Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så klarade Apple 2018 – vi sätter betyg

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2018-12-28 13:34
Ursprungligen av Mackan1984:

Till skillnad från internet önskar jag mig en iPhone XR 2/3 om nåt år när min X är slut.
Håll fast vid $750 dollar priset iaf.
Jag har haft tur sen tidigare med valutan.
Köpte iPhone 6 innan den höjdes och även denna gången med X.

En Xse. Bytte min SE till en 8 nu. Jag saknar det fysiska formatet i SE. Men har gärna skärm som är kant till kant. Den får även vara aningen kortare än SE.

Som tur är kan man numera skuffa tangentbordet en bit till sidan så att det går att skriva med en hand så det går an även med double touch för att få ner övre delen. Men control centret kommer att bli eländigt med nästa telefon då man måste dra från övre högra hörnet istället för nedre kanten.

Ursprungligen av N_Micke:

Saknar onekligen Face ID i Macbooken men det är inte heller någon katastrof i mitt tycke. Antar att detta är egen teknok sett till hårdvara och inget som skulle kunna implementeras med någon framtida uppdatering av operativsystem heller?

Lite sent svar här, men precis. Face ID kräver hårdvara som inte finns i datorn i dagsläget. Håller med dig. Har vant mig vid hur smidigt det fungerar och saknar det i min dator. Jag har inte en dator med Touch ID heller så får skriva in lösenord hela tiden.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-01-07 20:36
Ursprungligen av Ida Blix:

Lite sent svar här, men precis. Face ID kräver hårdvara som inte finns i datorn i dagsläget. Håller med dig. Har vant mig vid hur smidigt det fungerar och saknar det i min dator. Jag har inte en dator med Touch ID heller så får skriva in lösenord hela tiden.

Låser du inte upp datorn med din Apple Watch? ?

Ursprungligen av Cribe:

Låser du inte upp datorn med din Apple Watch? ?

För mig har det blivit en rolig tävling för mig själv vilket som går fortast på min MacBook Air; Touch ID eller låsa upp med Apple Watch. Oftast hinner klockan faktiskt före.

Ursprungligen av Cribe:

Låser du inte upp datorn med din Apple Watch? ?

Jodå, men har mycket annat som kräver lösenord, 1password exempelvis. Används flera gånger per dag. Skulle gärna köra Touch ID eller Face ID för det i datorn också.

Ursprungligen av Ida Blix:

Lite sent svar här, men precis. Face ID kräver hårdvara som inte finns i datorn i dagsläget. Håller med dig. Har vant mig vid hur smidigt det fungerar och saknar det i min dator. Jag har inte en dator med Touch ID heller så får skriva in lösenord hela tiden.

Jag tackar för ditt om än sena svar

Kanske släpps en usb-c docka med faceplant-id om vi har tur

Ursprungligen av jakobnilsson:

För mig har det blivit en rolig tävling för mig själv vilket som går fortast på min MacBook Air; Touch ID eller låsa upp med Apple Watch. Oftast hinner klockan faktiskt före.

Där har vi det, en anledning att skaffa även en AW. Nu kan nog inte sambon ha några invändningar..

Senast redigerat 2019-01-08 21:17
Bevaka tråden