Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia och Telenor stödjer Apple Watch LTE... i Norge...

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-12-06 19:42
Ursprungligen av andlin76:

Äntligen, nu kör vi!

Japp, nu är min klocka online hos Telenor

Stängde av telefonen och ringde till fröken ur (har inga andra vänner att ringa till) från klockan och det gick bra.

Senast redigerat 2018-12-06 20:01
Ursprungligen av Ljung:

Japp, nu är min klocka online hos Telenor

Stängde av telefonen och ringde till fröken ur (har inga andra vänner att ringa till) från klockan och det gick bra.

Min oxå! Gratis i 6månader, trevligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-06 23:28
Ursprungligen av Ljung:

Japp, nu är min klocka online hos Telenor

Stängde av telefonen och ringde till fröken ur (har inga andra vänner att ringa till) från klockan och det gick bra.

Ha, ha. Ringa till Fröken Ur från en klocka! Tala om att gå över ån efter vatten.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-12-08 00:11

Vad tar Telenor för att ha klockan kopplad till samma abonnemang som mobilen?`
Vad tar 3?
För jag antar att dom inte bjuder på det...

Ursprungligen av zOlid:

Vad tar Telenor för att ha klockan kopplad till samma abonnemang som mobilen?`
Vad tar 3?
För jag antar att dom inte bjuder på det...

Nej, det gör de inte. Kolla på deras hemsidor.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-08 13:09
Ursprungligen av andlin76:

Vänta flera veckor, inte en chans!

Sant! Kunde inte hålla mig för att få LTE längre.

Uppdaterat klockan igår, och precis nu så håller jag på att försöka uppdatera telefonen till 12.1.1, men verkar som det är problem att ladda ner och installera den uppdateringen...

Värt att tänka på är att mobilen måste vara igång för att klockan ska fungera fullt ut. Så ska man ge sig ut utan mobilen så funkar det inte att stänga av iPhonen och lägga den i byrålådan.
Vanliga sms går först till mobilen som vidarbefodrar dessa till klockan, alltså får man inga sms till klockan om mobilen är avstängd.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-08 17:44
Ursprungligen av omartint:

Sant! Kunde inte hålla mig för att få LTE längre.

Uppdaterat klockan igår, och precis nu så håller jag på att försöka uppdatera telefonen till 12.1.1, men verkar som det är problem att ladda ner och installera den uppdateringen...

Nu är det uppe och kör (fick igång det redan vid lunch, men var en sväng in till stan för att täffa en polare). Grymt!

Provade att stänga av telefonen helt, och gick utmärkt att ta emot samtal när folk ringde på mitt nummer!

Synd att AppleWatch fortfarande är så beroende av mobilen, även med mobiluppkoppling via LTE. Jag har inne min mobil på reparation hos Apple, tänkte att jag använder klockan så länge.

Ringa går bra, låter bra. Den jag prata med hörde inte att jag pratade i klockan (aw4). Även batteriet känns ok, äter inte batteri som aw3 LTE.
Sms och iMessage kopplat till mitt mobil nummer fungerar inte.
Mailen fungerar inte, vägrar att hämta nya mail. Konstigt...
Kan inte koppla ihop klockan med bilen via BT, telefonen går direkt.

Det kommer säkert att bli bättre, en anledning till att köpa nästa modell.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-10 16:53
Ursprungligen av andlin76:

Synd att AppleWatch fortfarande är så beroende av mobilen, även med mobiluppkoppling via LTE. Jag har inne min mobil på reparation hos Apple, tänkte att jag använder klockan så länge.

Ringa går bra, låter bra. Den jag prata med hörde inte att jag pratade i klockan (aw4). Även batteriet känns ok, äter inte batteri som aw3 LTE.
Sms och iMessage kopplat till mitt mobil nummer fungerar inte.
Mailen fungerar inte, vägrar att hämta nya mail. Konstigt...
Kan inte koppla ihop klockan med bilen via BT, telefonen går direkt.

Det kommer säkert att bli bättre, en anledning till att köpa nästa modell.

iMessage fungerar för mig utan WiFi eller mobil, men inte SMS eller Mail.

Håller med om att det tyvärr är en massa begränsningar. Testade även Apple Music (gratis 3 månader), och inte ens den klarade av att stream musik från de spellistor jag hade på klockan. Då hade jag ändå telefonen påslagen på kontoret och uppkopplad (är krav för att en del saker skall fungera) när jag gick ut för en kort promenad innan lunch.

Tyvärr så är datatrafik över LTE extremt begränsat i dagsläget. Väldigt märkliga begränsningar faktiskt.

Tyvärr så är det ocskå väldigt komplicerat gällande vad och vilka appar som fungerar idag,

Vi har egentligen flera lägen och grupper av funktionalitet:

1. Det och de appar som fungerar med endast LTE i klockan.

2. Det och de appar som fungerar med LTE i klockan och iPhone på och uppkopplad någon annan stans.

3. Det och de appar som fungerar med WiFi-anslutning i klockan (man tycker att data LTE borde vara samma sak, och klara lika mycket men tyvärr är LTE inte ens där idag - mycket märkligt nog).

4. Det och de appar som fungerar endast med BlueTooth-koppling till iPhone.

Som sagt; komplicerat och rörigt minst sagt (som bara Apple lyckas med).

Nåja, hoppas att det blir stora förbättringar här, och jag är en så länge extremt nöjd att kunna svara på telefonsamtal och iMessage även om batteriet i min iPhone dör. Stort framsteg ändå (även trots viss besvikelse över annat).

Hoppas att SMS kommer snart (fungerar märkligt nog inte stand alone). Som tur är så har iaf hela min familj iPhone numera, men ändå lite dåligt att de inte fått till SMS.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-12-10 19:37
Ursprungligen av omartint:

iMessage fungerar för mig utan WiFi eller mobil, men inte SMS eller Mail.

(Mer under Dold text)

Dold text:

Håller med om att det tyvärr är en massa begränsningar. Testade även Apple Music (gratis 3 månader), och inte ens den klarade av att stream musik från de spellistor jag hade på klockan. Då hade jag ändå telefonen påslagen på kontoret och uppkopplad (är krav för att en del saker skall fungera) när jag gick ut för en kort promenad innan lunch.

Tyvärr så är datatrafik över LTE extremt begränsat i dagsläget. Väldigt märkliga begränsningar faktiskt.

Tyvärr så är det ocskå väldigt komplicerat gällande vad och vilka appar som fungerar idag,

Vi har egentligen flera lägen och grupper av funktionalitet:

1. Det och de appar som fungerar med endast LTE i klockan.

2. Det och de appar som fungerar med LTE i klockan och iPhone på och uppkopplad någon annan stans.

3. Det och de appar som fungerar med WiFi-anslutning i klockan (man tycker att data LTE borde vara samma sak, och klara lika mycket men tyvärr är LTE inte ens där idag - mycket märkligt nog).

4. Det och de appar som fungerar endast med BlueTooth-koppling till iPhone.

Som sagt; komplicerat och rörigt minst sagt (som bara Apple lyckas med).

Nåja, hoppas att det blir stora förbättringar här, och jag är en så länge extremt nöjd att kunna svara på telefonsamtal och iMessage även om batteriet i min iPhone dör. Stort framsteg ändå (även trots viss besvikelse över annat).

Hoppas att SMS kommer snart (fungerar märkligt nog inte stand alone). Som tur är så har iaf hela min familj iPhone numera, men ändå lite dåligt att de inte fått till SMS.

Usch, tråkig läsning.
Har ju ändå gått ett år nu sen LTE kom till klockorna. Man tycker ju att det borde fungera bättre.
Gör mig lite frågande till om det kommer vara värt att betala dom extra slantarna varje månad, för att få tillgång till LTE på klockan.
Får se vad telia tar i slutändan.
Trodde att det den skulle fungera i princip som en egen mobil, och klara det mesta.

Ursprungligen av omartint:

Håller med om att det tyvärr är en massa begränsningar. Testade även Apple Music (gratis 3 månader), och inte ens den klarade av att stream musik från de spellistor jag hade på klockan. Då hade jag ändå telefonen påslagen på kontoret och uppkopplad (är krav för att en del saker skall fungera) när jag gick ut för en kort promenad innan lunch.

Jag fick Apple Music att strömma finfint under min korta testperiod med LTE i klockan via Tre. Så åtminstone det ska gå. Rätt säker på att telefonen bara lämnades hemma och på.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-12 09:50
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag fick Apple Music att strömma finfint under min korta testperiod med LTE i klockan via Tre. Så åtminstone det ska gå. Rätt säker på att telefonen bara lämnades hemma och på.

Kanon! Mycket märkligt att det inte fungerade för mig (testade flera gånger), men då finns det hopp ivf.

Bevaka tråden