Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpower är officiellt försenad

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

2018 är över, och Apple har inte släppt sin laddningsstation Airpower. Det är fortfarande ovisst om den alls kommer.

Läs hela artikeln här

Om vi får se den eller inte vem vet? I vilket fall som helst blir den säkert så dyr så få köper den.
Jag tycker Apple i första hand ska satsa på sin kärnverksamhet, alltså mobiler, plattor, datorer, hörlurar etc..

Qi laddare och mobilskal tror jag andra tillverkare klarar lika bra:
https://www.aliexpress.com/item/Fdgao-Fast-Wi...

Men i och med att de visade upp laddaren på ett event så blir det väl dålig PR om de backar. Så framöver hoppas jag att de behåller beta produkter i sitt testlabb och tar fram dem till lanseringsevent när de är klara och funkar.

Nej, det tror jag inte. Den är lika verklig som en ny Mac Pro.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-01 11:35
Ursprungligen av Zeugma:

Nej, det tror jag inte. Den är lika verklig som en ny Mac Pro.

Mac Pro håller ju fortfarande tidsplanen

Känner fortfarande ganska exakt noll behov av trådlös laddning.

Kunde varit trevligt i bilen kanske, förutsatt att CarPlay också varit trådlöst.

Ingen har ju lyckats än, men det vore verkligen en efterlängtad produkt om Apple eller någon annan lyckas få till det hela.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-01-04 21:20
Ursprungligen av Json_81:

Mac Pro håller ju fortfarande tidsplanen

Känner fortfarande ganska exakt noll behov av trådlös laddning.

Kunde varit trevligt i bilen kanske, förutsatt att CarPlay också varit trådlöst.

Jag kör trådlöst vid sängen, bara ställer iPhonen i stället, slipper leta efter kabeln som har ramlat ner från sängbordet.
Trådlös CarPlay finns redan men få bilar som har det.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-04 21:23
Ursprungligen av kenjon:

Jag kör trådlöst vid sängen, bara ställer iPhonen i stället, slipper leta efter kabeln som har ramlat ner från sängbordet.
Trådlös CarPlay finns redan men få bilar som har det.

Oerhört smidigt att bara lägga telefonen på laddplattan och veta att den är fullladdad på morgonen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-04 22:50
Ursprungligen av kenjon:

Jag kör trådlöst vid sängen, bara ställer iPhonen i stället, slipper leta efter kabeln som har ramlat ner från sängbordet.
Trådlös CarPlay finns redan men få bilar som har det.

Ursprungligen av Innis:

Oerhört smidigt att bara lägga telefonen på laddplattan och veta att den är fullladdad på morgonen.

Jag har en docka vid sängen så jag ställer bara telefonen i den.

Ja, CP finns trådlöst i några enstaka modeller, men även om det var ett krav med CP när jag köpte bil så tänker jag inte byta hela bilen för att få det trådlöst
Kan skaffa en mobilhållare med lightningkontakt så blir det i princip lika trådlöst som riktig trådlös laddning.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 11:21
Ursprungligen av Json_81:

Jag har en docka vid sängen så jag ställer bara telefonen i den.

Ja, CP finns trådlöst i några enstaka modeller, men även om det var ett krav med CP när jag köpte bil så tänker jag inte byta hela bilen för att få det trådlöst
Kan skaffa en mobilhållare med lightningkontakt så blir det i princip lika trådlöst som riktig trådlös laddning.

Har än inte hittat någon docka eller bilhållare som man kan sätta i eller ta loss telefonen med en hand som har lightning.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-05 12:22
Ursprungligen av Innis:

Har än inte hittat någon docka eller bilhållare som man kan sätta i eller ta loss telefonen med en hand som har lightning.

Är inga problem alls med den jag har vid sängen (Sandström, kombo för telefon + watch).

Har inte kikat på någon till bilen men kan inte tänka mig att det skulle vara några större problem.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 14:43
Ursprungligen av Json_81:

Är inga problem alls med den jag har vid sängen (Sandström, kombo för telefon + watch).

Har inte kikat på någon till bilen men kan inte tänka mig att det skulle vara några större problem.

Jo eftersom jag inte vill göra någon åverkan på bilen för att den ska sitta fast så är det inte så enkelt.
Dessutom så får den inte vara för stor och klumpig något som det blir lätt om den ska sitta fast.

Denna har jag i bilen och den är toppen.
Sitter i ventilutblåset och telefonen sitter fast med magnet.
Slipper krångla med lightning utan det bara "just work" ?

https://www.iphonebutiken.se/exelium-wireless...

Ursprungligen av Innis:

Har än inte hittat någon docka eller bilhållare som man kan sätta i eller ta loss telefonen med en hand som har lightning.

Brodits bilhållare med lightning. Går alldeles utmärkt att ta bort med en hand. Jag har en i min och en i frugans bil.

Denna för iPhone 7 Plus:
https://www.brodit.se/product.html?id=514804&...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 14:51
Ursprungligen av Sir N.:

Brodits bilhållare med lightning. Går alldeles utmärkt att ta bort med en hand. Jag har en i min och en i frugans bil.

Denna för iPhone 7 Plus:
https://www.brodit.se/product.html?id=514804&...

Hur sätter du fast den i bilen?
Är alla fall inget alternativ när jag har en bättre lösning.

Det känns som en viktig pusselbit att lägga om induktionsladning ska bli riktigt populärt. Men tydligen va det inte så lätt som Apple trodde. Jag är inte längre säker på att vi får se Apple eller någon annan heller fixa det hela under 2019.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-05 18:02
Ursprungligen av Sir N.:

Brodits bilhållare med lightning. Går alldeles utmärkt att ta bort med en hand. Jag har en i min och en i frugans bil.

Denna för iPhone 7 Plus:
https://www.brodit.se/product.html?id=514804&...

Ursprungligen av Innis:

Hur sätter du fast den i bilen?
Är alla fall inget alternativ när jag har en bättre lösning.

Har Brodit i bilen, men utan lightning, var just en sån jag tänkte borde finnas. Minns att det fanns varianter med inbyggd laddare när jag beställde,
Lite olika beroende på bil, men i min kläms den fast i panelen och säkras med en dubbelhäftande tejp. Visst kan det nog vara lite putsande att få bort, men den gör ingen åverkan.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 18:40
Ursprungligen av Json_81:

Har Brodit i bilen, men utan lightning, var just en sån jag tänkte borde finnas. Minns att det fanns varianter med inbyggd laddare när jag beställde,
Lite olika beroende på bil, men i min kläms den fast i panelen och säkras med en dubbelhäftande tejp. Visst kan det nog vara lite putsande att få bort, men den gör ingen åverkan.

Då är den jag köpt mycket bättre märker jag. Har Apples original läderskal med en metall platta mellan skalet och telefonen.
Hållaren kläms fast i luftgallret och telefonen hålls fast med magnet och laddas samtidigt.
Kan inte bli enklare. Slipper klämma fast något i panelen och kladda med tejp som jag sen måste putsa bort.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-05 19:05
Ursprungligen av Innis:

Då är den jag köpt mycket bättre märker jag. Har Apples original läderskal med en metall platta mellan skalet och telefonen.
Hållaren kläms fast i luftgallret och telefonen hålls fast med magnet och laddas samtidigt.
Kan inte bli enklare. Slipper klämma fast något i panelen och kladda med tejp som jag sen måste putsa bort.

Du har inte CarPlay antar jag. Eller någon av de med trådlös?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 19:06
Ursprungligen av Json_81:

Du har inte CarPlay antar jag. Eller någon av de med trådlös?

Nej jag har inte en sådan ny bil.

1
Bevaka tråden