Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Apple Watch Series 4

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Som Zinned skriver. Nikemodellen är inte släppt ännu. Den släpps 5/10 så du får den första dagen som den finns tillgänglig.

Problemet är att Nikes app inte är klar, var samma med AW3. Klockorna ligger bara och väntar på Nike.

Köpte Nike förra gången, denna gången orkade jag inte vänta, är ju nästan samma klocka.

Ursprungligen av andlin76:

Problemet är att Nikes app inte är klar, var samma med AW3. Klockorna ligger bara och väntar på Nike.

Köpte Nike förra gången, denna gången orkade jag inte vänta, är ju nästan samma klocka.

Jag funderade på att vänta, var ute efter armbanden men räknar med att de kommer separat i någon framtid

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag funderade på att vänta, var ute efter armbanden men räknar med att de kommer separat i någon framtid

Köpte dessa för 100kr styck. Mycket sköna. Storlek L och M 42mm. Verkligen bra kvalite - men inte Nike förstås.....

Ursprungligen av adress@mac:

Köpte dessa för 100kr styck. Mycket sköna. Storlek L och M 42mm. Verkligen bra kvalite - men inte Nike förstås.....

Jag är ute efter sportloopen med invävd reflex

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-08 13:20

Jag har laddat ner de senaste uppdateringarna och ställt om både iPhone och AW4 till region USA, men hittar ändå inte EKG. Testade även att logga in med ett AppleID för USA... Någon som lyckats?

Edit: Mitt AmEx ApplePay avregistrerades när jag loggade ut från mitt iCloud....

Edit 2: Alla mina kort försvann, och jag fick ApplePay Cash istället (som inte funkar). Rekommenderas alltså inte att logga in med ett USA-AppleID!

Ursprungligen av kenjon:

Jag har laddat ner de senaste uppdateringarna och ställt om både iPhone och AW4 till region USA, men hittar ändå inte EKG. Testade även att logga in med ett AppleID för USA... Någon som lyckats?

Edit: Mitt AmEx ApplePay avregistrerades när jag loggade ut från mitt iCloud....

Edit 2: Alla mina kort försvann, och jag fick ApplePay Cash istället (som inte funkar). Rekommenderas alltså inte att logga in med ett USA-AppleID!

Enligt uppgift så har de en spärr som gör att de även kontrollerar att klockan är såld i USA (eller åtminstone avsedd för USA)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-08 13:47

Via serienummer då....
Mitt St1kort kunde jag inte lägga in i AW igen, allt annat är tillbaka. Det står att jag måste kontakta kortutgivaren.

Ursprungligen av kenjon:

Via serienummer då....
Mitt St1kort kunde jag inte lägga in i AW igen, allt annat är tillbaka. Det står att jag måste kontakta kortutgivaren.

Japp, Apple har koll vilka klockor som har sålts i USA. Det går inte att lura på nått sätt, måste ha köpt klockan där.

Testa lägg in St1kortet via deras app, hade oxå strul att lägga till det igen med konstiga fel.

Felaktig pulsmätning

Har ett ärende igång hos macsupporten och deras ingenjörer. Märkte att min Apple Watch mätte pulsar även de nätter klockan låg på laddning. Provade starta en pulsmätning när klockan ligger på bordet eller i luften (dvs ej på handleden) - och den detekterar puls varje gång!?

Ni som har en Apple Watch: vad händer om ni startar en pulsmätning när klockan ligger mot bordet/armbandet?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-12-08 20:23
Ursprungligen av Grandmastermac:

Har ett ärende igång hos macsupporten och deras ingenjörer. Märkte att min Apple Watch mätte pulsar även de nätter klockan låg på laddning. Provade starta en pulsmätning när klockan ligger på bordet eller i luften (dvs ej på handleden) - och den detekterar puls varje gång!?

Ni som har en Apple Watch: vad händer om ni startar en pulsmätning när klockan ligger mot bordet/armbandet?

AWS 3 säger åt mig att ta på mig klockan, på måndag (?) kanske jag kan testa på min nya AWS 4..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-09 14:30
Ursprungligen av andlin76:

Japp, Apple har koll vilka klockor som har sålts i USA. Det går inte att lura på nått sätt, måste ha köpt klockan där.

Testa lägg in St1kortet via deras app, hade oxå strul att lägga till det igen med konstiga fel.

Hittar inget ställe att lägga till i AW. Bara info om att kortet finns i Apple Wallet.

Ursprungligen av Grandmastermac:

Har ett ärende igång hos macsupporten och deras ingenjörer. Märkte att min Apple Watch mätte pulsar även de nätter klockan låg på laddning. Provade starta en pulsmätning när klockan ligger på bordet eller i luften (dvs ej på handleden) - och den detekterar puls varje gång!?

Ni som har en Apple Watch: vad händer om ni startar en pulsmätning när klockan ligger mot bordet/armbandet?

Min s4 registrerar också mätning även om den inte sitter på armleden.

Ursprungligen av BlackSmp:

Min s4 registrerar också mätning även om den inte sitter på armleden.

Otroligt störande va? Ruckar ju rejält på trovärdigheten. Är man konspiratoriskt lagd skulle man lätt säga att Apple ”gissar” sig till en puls baserat på ens tidigare rimliga värden i de fall den inte hittar puls. Detta luktar skandal.....

Ursprungligen av Grandmastermac:

Otroligt störande va? Ruckar ju rejält på trovärdigheten. Är man konspiratoriskt lagd skulle man lätt säga att Apple ”gissar” sig till en puls baserat på ens tidigare rimliga värden i de fall den inte hittar puls. Detta luktar skandal.....

Jag är inte speciellt störd, jag startar aldrig en pulsmätning när klockan är avtagen. Det där testet visar inte att klockan mäter spontant av sig självt när den är avtagen och läst

Är man konspiratorisk lagd så har man oftast helt fel.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är inte speciellt störd, jag startar aldrig en pulsmätning när klockan är avtagen. Det där testet visar inte att klockan mäter spontant av sig självt när den är avtagen och läst

Är man konspiratorisk lagd så har man oftast helt fel.

Fast den seriösa och pålitliga vägen hade ju varit att den indikerade att den inte hittar puls?
Att chansa känns ju helt som skojjeri....

Ursprungligen av Grandmastermac:

Fast den seriösa och pålitliga vägen hade ju varit att den indikerade att den inte hittar puls?
Att chansa känns ju helt som skojjeri....

Det är inte säkert att det går att avgöra. Sensorn mäter skiftningar i rött och grönt ljus. Du har låst upp klockan och startat en mätning där sensorerna utsätts för inströmmande ljus av ett okontrollerat spektrum - jag tror inte att det är ett rimligt testfall. Här skulle Steve Jobs gamla "du håller den fel" platsa in.

Alla resultat som jag har sett tyder på att pulsmätningen i realistiska fall är tillräckligt tillförlitlig.

Bevaka tråden