Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål IOS 13?

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zeugma:

Apropå det fetade har jag gjort det en del via nedanstående. Men det kanske du redan har provat?

Jo jag har minska rörelse på.

Apropå filhantering - det går ju inte ens att på ett smidigt sätt bifoga en fil i ett mail... Där kan jag sakna alla andra Os.

  • Medlem
  • 2019-03-01 20:31
Ursprungligen av Krylovrum:

För mig som har en Android så ser dessa saker ganska... banala ut? Vissa av dessa har funnits för Android i 10 års tid. Annars finns det appar i som man kan tanka ner som fixar många av dessa punkter.

Vad är det som tar sån tid för Apple att fixa dessa uppdateringar? Låg prio eller?

Det bästa hade varit om Apple släppte lite på gränserna i App Store så att det finns "appar till allting" likt Android. Men det kommer väl aldrig att hända...

Håller med dig om det fullständigt ?
Det började med Marshmallow och nu med Pie och One UI är det bättre än jag trodde
Dessa saker kan jag inte klara mig utan om jag inte räknar in s-pen
Always on display
Teman
Mörkt läge
SD kort plats
Numeriskt tangentbord
DeX

Always on display borde ju Apple fixa vid det här laget åtminstone på AW

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-03-02 07:40
Ursprungligen av martinator:

Apropå filhantering - det går ju inte ens att på ett smidigt sätt bifoga en fil i ett mail... Där kan jag sakna alla andra Os.

Du Trycker och håller i mailet sen när raden kommer upp väljer du ”Lägg till bilaga”, eller är det inte det du menar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-02 19:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Mappen visas i alla fall

Fast inte om man har flera appar från i detta fallet samma utvecklare ? Eller är jag fel ute?

Ursprungligen av kladda:

Fast inte om man har flera appar från i detta fallet samma utvecklare ? Eller är jag fel ute?

Då får man vara lite mer specifik.

Jag vill kunna välja standardwebbläsare, är så trött på att allt öppnas i Safari..

Senast redigerat 2019-03-02 21:24
Ursprungligen av Cribe:

Du Trycker och håller i mailet sen när raden kommer upp väljer du ”Lägg till bilaga”, eller är det inte det du menar?

nix ett hederligt gem -vill inte ha filer "inklistrade" i mailet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-02 22:01
Ursprungligen av martinator:

nix ett hederligt gem -vill inte ha filer "inklistrade" i mailet.

Ja men du efterfrågade ett smidigt sätt och det Cribe beskrev är smidigt.
Det du menade var HUR filer bifogas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-03 11:47

De blir väl bara "inklistrade" om de läses på en Appleenhet? I en Windows (eller annat os) blir det bifogade filer på vanligt sätt. Filerna blir inte "inklistrade", det är klienten som väljer hur de ska visas.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-03 13:01
Ursprungligen av kenjon:

De blir väl bara "inklistrade" om de läses på en Appleenhet? I en Windows (eller annat os) blir det bifogade filer på vanligt sätt. Filerna blir inte "inklistrade", det är klienten som väljer hur de ska visas.

Ja, blanda inte ihop presentation med teknik. Själva innehållet är lika, men klienten kan välja att göra flera mer eller mindre kloka analyser av bilagorna och välja tex att visa dom inline istf som rena bilagor i brevhuvudet.

Bevaka tråden