Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook Messenger får nattläge

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 07:48
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har fortfarande inte sett skymten av något mörkt läge i Messenger, men läste hur man kan få tillgång till funktionen.

Skicka halvmånemojin (?) till någon i messenger! När jag gjort det fick jag upp ett meddelande på skärmen om att jag låst upp nattläget.

Jag har verkligen svårt att se syftet att införa uppdateringar på detta sätt. Visst, gör det till en lek, en sorts skattjakt att hitta funktioner.

Men för mig blir det ju bara övertydligt att inehållet i alla privata meddelanden läses av Facebook, var det önskad reaktion? ?

Ursprungligen av IngoX:

Jag har verkligen svårt att se syftet att införa uppdateringar på detta sätt. Visst, gör det till en lek, en sorts skattjakt att hitta funktioner.

Men för mig blir det ju bara övertydligt att inehållet i alla privata meddelanden läses av Facebook, var det önskad reaktion? ?

Njae, enligt artikeln där jag hittade det här tipset har de inte släppt funktionen till alla än, utan testar än.

Inget på Facebook är privat, det är i alla fall min inställning till dem sedan länge.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-04 08:24

Glädjande att FB aktiverat mörkt tangentbord. Inte alla appars darkmode kör det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 08:27
Ursprungligen av Ida Blix:

Njae, enligt artikeln där jag hittade det här tipset har de inte släppt funktionen till alla än, utan testar än.

Inget på Facebook är privat, det är i alla fall min inställning till dem sedan länge.

Men Zuckenberg har köpt WhatsApp och Instagram och planerar enligt NY Times integrera dem i en gemensam och eventuellt end-to-end-krypterad plattform. Försöka tvätta rent Messengers dåliga rykte och samtidigt hitta bättre sätt att kapitalisera på WhatsApp-användarbasen.

Varför då påminna mig om varför jag inte gillar Messenger?

Men rent generellt är påskägg roliga. ? ?

Senast redigerat 2019-03-04 10:41
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har fortfarande inte sett skymten av något mörkt läge i Messenger, men läste hur man kan få tillgång till funktionen.

Skicka halvmånemojin (?) till någon i messenger! När jag gjort det fick jag upp ett meddelande på skärmen om att jag låst upp nattläget.

Det funkade inte för mig.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har fortfarande inte sett skymten av något mörkt läge i Messenger, men läste hur man kan få tillgång till funktionen.

Skicka halvmånemojin (?) till någon i messenger! När jag gjort det fick jag upp ett meddelande på skärmen om att jag låst upp nattläget.

Det regnade bananer (eller halvmånar då) och det aktiverade nattläget för mig. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 08:48
Ursprungligen av Zeugma:

Det funkade inte för mig.

Testat dubbelklicka på halvmånen i meddelandet?
Enligt kommentarer på andra sajter
https://www.reddit.com/r/apple/comments/awdsl...
https://9to5mac.com/2019/03/03/facebook-messe...
https://www.androidpolice.com/2019/03/02/how-...

Ursprungligen av IngoX:

Tack för tips, men det gjorde ingen skillnad. Måste meddelandet ha lästs?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 10:34
Ursprungligen av Zeugma:

Tack för tips, men det gjorde ingen skillnad. Måste meddelandet ha lästs?

Vet ej, ska funka att skicka ett meddelande till sig själv.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-03-04 10:47

Fungerade för min sambo ?

Ursprungligen av Zeugma:

Det funkade inte för mig.

Meh, va tråkigt! En del har sagt man måste tvångsavsluta messenger och starta det igen om det inte funkar, men det kanske du också testat redan?

Ursprungligen av Ida Blix:

Meh, va tråkigt! En del har sagt man måste tvångsavsluta messenger och starta det igen om det inte funkar, men det kanske du också testat redan?

En tvångsavslutning borde göra susen, jag gjorde detta "lifehack" för någon dag sen och det dök då upp direkt både på iOS och Android-enheter.

Ursprungligen av IngoX:

Vet ej, ska funka att skicka ett meddelande till sig själv.

Ursprungligen av Ida Blix:

Meh, va tråkigt! En del har sagt man måste tvångsavsluta messenger och starta det igen om det inte funkar, men det kanske du också testat redan?

Jag har testat det ni föreslår, men ingen skillnad, tyvärr. Tilläggas ska att jag hade den gamla layouten tills för bara ett par tre veckor sedan. Konstigt. Kan det tänkas bero på att man sållas ut på grund av något internt kriterium hos Facebook?
Tack för ert engagemang.

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-03-04 11:11
Ursprungligen av IngoX:

Vet ej, ska funka att skicka ett meddelande till sig själv.

Funkade för mig att skicka till mig själv. Det regnade halvmånar och sen kom det upp en banner att jag kunde prova dark mode.

Helt idiotiskt, men rätt kul!

Jag utgår från att vi talar om samma månemoji? En månskära i tilltagande fas på det norra halvklotet? Alltså en ? ?

Lustigt nog kallas den halvmåne på macen. Vilket det i astronomisk mening inte är på bilden i alla fall. Ja, jösses anåda...

Ursprungligen av Zeugma:

Jag utgår från att vi talar om samma månemoji? En månskära i tilltagande fas på det norra halvklotet? Alltså en ? ?

Lustigt nog kallas den halvmåne på macen. Vilket det i astronomisk mening inte är på bilden i alla fall. Ja, jösses anåda...

yes, den använde jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 12:47
Ursprungligen av Zeugma:

Jag utgår från att vi talar om samma månemoji? En månskära i tilltagande fas på det norra halvklotet? Alltså en ? ?

Lustigt nog kallas den halvmåne på macen. Vilket det i astronomisk mening inte är på bilden i alla fall. Ja, jösses anåda...

Emojin heter crescent_moon och borde väl översättas till månskära?

Samma astronomiska fel gör vi när vi på svenska säger Röda halvmånen!

International Red Cross and Red Crescent Movement

Ursprungligen av IngoX:

Emojin heter crescent_moon och borde väl översättas till månskära?

Samma astronomiska fel gör vi när vi på svenska säger Röda halvmånen!
International Red Cross and Red Crescent Movement

Absolut månskära!

Ah det var så man gjorde, nu fick jag också mörkt läge.

Funkar inte för mig heller. Har tvångsavslutat appen, samt installerat om

Min sambo försöker på en galaxy s9 utan resultat. Ni säger att man ska skicka till sig själv, hur fanken gör man det i messenger? ?

Ursprungligen av Cancerman:

Min sambo försöker på en galaxy s9 utan resultat. Ni säger att man ska skicka till sig själv, hur fanken gör man det i messenger? ?

Söker upp sig själv?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Söker upp sig själv?

Tänka sig, nu har man lärt sig något nytt ?

Iaf så fungerade det inte på sambons telefon ?

Funkar inte här heller.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Funkar inte för mig heller. Har tvångsavslutat appen, samt installerat om

Ursprungligen av Cancerman:

... Iaf så fungerade det inte på sambons telefon ?

Ursprungligen av tmjonasson:

Funkar inte här heller.

Då kanske man kan sluta sig till att månskäreknepet inte är universellt giltigt? ?

Funkar inte för mig heller.....

Facebook har nu bekräftat att den här lite dolda funktionen kommer att rulla ut till alla under de kommande veckorna.

De säger också att det ska fungera att skicka den där emojin i valfri Messenger-chatt. Men flera användare rapporterar att de har behövt tvångsavsluta appen eller rent av ominstallera den innan inställningen för mörkt läge har dykt upp.

Ursprungligen av Ida Blix:

Facebook har nu bekräftat att den här lite dolda funktionen kommer att rulla ut till alla under de kommande veckorna.

De säger också att det ska fungera att skicka den där emojin i valfri Messenger-chatt. Men flera användare rapporterar att de har behövt tvångsavsluta appen eller rent av ominstallera den innan inställningen för mörkt läge har dykt upp.

Det fetade testade jag också men det gjorde ingen skillnad. Det fungerar inte med månskäran för mig.

  • Medlem
  • 2019-03-07 08:34
Ursprungligen av Ida Blix:

Facebook har nu bekräftat att den här lite dolda funktionen kommer att rulla ut till alla under de kommande veckorna.

De säger också att det ska fungera att skicka den där emojin i valfri Messenger-chatt. Men flera användare rapporterar att de har behövt tvångsavsluta appen eller rent av ominstallera den innan inställningen för mörkt läge har dykt upp.

EXAKT precis som dy skrev nu gjorde jag.

Förskte skicka först den dära "bananen" eller månskäran men inget hände.

Ominstallerade appen "tog 20 sec"

Sedan regnade det månskärer och jag kunde ändra.

Man tror ju att detta ska vara ett skämt men det är på riktigt.

Tack!

iPhone XS Max, hur jag än gör, tvångsavsluta, ominstallation, omstart, så får jag inte dark mode att funka på den.

Gick till min backup android, en Samsung Galaxy S7, där aktiverades det direkt.

Bara sitta still och vänta antar jag

Bevaka tråden