Jag har använt en chromecast i ungefär en månad nu för att kunna titta på bl.a Netflix och SVTplay på min TV. För två veckor sedan castade jag en film från Netflix från min iPhone 6 och tyckte att bilden blev mer grynig/pixelerad mitt i. Nu tycker jag att bilden är mer grynig oavsett om jag castar SVTplay, Youtube eller Netflix, och att det växlar lite fram och tillbaka mellan grynig och klarare bild. Vad kan det bero på?

Jag har en vanlig Samsung tv som är knappt två år gammal och eftersom jag inte hade några problem med bildkvalitén de första veckorna tror jag inte att tv:n är problemet? Jag har också en helt ny mobil och en rätt ny router som står mindre än 4 meter från chromecasten, så det borde inte vara Wifi som är problemet heller?

Jag upptäckte dock att chromecasten måste börjat störa utsändningen till tv:n (jag har analoga kanaler) för det kommer vita prickar som dansar över bilden på vissa kanaler, något som inte hände innan även fast kvaliteten på utsändningarna alltid varit dåliga, därför drar jag nu ut kontakten när jag inte använder chromecasten vilket gör att de vita prickarna försvinner. Kan det påverka chromecasten, typ att det inte är bra att starta om den hela tiden?

Ytterst tacksam för vilka som helst svar som kan hjälpa mig att klura ut vad som har gått snett!