Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Smart Keyboard Folio slut?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Noterar att Apple Smart Keyboard Folio for iPad Pro 12.9 just för tillfället är helslut i Sverige (förutom i Apple Store)

Någon som vet om en ny modell är på gång ? Har inte sett några nyheter eller indikationer på det.

Kanske med förbättringar som inbyggd tangentbordsbelysning eller liknande ?

Eller råkar den bara vara tillfälligt slut, någon som möjligtvis vet mer ?

Ni som har det får gärna skriva vad ni tycker om tangentbordet också

Senast redigerat 2019-01-16 16:06
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-16 14:29

Jag har till 12,9 (2017), väldigt nöjd med det även om bakgrundsbelysning hade varit trevligt.
Priset är dock vansinnigt egentligen.

Kör med apple bluetooth tangentbord och valfritt budgetfodral.

Jag är fett sugen på att skaffa tangentbord till min iPad snart. Märker att jag gärna sitter med den, men hindras i mitt skrivande arbete av touch-skärmbordet (vilket gör att jag hellre går till datorn).
Apples Bluetooth-tangentbord funkar ju, men då faller stora delar av smidigheten.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2019-01-16 16:03

Tangentborden ska finnas i Täby nu - fick min leverans i måndags. Det är väldigt bra - gått från 11 till 12,9 nu med nya Pro - det känns mer som en dator än platta. Lite ovant med att ha tangenterna på baksidan när man viker in tangentbordet och bara har plattan.
Håller med om att priset är vansinnigt högt - men har man lagt ut en del på Ipad:en så måste man löpa hela linan ut. Det blir ett bra arbetsredskap j alla fall. Smidigt att ha med sig.

Noterar nu när jag tittar på prisjakt igen att Komplett.se har några exemplar i lager - tyckte bara när jag tittade att det var ovanligt tomt hos de flesta butiker - jag köpte det sista exemplaret från Netonnet och skriver på det just nu.

Det är bra, men för priset kan man ju minst förvänta sig tangentbordsbelysning.

Jag jämför även med Microsoft Surface Pro där det finns ett liknande bra tangentbord (med belysning) som jag köpte för ca 1000:- (1190:- just nu)

Som sagt, tänkte om det var ett nytt tangentbord på gång - men det verkar inte som det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-16 21:02

Skriver detta inlägget på mitt tangentbord med min iPad Pro 11”.

Jag fullkomligt älskar det. Många på youtube hatar på själva knapparna, men jag gillar dom väldigt mycket.

Hade en iPad Pro 9,7” innan och trodde inte att skillnaden på 9,7 till 11” skulle vara såhär stor. Tangentbordet är detsamma, men paddan, vilken skillnad! Jag kan inte riktigt peka på vad det är, men jag har mer eller mindre helt slutat plocka upp min MBP efter jag kommer hem från kontoret.

Åker ofta mellan Göteborg och Stockholm i jobb och har helt slutat ta med mig min MBP (jobbar som projektledare och inför CRM-system) och tar bara med min iPad.

Tangentbordet är ett måste, detta hade aldrig fungerat för mig annars.

1
Bevaka tråden