Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple utlovar otroliga produkter i framtiden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under Apples årliga möte för investerare säger Tim Cook att företaget arbetar på framtida produkter som kommer få oss att tappa hakan.

Läs hela artikeln här

Kul med lite PR-hype!

I övrigt:

Konspirationsteori - data kommer att bli mer och mer värdefullt i framtiden. Apple kommer att gå in på Hälsa och Träning för att på så sätt få ett större utbud att kunna samla in data. De har då kraftfullare verktyg att kunna göra bättre produkter såklart, men melodin låter kanske inte likadan om 20-30 år.

Citat:

Ett förslag lades fram om att Apples styrelse måste uppvisa en större "ideologisk mångfald" och att styrelseledamöter måste avslöja vad de har för ideologiska övertygelser. Efter debatt röstades förslaget ner med 98,3 procent av rösterna

Ett av de dummaste förslagen jag läst på länge. Jämställd styrelse, ja. En viss mångfald i styrelsen, inga problem (hur man nu definierar det). Men hur tänkte man att varje enskild ledamot ska presentera sin ideologi? Låter som ett partiprogram. Eller något sekt-liknande förslag. Ännu värre blir det ju om ens ideologi på måndag kanske inte är likadan på tisdagen dagen därpå.

Tappa hankan när vi får hör hur mycket Apple vill ha för dessa framtida produkter?

Ursprungligen av Krylovrum:

Ett av de dummaste förslagen jag läst på länge. Jämställd styrelse, ja. En viss mångfald i styrelsen, inga problem (hur man nu definierar det). Men hur tänkte man att varje enskild ledamot ska presentera sin ideologi? Låter som ett partiprogram. Eller något sekt-liknande förslag. Ännu värre blir det ju om ens ideologi på måndag kanske inte är likadan på tisdagen dagen därpå.

Om jag förstått saken rätt lades förslaget fram av Justin Dahnhof, som rent krasst tyckte det behövdes fler högerkonservativa ledamöter i Apples styrelse.

Mer om samme Dahnhof:
https://www.wsj.com/articles/gadfly-pushes-co...

Högern i USA är av tradition (sedan åtminstone McCarthy-tiden) väldigt stalinistiska.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Om jag förstått saken rätt lades förslaget fram av Justin Dahnhof, som rent krasst tyckte det behövdes fler högerkonservativa ledamöter i Apples styrelse.

Mer om samme Dahnhof:
https://www.wsj.com/articles/gadfly-pushes-co...

Har varit ett fan (svensk stavning?) i många många år. Det som dock har hänt de senaste 4 åren är att jag omöjligt kan köpa nya Apple-produkter. Så i miljösynpunkt är det ju inget fel men deras prissättning är ju problematisk.

AR är väll det de borde ”imponera” oss med. Vill gärna gå med en app som i realtid visar upp info på det jag vinklar den mot. Google lens är väll lång framför Apple här. Men AR promotar dom ju mycket men egna appar ser jag inte mycket av?

Skulle gärna imponeras av deras nästa aw det vore gött!

Ha d!

Det är väl bättre att Apple kommer med nya fantastiska produkter än att de utlovar dem. ”Snacka går ju”, med andra ord.

  • Medlem
  • 2019-03-04 21:56
Ursprungligen av Zeugma:

Det är väl bättre att Apple kommer med nya fantastiska produkter än att de utlovar dem. ”Snacka går ju”, med andra ord.

Håller med dig om det ?

Tim Cook till investerare
Vi har inga nya fantastiska produkter i pipen utan gör små ändringar och tillägg till samma design
Men vi överväger att höja priset

1
Bevaka tråden