Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes minnesvisning & appar, konstigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag aktiverar Synkronisera så försvinner "Appar" i minnesvisningen längst ner.
Trycker jag "Utför" kommer de tillbaka.

Om jag nu avaktiverar Synkronisera så försvinner "Appar" återigen.
Trycker jag "Utför" kommer de tillbaka.

Vad är det som visas egentligen?
Se bild.

(Bonusfråga, den där Legofilmen, var befinner den sig? Det visas ingen molnsymbol men den är inte i telefonen heller.)

Ursprungligen av torsig1967:

Bonusfråga, den där Legofilmen, var befinner den sig?

I ditt iTunes-bibliotek, dvs någonstans på din hårddisk.

Ursprungligen av torsig1967:

men den är inte i telefonen heller.

Det räcker inte att bara kryssa för "Synkronisera filmer" högst upp. Du måste också välja hur den ska göra urvalet av vilka filmer som ska synkroniseras.

För att den ska föras över till telefonen vid synkronisering, så måste du:
- antingen kryssa för "Inkludera automatiskt..."
- eller kryssa för själva filmen.
- eller kryssa för något i nästa ruta (där det står "Inkludera filmer från...")

Senast redigerat 2019-01-10 23:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I ditt iTunes-bibliotek, dvs någonstans på din hårddisk.

Ja, titta!
Där var den. Det är alltså evigheter sedan jag av misstag köpte den (skulle hyra) har inte sett den sedan dess tills den av okänd anledning dök upp nu. Har lite olika enheter så...

Men det där med minnesvisningen, hur skall man tolka det?
Det försvinner oavsett om man kryssar i eller kryssar ur, men sedan dyker det alltid upp igen efter "Utför". Svårt att begripa.

Appar synkar inte via iTunes sen över ett år tillbaka. iOS App Store är borttagen från iTunes. Det sker på din iOS-enhet, inte via din dator med iTunes.

What to Do Now That You Can’t Sync iOS Apps Using iTunes.

Ursprungligen av torsig1967:

Men det där med minnesvisningen, hur skall man tolka det?
Det försvinner oavsett om man kryssar i eller kryssar ur, men sedan dyker det alltid upp igen efter "Utför". Svårt att begripa.

När man gör någon förändring i inställningarna (oavsett om du kryssar i eller ur), så visar den bara sådant innehåll som den kan hantera att synka. Och där ingår ju inte apparna längre. Se föregående inlägg.

Efter att du har tryckt "Utför" och ändringen är genomförd, så visar den återigen allt på telefonen, och då ingår apparna.

Så tolkar jag den här något ologiska visningen, där staplarna ibland visar saker, och ibland inte.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När man gör någon förändring i inställningarna (oavsett om du kryssar i eller ur), så visar den bara sådant innehåll som den kan hantera att synka. Och där ingår ju inte apparna längre. Se föregående inlägg.

Efter att du har tryckt "Utför" och ändringen är genomförd, så visar den återigen allt på telefonen, och då ingår apparna.

Så tolkar jag den här något ologiska visningen, där staplarna ibland visar saker, och ibland inte.

OK, tack.
iTunes är generellt en rätt mysko app. Trots att jag umgåtts med den i minst ett decennium blir jag aldrig helt klok på logiken i den och den är alltid full av nya överraskningar.

1
Bevaka tråden