Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail; Se antalet mail i en mapp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett antal mappar som jag sorterar ner mail i (med regler och manuellt). Jag skulle vilja se antalet mail i respektive mapp, med t ex en siffra till höger.

Jag har letat efter plugins som gör detta, men hittar ingen. Någon som känner till en dylik?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-05 10:51
Ursprungligen av carlsson:

Jag har ett antal mappar som jag sorterar ner mail i (med regler och manuellt). Jag skulle vilja se antalet mail i respektive mapp, med t ex en siffra till höger.

Högerklicka på en mapp, välj Hämta kontoinformation. Då får du ett fönster med kontoinformation om det är ett IMAP-konto. Under Utrymmeskvoter visas storlek och antal brev för varje mapp. Detta funkar alltså för mappar som ligger på en IMAP-server. Det funkar inte på mappar som bara sparas lokalt på datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-05 12:43

Jag kom på en annan liten abrovinsch som även funkar på en lokalt sparad mapp i Mail.
Markera alla mail i en mapp. (klicka på första i listan > skrolla till botten > shift-klicka på sista)
Börja dra alla de markerade mailen så dyker en liten röd siffra upp vid muspekaren.

Du missförstår. Jag vill se en siffra till höger om mappen, utan att behöva göra något specifikt. Siffran ska alltid finnas där, precis som antalet olästa brev står till höger om inkorgen.
Annars är det ju bara att öppna mappen så står det antalet brev i huvudet...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-05 14:03
Ursprungligen av carlsson:

Du missförstår. Jag vill se en siffra till höger om mappen, utan att behöva göra något specifikt. Siffran ska alltid finnas där, precis som antalet olästa brev står till höger om inkorgen.
Annars är det ju bara att öppna mappen så står det antalet brev i huvudet...

Ha, ha, nu måste jag skratta åt mig själv!
Jag hade missat att välja Innehåll > Visa flikfältet på min mac.
Tyckte det var idiotiskt att inte kunna se antalet brev på ett enkelt sätt...

Typ så här skulle det kunna se ut.

1
Bevaka tråden