please!?

Ursprungligen av carlsson:

Länkar please!?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

https://earhoox.com

Jag köpte earhooxen på typ ebay har jag för mig. Kuddarna köpte jag på Kjell.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-03-20 21:54

Här kanske man kan hitta inspiration för att få fast lurarna i öronen: How to Keep Your Apple AirPods From Slipping Out of Your Ears

Hade hoppats på att dom skulle låta starkare och även gärna bättre. Åker man mkt kollektivt så är det typ omöjligt ibland att använda den första gen Airpods.

Lever efter principen att man aldrig köper första generationen av en Apple produkt. Och Ikväll la jag en beställning. "Hej Siri" och trådlös laddning var två av kraven för ett köp och det uppfylldes. Men jag förväntade mig ändå att uppdateringen skulle vara mer imponerande.

Edit: hade faktiskt ytterligare ett krav. Bluetooth 5.0. Men det verkar knapert om den informationen.

Senast redigerat 2019-03-21 09:01
Bevaka tråden