Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yubico visar upp säkerhetsnyckel för IOS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med en Lightning- och USB-C-utrustad säkerhetsnyckel från Yubico behöver du inte komma ihåg något lösenord alls, och loggar in säkert i princip överallt. Enheten är godkänd av Apple och släpps under året.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Med en Lightning- och USB-C-utrustad säkerhetsnyckel från Yubico behöver du inte komma ihåg något lösenord alls, och loggar in säkert i princip överallt. Enheten är godkänd av Apple och släpps under året.

Läs hela artikeln här

Kul att Sverige är med i tillverkningen av NFC-varianten!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-01-09 11:59

Vad är fördelen med denna mot att använda en som kör Bluetooth?
Verkar väldigt omständigt att behöva plutta in nyckeln i telefonen varje gång när bluetooth finns?

Men är det alltså någon typ av feature som inte funkar via BT som man nu får med lightning?

Såg även att FIDO2 inte supportas av Apple ännu.

Är själv rätt trött på dessa "keys". Det målas upp som det bästa sen skivat smör, det gnälls över att ett av dom största "problemen" är kundadaption, dvs att folk ska börja använda dom.
Men sen så utvecklas standarderna fortfare än dom själva hinner med, samtidigt som det är vääääääldigt få som bygger stöd.
Har själv en yubikey USBC och tror att det är typ 6-7 tjänster som jag använder som har stöd.

Ni som tvivlar på det jag dillar om kan kolla här:
https://krypt.co/start/
Det är en app-baserad U2F. Dom stoltserar med hela 12(!!!) partners

Ursprungligen av Basss:

Vad är fördelen med denna mot att använda en som kör Bluetooth?
Verkar väldigt omständigt att behöva plutta in nyckeln i telefonen varje gång när bluetooth finns?

Men är det alltså någon typ av feature som inte funkar via BT som man nu får med lightning?

Såg även att FIDO2 inte supportas av Apple ännu.

Är själv rätt trött på dessa "keys". Det målas upp som det bästa sen skivat smör, det gnälls över att ett av dom största "problemen" är kundadaption, dvs att folk ska börja använda dom.
Men sen så utvecklas standarderna fortfare än dom själva hinner med, samtidigt som det är vääääääldigt få som bygger stöd.
Har själv en yubikey USBC och tror att det är typ 6-7 tjänster som jag använder som har stöd.

Ni som tvivlar på det jag dillar om kan kolla här:
https://krypt.co/start/
Det är en app-baserad U2F. Dom stoltserar med hela 12(!!!) partners

Det främsta problemet med Bluetooth-varianten verkar vara (jag har ingen Yubikey så har inte provat själv) att du lika lätt råkar koppla upp dig mot någon annan Bluetooth-pryl i närheten än just Yubikey. Det finns ju gott om prylar som har inbyggt Bluetooth nu för tiden runt omkring oss. Det finns säkert också någon säkerhetsaspekt som är sämre med att använda Bluetooth än att fysiskt plugga in en enhet i Lightningporten.

1
Bevaka tråden