Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höstens Iphones kan få kamerakvadrat

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rykteskarusellen runt Apples nya telefoner tenderar att börja tidigt, och höstens tillskott i familjen påstås få tre kameror i en kvadrat.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-03-15 16:20

Är detta sant så har designteamet i Cupertino tagit långledigt ?

Näe! Ive skulle aldrig tillåta något så fult ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-15 16:44
Ursprungligen av PaO:

Är detta sant så har designteamet i Cupertino tagit långledigt ?

Ursprungligen av Cancerman:

Näe! Ive skulle aldrig tillåta något så fult ?

Haha, just designen i illustrationen ovan består i att Macotekara mer eller mindre tagit kamerakvadraten från Huawei Mate 20 Pro och klistrat den på en Iphone XS, känner mig rätt säker i min spekulation att Apples design skulle se väldigt annorlunda ut om de väljer att använda en kamerakvadrat ?

Är bara intresserad av iPhone XR2 ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Är bara intresserad av iPhone XR2 ?

Precis? Allt annat är oviktigt.

Stämmer detta så gör de mitt val av nästa telefon ännu enklare.

  • Medlem
  • 2019-03-15 21:11
Ursprungligen av Mackan1984:

Är bara intresserad av iPhone XR2 ?

Intressant att spekulera i vad namnen blir och om kameran fortfarande kommer att sticka ut ?

Ursprungligen av PaO:

Intressant att spekulera i vad namnen blir och om kameran fortfarande kommer att sticka ut ?

Vet inte när en utstickande kamera påverkade försäljning för någon tillverkare.
Men vissa gillar visst att gnälla över det.
Jag som alltid har ett skal har aldrig stört mig på det iaf ?

Ursprungligen av Cancerman:

Näe! Ive skulle aldrig tillåta något så fult ?

Med tanke på att han redan tillåter flärp, utstickande kamera och skitfula batteriskal så ska du nog inte vara så säker på att hans nästa idé ser bra ut. Baksidan av telefonen är minst viktig men har aldrig gillat när kameran sitter i ett hörn föredrar när den är centrerad.

Är det många kameralinser så blir det som det blir. Föredrar ändå själv att de är samlade. Gillar inte det långa tvärgående bandet av kameror som exempelvis Samsung Galaxy S10+ plus har. Men vi får se vilken lösning Apple väljer.

Dagens kamera är ju sjukt ful så en fyrkan i samma stil skulle inte göra det mycket sämre i alla fall.

För övrigt så hoppas jag på 3 eller 4 x zoom om de nu ska lägga till en kamera.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-17 17:56
Ursprungligen av Chaosstar:

För övrigt så hoppas jag på 3 eller 4 x zoom om de nu ska lägga till en kamera.

Ja om de skulle lägga till vidvinkelkamera och 3-5x zoom skulle det bli en markant förbättring av kameradelen. Steget från X till XS var ingen revolution, skulle vara kul med utökad funktionalitet utöver inkrementella förbättringar av normalkameran.

3 kameror borde inte bli en kvadrat.

Flyttade de inte kamerorna till en vertikal rad för att alla prylarna i notchen tog upp all plats internt, precis där den andra linsen satt på Plus-modellerna? Hur ska de få plats med både en sån där kvadrat? Den borde hamna längre ner om något.

Ursprungligen av hummel:

3 kameror borde inte bli en kvadrat.

Kameratriangel?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-17 18:41
Ursprungligen av hummel:

3 kameror borde inte bli en kvadrat.

Det är en kvadrat eftersom de tre kamerorna samsas med en LED-blixt. I alla fall är det så på Huawei Mate 20 Pro, återstår att se dels om Apple utrustar telefonerna med tre kameror, och om de väljer den kvadratiska uppsättningen eller om de kör vidare på vertikalt upplägg fast placerat annorlunda. Det lär hur som helst se annorlunda ut jämfört med Huaweis design

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-17 18:49
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Flyttade de inte kamerorna till en vertikal rad för att alla prylarna i notchen tog upp all plats internt, precis där den andra linsen satt på Plus-modellerna? Hur ska de få plats med både en sån där kvadrat? Den borde hamna längre ner om något.

Jo det stämmer det, har för mig att en av Apples ingenjörer gick igenom just varför de valt det vertikala upplägget på grund av Face ID-komponenterna. Om Apple kör på en kvadrat kanske de blir tvungna att placera den längre ner, vilket blir designmässigt knepigt, men de kanske har lyckats komprimera Face ID-tekniken så pass att det inte blir ett lika stort problem som tidigare. Oklart, men det ska bli väldigt spännande att se vilken lösning de väljer!

1
Bevaka tråden