Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När ingenjören triumferar över tjuven

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa skulle nöja sig med att avslöja tjuvar på bar gärning, men tidigare NASA-ingenjören Mark Rober valde att tackla problemet mycket mer ingående.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-04 18:08
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-04 18:21

Jasså minsann, det hade jag missat. Det gör inte det ingenjörsmässiga mindre imponerande, men tråkigt att han skulle ta till lurendrejeri för att få till en viral video. De faktiska reaktionerna han hade fått från "riktiga" tjuvar hade sannolikt inte blivit lika effektivt som viral video, men det hade ändå varit imponerande. Det är väl en tidens tecken detta tyvärr.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-04 18:24
Ursprungligen av ekloev:

Jasså minsann, det hade jag missat. Det gör inte det ingenjörsmässiga mindre imponerande, men tråkigt att han skulle ta till lurendrejeri för att få till en viral video. De faktiska reaktionerna han hade fått från "riktiga" tjuvar hade sannolikt inte blivit lika effektivt som viral video, men det hade ändå varit imponerande. Det är väl en tidens tecken detta tyvärr.

Visst är bygget imponerande men trist att han försökte lura internet.
Tänkte själv när jag såg filmen "fasen vad det verkar finnas många tjuvaktiga personer i usa" ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-04 18:39
Ursprungligen av Innis:

Visst är bygget imponerande men trist att han försökte lura internet.
Tänkte själv när jag såg filmen "fasen vad det verkar finnas många tjuvaktiga personer i usa" ?

Haha, ja, men som jag förstår det är det inte helt ovanligt att paket levereras till verandan eller framför dörren, åtminstone i vissa delar av USA. Om folk har möjlighet att bara snappa upp ett paket kommer det nog hända, så den här videon togs nog inte fram utan anledning. Men hans video ger nog helt klart sken av att det är vanligare än vad det faktiskt är

Fast enligt artikeln så var ju bara vissa delar fake, och inte större delen av videon... #läsmeränbararubriken

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-04 20:47
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Fast enligt artikeln så var ju bara vissa delar fake, och inte större delen av videon... #läsmeränbararubriken

Jag har både läst artikeln,länken jag postade och sett filmen.
Likväl så anser jag den vara fejk när man tvunget måste fabricera reaktionerna.
Han säger

Citat:

I'm especially gutted because so much thought, time, money, and effort went into building the device and I hope this doesn't just taint the entire effort as 'fake,

För mig gör det det.

Han lade till några kompisars reaktioner också, vilket gör att vissa personer känner sig blåsta på verkligheten. Likväl är det en fantastiskt cool pryl, och story! ???

1
Bevaka tråden