Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - problem med signaturer

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-28 14:57

Trots att jag i Inställningar ser mina signaturer kommer de inte upp i ett nytt utkast.
I droppmenyn "Signatur:" står där "Ingen".
Någon.....:?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-28 15:24

Vilket program?

Själv har jag använt olika plugins till Gmails webbmejl. Alla har fungerat utmärkt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-11-28 15:33
Ursprungligen av Le:

Trots att jag i Inställningar ser mina signaturer kommer de inte upp i ett nytt utkast.
I droppmenyn "Signatur:" står där "Ingen".
Någon.....:?

Du kan välja alla signaturer i den droppmenyn. I inställningar kan du också koppla ihop konto med standardsignatur.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-28 15:45
Ursprungligen av frazze:

Du kan välja alla signaturer i den droppmenyn. I inställningar kan du också koppla ihop konto med standardsignatur.

Där finns som sagt inga av de signaturer jag har gjort via Inställningar i den droppmenyn = problemet.
Detta gäller alltså MacOS egna Mail.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-28 15:49

Efter att du har skapat signaturerna drar du den önskade till mailkontot i vänsterspalten (de blåa ikonerna).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-28 17:15

Tack kenjon!
Det var så man gjorde.... Men fortfarande mysko varför de försvann från det/de konton de varit associerade till tidigare.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 17:39

Jag har Gmail genom MacMail där jag har en animerad Cartoon som signatur. Jag har också 10/100 hos Comhem. Mina kollegor och bekanta har också 10/100 därför är det aldrig några problem för dem att öppna mina filer i mejl eller tvärt om. De få gånger jag får mejl från Webbmaster där han berättar på engelska att mitt mejl inte kude öppnas av mottagaren innebär väl att mottagaren inte hade tillräckliga med kräm på sin dator. Det händer så sällan så jag anser inte problemet som stort.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 17:51
Ursprungligen av NisseH:

Jag har Gmail genom MacMail där jag har en animerad Cartoon som signatur. Jag har också 10/100 hos Comhem. Mina kollegor och bekanta har också 10/100 därför är det aldrig några problem för dem att öppna mina filer i mejl eller tvärt om. De få gånger jag får mejl från Webbmaster där han berättar på engelska att mitt mejl inte kude öppnas av mottagaren innebär väl att mottagaren inte hade tillräckliga med kräm på sin dator. Det händer så sällan så jag anser inte problemet som stort.

Har du snabbare upphastighet än ner på din internetuppkoppling?

Vilken kraft man har på datorn har ingenting med om den kan visasignatur eller inte.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 17:58
Ursprungligen av Innis:

Har du snabbare upphastighet än ner på din internetuppkoppling?

Vilken kraft man har på datorn har ingenting med om den kan visasignatur eller inte.

Ursäkta det skall vara 100/10.

Jag har hört för länge sedan att man skall inte visa videofilmer som signatur.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 18:05
Ursprungligen av NisseH:

Ursäkta det skall vara 100/10.

Jag har hört för länge sedan att man skall inte visa videofilmer som signatur.

Så varför gör du det ändå?

Att dom inte visas har som sagt ingenting med kraften på datorn.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 18:15
Ursprungligen av Innis:

Så varför gör du det ändå?

Att dom inte visas har som sagt ingenting med kraften på datorn.

Jag trodde att det hade att göra med 100/10 och den kraften ligger ju inte i datorn utan är köpt från Comhem.

Vad man lär sig.

Tack.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 18:32
Ursprungligen av NisseH:

Jag trodde att det hade att göra med 100/10 och den kraften ligger ju inte i datorn utan är köpt från Comhem.

Vad man lär sig.

Tack.

Vad har nedladdnings hastigheten med förmågan att en dator orkar visa en signatur?

Att det kan dröja någon sekund längre innan signaturen visas beroende på hur stor signaturen är inget konstigt.
Men skulle den inte visas så beror det varken på hastigheten på uppkopplingen eller kraften på datorn.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 18:51
Ursprungligen av Innis:

Vad har nedladdnings hastigheten med förmågan att en dator orkar visa en signatur?

Att det kan dröja någon sekund längre innan signaturen visas beroende på hur stor signaturen är inget konstigt.
Men skulle den inte visas så beror det varken på hastigheten på uppkopplingen eller kraften på datorn.

Exakt. Det är länge sedan jag lärde mig detta så minnet sviker, men tioöringarna börjar trilla ner på rätt ställe märker jag.

Ett skickat mejl innehåller allt som finns i mejlet även signaturen. Har man då lagt in en videofilm som signatur blir storleken på mejlet större än om signaturen bara innehåller ett kort textmeddelande. Har då mottagaren inte tillräckligt med resurser på sin dator så kan han inte öppna stora filer. Vill man ha mer resurser så får man köpa upp sig på mer kräm.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 19:23
Ursprungligen av NisseH:

Exakt. Det är länge sedan jag lärde mig detta så minnet sviker, men tioöringarna börjar trilla ner på rätt ställe märker jag.

Ett skickat mejl innehåller allt som finns i mejlet även signaturen. Har man då lagt in en videofilm som signatur blir storleken på mejlet större än om signaturen bara innehåller ett kort textmeddelande. Har då mottagaren inte tillräckligt med resurser på sin dator så kan han inte öppna stora filer. Vill man ha mer resurser så får man köpa upp sig på mer kräm.

Så hur gör man för att öka resurserna för att öppna detta oerhört krävande mail?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 19:49
Ursprungligen av Innis:

Så hur gör man för att öka resurserna för att öppna detta oerhört krävande mail?

Man uppmanas förmodligen att öppna plånboken och köpa på sig mer utrymme. Jag har köpt på mig tillräckligt med utrymme hos Comhem därför har jag inga problem.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 20:39
Ursprungligen av NisseH:

Man uppmanas förmodligen att öppna plånboken och köpa på sig mer utrymme. Jag har köpt på mig tillräckligt med utrymme hos Comhem därför har jag inga problem.

Var inget svar på min fråga men vi låter det vara därhän ?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-28 20:43
Ursprungligen av Innis:

Var inget svar på min fråga men vi låter det vara därhän ?

Vad bra.

1
Bevaka tråden