Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gultonad skärm på iPhone X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-12-24 19:06

Min syster slog till på en iPhone X när Tele2 hade 1500kr i rabatt.
Igår ringde hon mig och frågade om ”den nya” OLED-skärmen ska ha en gul ton? (Hon uppgraderade från en 6a)
Det var inget jag kände igen och jag lovade att titta på den idag...
Och jo. När man kikar på sidor med en vit bakgrund så är det en påtagligt gulaktig ton, det är i alla fall långt ifrån vitt! Det spelar ingen roll om True Tone är påslaget eller ej, möjligen att det blir aningens bättre (vitare) med True Tone avslaget.
Eftersom jag aldrig har ägt eller fingrat på en X/Xs själv så har jag inte en blekaste om ifall detta är normalt eller ej!
Jag upplever att det är den övre halvan av skärmen som upplevs som gul när man surfar i Safari. Men det gula flyttar sig om man vinklar telefonen i olika lägen.
Har iPhone X/Xs en totalt kass betraktningsvinkel, eller är det hennes exemplar som det är något fel på?

Vi provade snabbt en hard reset samt nollställning av samtliga inställningar. Men utan resultat.
Är detta normalt för dessa modeller och något som hon får lära sig att leva med? I så fall hoppas jag att min Xr håller för lång tid framöver!

  • Medlem
  • 2018-12-24 20:03

Tack! Ska vidarebefordra denna länk så hon kan prova sig fram.
Visst borde jag kunna använda min Colormunki Display för att kalibrera skärmen åt henne? Dom har en app för att kalibrera iOS-enheter. Det borde väl fungera oavsett vilken paneltyp det är på skärmen? Eller kan det vara dumt på något sätt?

Senast redigerat 2018-12-24 20:16
Ursprungligen av Dalle:

Tack! Ska vidarebefordra denna länk så hon kan prova sig fram.
Visst borde jag kunna använda min Colormunki Display för att kalibrera skärmen åt henne? Dom har en app för att kalibrera iOS-enheter. Det borde väl fungera oavsett vilken paneltyp det är på skärmen? Eller kan det vara dumt på något sätt?

Har ingen aning. Har inte testat själv. Förstår inte heller hur du ska kalibrera mer mot vitt?

1
Bevaka tråden