Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder vill inte öppna riktigt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Programmet ser ut att starta. I menyn Fönster visas Bilder, men det går inte att få upp det på skärmen. Enda sättet att komma tillbaka till Bilder efter att ha bytt Skrivbord är genom att dubbelklicka på programmet i Tvångsavsluta.

Avsluta Bilder i Arkiv är utgråad.

Hittad fönstret genom att i menyn Fönster först välja Minimera och sedan Bilder. Då får jag upp ett tomt fönster med den grå roterande "väntasymbolen".

HJÄLP!
Jag är riktigt frustrerad!

Senast redigerat 2018-11-29 08:41
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-29 08:35

Startat om datorn? Testa med att starta Bilder med Alt nedtryckt och välj Skapa nytt (ifall ditt bibliotek är trasigt).

Ursprungligen av kenjon:

Startat om datorn? Testa med att starta Bilder med Alt nedtryckt och välj Skapa nytt (ifall ditt bibliotek är trasigt).

När jag försöker starta om datorn får jag upp en varning, som i bifogad fil. Vågar jag tvångsavsluta Bilder?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-29 09:05

Du har väl backup?
Jag skulle avvakta en kvart eller så, sedan tvångsavsluta om det inte händer något mer.
Har du biblioteket på samma dator?

Ursprungligen av kenjon:

Du har väl backup?
Jag skulle avvakta en kvart eller så, sedan tvångsavsluta om det inte händer något mer.
Har du biblioteket på samma dator?

Nu har jag väntat nästan en timma …

Biblioteket ligger på ett Transsend JetDrive Lite sedan ganka länge.
https://www.multicom.no/transcend-256gb-jetdr...

Klart jag har BU Kör en reparation nu. Funkar inte det får jag plocka fram säkerhetskopian.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-29 10:22

Och du kom åt disken utanför Bilder, genom t ex Finder?

Tack för hjälpen kenjon!

Det krävdes ett återskapande från BU och en reparation mha alt-start. Nu är jag glad och inte frustrerad

1
Bevaka tråden