Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples regler godtyckliga,eller

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av NisseH:

Vadå försöker hjälpa till. Jag har inte fått ett enda rimligt tips, tvärtom en massa påhopp och gliringar.

Jag förstår faktiskt inte heller vad du menar med att på min nya iMac kan jag knappast kunnat ladda ner AdobeAppar. Jag trodde du visste att när man köper ny Macdator så kan man ladda ner allt man hade på gamla datorn så slipper man göra det senare.
Således har Adobe Acrobat som du ser på skärmdumpen följt med från gamla datorn.

https://i.postimg.cc/sg9TtdrX/Ska-rmavbild-2019-02-27-kl-10-11-14.png

Bra förslag att använda trevligt bemötande. Jag kommer garanterat göra detta. (Om ni andra gör detsamma)

Du har inte bett om tips, utan frågar om vi andra tycker Apple hanterat ditt ärende felaktigt, om deras regler är godtyckliga. Jag har försökt förstå vad som hänt, men du svarar inte på frågor jag ställer och fast jag och andra säger att slutsatser du dragit tyvärr är fel så har du bestämt dig för du minsann visst har rätt och att det är vi andra hoppar på dig och kommer med gliringar.

Jag skrev inte att du inte kan ladda ned Adobe-appar - självklart kan du det. Jag skrev att en dator som tjuter direkt du försöker starta den för första gången omöjligt innehåller Adobe Premiere (en väldigt specifik programvara som inte följer med Mac OS). Men du kanske hann återskapa din gamla dator från någon backup innan tjutandet började, du kanske använder Premiere? Du är inte så tydlig i händelseförloppet så jag får gissa mig till mycket här.

Ursprungligen av NisseH:

...Adobe har i högsta grad med artikeln om Adobe som spränger sönder högtalare att göra..

Nu får det väl räcka med det här märkliga generaliserandet.

Det fanns ett problem med en viss version av Adobe Premiere Pro (endast det programmet, inget annat Adobe-program) på MacBook Pro 2018 (inte några andra Mac-modeller).

Att du har Acrobat Reader på din dator har ingenting med det Adobe Premiere-problemet att göra.

Det Adobe Premiere-problemet har ingenting med ditt fall att göra.

Jag påminner om forumets trivselregler, den här tråden är inte längre trevlig eller respektfull. Dags att sätta punkt. Vi kommer inte att komma längre och det finns inget problem som kan få någon lösning.

Bevaka tråden