AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 257 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Innis:

Hur kan EarPods vara mindre benägna att ramla ur öronen när dom har samma form som AirPods.
Men med skillnaden att dom har kablar som påverkar dom och gör det lättare att ryckas ur öronen.

Har du provat själv? För mig fungerar det inte. Samt att dom trycker för hårt.

• Medlem
  • Falun
  • 2018-10-06 19:23
Ursprungligen av calinou:

Har du provat själv? För mig fungerar det inte. Samt att dom trycker för hårt.

Ja jag har både EarPods och AirPods. Båda sitter bra i mina öron men med EarPods så ramlar dom ur mycket mycket lättare eftersom det är kabeln som påverkar dom.
Hur kan AirPods trycka hårdare när båda har samma form? Då borde EarPods trycka lika hårt.

Ursprungligen av Innis:

Ja jag har både EarPods och AirPods. Båda sitter bra i mina öron men med EarPods så ramlar dom ur mycket mycket lättare eftersom det är kabeln som påverkar dom.
Hur kan AirPods trycka hårdare när båda har samma form? Då borde EarPods trycka lika hårt.

Dom har inte riktigt samma passform. Använder bara 1 st EarPods/hela natten och byter av beroende på om jag vrider huvudet på höger eller vänster sida. Det kan man inte göra med AirPods. Dels att dom dom ramlar av samt dels att man jag hittar inte den andra när jag ska byta sidan.

• Medlem
  • Falun
  • 2018-10-08 21:10
Ursprungligen av calinou:

Dom har inte riktigt samma passform. Använder bara 1 st EarPods/hela natten och byter av beroende på om jag vrider huvudet på höger eller vänster sida. Det kan man inte göra med AirPods. Dels att dom dom ramlar av samt dels att man jag hittar inte den andra när jag ska byta sidan.

Tveklöst samma storlek

Sitter helt okej för mina örontrumpeter! Men jag är impad av ljudet samt att det går att blåsa på rejält innan det börjar låta illa!

Rensat bort lite – håll er till ämnet AirPods i denna ljuvliga tråd!

Storasyster till Apple AirPods kanske: https://macworld.idg.se/2.1038/1.710103/apple...
Kalas att slippa leta vänster-höger och rätt snygga om dom nu blir sådär.
Nu använder jag inte såna lurar ute, men skulle ju funka kalas hemma., men blir väl skitdyra.

Är det olika form på earpods och airpods? Har funderat på airpods, men har dissat dem då earpods passar riktigt dåligt i mina öron. Använder tyvärr ett annat noname fabrikat istället.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-20 19:38

De ser lika ut men AirPods sitter bättre i mina öron än EarPods. Kanske beror på tyngden av kabeln....

Hittade just intressant statistik: Airpods är Apples bästsäljande produkt någonsin inom två år från lanseringen OCH sökintresset via Google har ökat med 500% jämfört med december 2017.

Citat:

According to my estimate, Apple is on track to sell approximately 40 million pairs of AirPods in 2019, representing close to 90% year-over-year growth. There are already at least 25 million people wearing AirPods.

9to5mac som skriver baserat på en artikel hos Above Avalon.

Tänker mig att teamet bakom Airpods badar i champagne och regelbundet får bonus-utbetalningar i form av aktier eller nått sånt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-12 17:42
Ursprungligen av Ida Blix:

Hittade just intressant statistik: Airpods är Apples bästsäljande produkt någonsin inom två år från lanseringen OCH sökintresset via Google har ökat med 500% jämfört med december 2017.

9to5mac som skriver baserat på en artikel hos Above Avalon.

Tänker mig att teamet bakom Airpods badar i champagne och regelbundet får bonus-utbetalningar i form av aktier eller nått sånt.

Men det är verkligen en galet bra produkt. Så enkel och så genial. Och få ihop en enkel och genial produkt är få förunnat. Så all lycka välgång både till teamet och till Apple.

De svarta airpodsen ser sjukt mycket snyggare ut än dom vita, är det nån som vet om det snackas om fler färger än så?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-15 22:06
Ursprungligen av majkel_östm:

De svarta airpodsen ser sjukt mycket snyggare ut än dom vita, är det nån som vet om det snackas om fler färger än så?

Apple säljer inga svarta Airpods. De du sett är antagligen bluetooth-hörlurar av annat märke som kopierat designen. Det finns också företag som lackerar om original Airpods och säljer, eller erbjuder sig att lackera dina äkta airpods i en annan färg, om du skickar in dem.

Ursprungligen av IngoX:

Apple säljer inga svarta Airpods. De du sett är antagligen bluetooth-hörlurar av annat märke som kopierat designen. Det finns också företag som lackerar om original Airpods och säljer, eller erbjuder sig att lackera dina äkta airpods i en annan färg, om du skickar in dem.

Det sägs att AirPods 2 kommer finnas i svart och vitt.
Så media har svarta photoshoppade AirPods tillsammans med nyheten lite varstans.
Han kanske syftar på det ?‍♂️

Tänkte snabbt bara kolla (ber om ursäkt om det tagit upp tidigare) om man kan köpa nytt fodral (airpods2) till gamla lurar? Så man får den trådlösa laddningen? Kan ju vara onödigt kanske, för om det funkar, så vet jag inte prislappen?

Vet vi något om de nya lurarna är mer vatten/svett-tåliga?

Ursprungligen av pjnorman:

Tänkte snabbt bara kolla (ber om ursäkt om det tagit upp tidigare) om man kan köpa nytt fodral (airpods2) till gamla lurar? Så man får den trådlösa laddningen? Kan ju vara onödigt kanske, för om det funkar, så vet jag inte prislappen?

Vet vi något om de nya lurarna är mer vatten/svett-tåliga?

Det går att köpa laddningsfodralet löst, och då får du trådlös laddning till dina gamla AirPods. Kostar 995 kronor hos Apple:
https://www.apple.com/se/shop/product/MR8U2/t...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det går att köpa laddningsfodralet löst, och då får du trådlös laddning till dina gamla AirPods. Kostar 995 kronor hos Apple:
https://www.apple.com/se/shop/product/MR8U2/t...

Tack, för snabbt svar! Det blir nog att köpa hela paketet, nytt.

Ville bara berätta en grej.

Mina AirPods (gen 1) låg i sin Case och blev olyckligtvis körda genom tvättmaskinen. Enligt utsago (det var inte jag som gjorde det) så när Casen öppnades så kom det inget vatten ur den, så luckan verkar har varit stängd hela tiden.

Jag testade dom inte förs 72 tim senare.
Dom funkar!
Parkoppling, Ljud, Laddning etc verkar funka som det ska.

Håller på att testa om batterierna är på samma nivå som tidigare, men det ser bra ut i nuläget.

Tåliga jäklar detta

Bevaka tråden