Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei P Smart 2019 verkar vara en riktigt duglig budgetlur för under 3 000 kronor

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som inte jagar flaggskepp kan säkert hitta mycket att tycka om med årets första telefon från Huawei, inte minst prislappen.

Läs hela artikeln här

Jag kör nu mate 20 lite som verkar vara väldigt lika spec.
Den är helt okej men kan bli lite seg vid appar som har mycket grafik. Blev bättre när jag sänkte upplösningen (går göra i menyerna för skärmen) Tycker även kamera upplevelsen är långsammare än min äldre mate 9 Pro sen om det beror på processorn eller snabbare lagring vet jag ej. Men hellre det än att betala 7000kr för en telefon.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 18:41
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag kör nu mate 20 lite som verkar vara väldigt lika spec.
Den är helt okej men kan bli lite seg vid appar som har mycket grafik. Blev bättre när jag sänkte upplösningen (går göra i menyerna för skärmen) Tycker även kamera upplevelsen är långsammare än min äldre mate 9 Pro sen om det beror på processorn eller snabbare lagring vet jag ej. Men hellre det än att betala 7000kr för en telefon.

Är det inte ett misslyckande att man måste gå in och ändra upplösning för att den ska agera som det är tänkt?!?!

Ursprungligen av Innis:

Är det inte ett misslyckande att man måste gå in och ändra upplösning för att den ska agera som det är tänkt?!?!

Måste? Det är ju bara för att öka prestandan jag valt att göra det skadar väl inte att ha möjligheten? Du kan ju inte förvänta dig samma prestanda i en 3000kr telefon som en för över 9000kr.
Det är ju som att klaga på när din 4000kr laptop inte orkar battlefield v utan att sänka upplösningen medan en laptop för 12000kr klarar det.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 22:46
Ursprungligen av Jonatatatan:

Måste? Det är ju bara för att öka prestandan jag valt att göra det skadar väl inte att ha möjligheten? Du kan ju inte förvänta dig samma prestanda i en 3000kr telefon som en för över 9000kr.
Det är ju som att klaga på när din 4000kr laptop inte orkar battlefield v utan att sänka upplösningen medan en laptop för 12000kr klarar det.

Jag förväntar mig att tillverkaren ser till att telefonen flyter på bra redan från fabrik.
Inte att jag som användare ska behöva gå in och fippla i inställningarna för att det ska någorlunda flyta på.
Speljämförelsen haltar. Ett spel är något valfritt men OS:et GUI är något som ska fungera out of the box.

Ursprungligen av Innis:

Jag förväntar mig att tillverkaren ser till att telefonen flyter på bra redan från fabrik.
Inte att jag som användare ska behöva gå in och fippla i inställningarna för att det ska någorlunda flyta på.
Speljämförelsen haltar. Ett spel är något valfritt men OS:et GUI är något som ska fungera out of the box.

Ett spel skulle jag faktiskt räkna in i " appar som har mycket grafik." vilket var vad jag skrev.
Du kan inte kräva samma prestanda från budget alternativen som premium inte direkt så att en iphone se eller 7 är lika pigg som en xs i alla appar heller.

  • Medlem
  • 2019-01-03 23:23
Ursprungligen av Jonatatatan:

Måste? Det är ju bara för att öka prestandan jag valt att göra det skadar väl inte att ha möjligheten? Du kan ju inte förvänta dig samma prestanda i en 3000kr telefon som en för över 9000kr.
Det är ju som att klaga på när din 4000kr laptop inte orkar battlefield v utan att sänka upplösningen medan en laptop för 12000kr klarar det.

Helt rätt ?
När Apple släpper en lur för 3000 kr då kan man jämföra äpplen och äpplen

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 23:33
Ursprungligen av Jonatatatan:

Ett spel skulle jag faktiskt räkna in i " appar som har mycket grafik." vilket var vad jag skrev.
Du kan inte kräva samma prestanda från budget alternativen som premium inte direkt så att en iphone se eller 7 är lika pigg som en xs i alla appar heller.

Som sagt jag förväntar mig att tillverkaren anpassar hårdvaran efter mjukvaran eller vice versa så man slipper fippla med inställningar för att den ska fungera dugligt.

Du behöver inte ställa ner grafiken för att en iPhone 7 inte ska lagga,för den laggar inte.

Ursprungligen av Innis:

Du behöver inte ställa ner grafiken för att en iPhone 7 inte ska lagga,för den laggar inte.

Sluta trolla eller vad det är du håller på med.
The lag and frame rate drop on Iphone X is unbelievable and unplayable now !!does it happen to you guys ??????

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-03 23:44

Läs vad det var jag svarade på och lugna ner dig lite. Du nämner en dålig uppdatering som att det skulle gälla överlag på alla appar ?
Om utvecklarna gör sitt jobb rätt blir det inget lagg.

Ursprungligen av Innis:

Som sagt jag förväntar mig att tillverkaren anpassar hårdvaran efter mjukvaran eller vice versa så man slipper fippla med inställningar för att den ska fungera dugligt.

Du behöver inte ställa ner grafiken för att en iPhone 7 inte ska lagga,för den laggar inte.

Det är bättre att få välja. Och du överdriver verkligen när du påstår att den inte fungerar dugligt innan.
IPhone 7 har förresten inte mycket högre upplösning än den på mate 20 lite blir när man sänkt. Så det är ju redan från start lågupplöst men visst bättre än mate 20 lite kostar däremot också mer.
Har även en Ipad 2018 som ska va rätt lik 7an så jag vet allt hur den presterar.

På min iphone 5s gick jag in och stängde av massa animationer för att snabba upp upplevelsen.

1
Bevaka tråden