Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdateringen fungerar inte (från bilder i iPhone till bilder i Datorn)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite rörigt har det blivit med bilder......
Har tagit bort bilder på min iPhone (för ett tag sedan) och dessa är ändå kvar i min app-bilder på datorn. Vad ska man göra för att det ska uppdateras? Det är en bock på inställningar/iCloud bibliotek på datorn.
Vidare har jag WhatsApp bilder som finns på min iPhone som inte kommit i datorn.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-26 15:55
Ursprungligen av calinou:

Lite rörigt har det blivit med bilder......
Har tagit bort bilder på min iPhone (för ett tag sedan) och dessa är ändå kvar i min app-bilder på datorn. Vad ska man göra för att det ska uppdateras? Det är en bock på inställningar/iCloud bibliotek på datorn.
Vidare har jag WhatsApp bilder som finns på min iPhone som inte kommit i datorn.

Är det en bock på telefonen också?

Ursprungligen av Innis:

Är det en bock på telefonen också?

Det är en bock på telefonen och på iPaden. Detta hände i samband med att jag varit utomlands. Kan det vara en inställning som blockerar?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-27 16:50
Ursprungligen av calinou:

Det är en bock på telefonen och på iPaden. Detta hände i samband med att jag varit utomlands. Kan det vara en inställning som blockerar?

Vilken bock är det vi pratar om så det inte blir några missförstånd?

Nej att du varit utomlands spelar ingen roll.

Ursprungligen av Innis:

Vilken bock är det vi pratar om så det inte blir några missförstånd?

Nej att du varit utomlands spelar ingen roll.

Som det ser ut just nu så kommer inte alla bilder och filmer med från mobilen till appen bilder på datorn. Så det finns viss överföring men den hackar upp sig. Om jag tittar t ex på datum 11 november då jag raderade 8 bilder på min mobil så visas dessa ändå på datorn.
Senaste bilderna och filmerna från Whatsapp visas inte.
Hur ska man få en röd tråd i denna röra?

Senast redigerat 2018-11-27 22:38

nätverksanslutning för iCloud

Har comhem bredband. Ena är 5G i slutet och andra inte. Jag varierar mellan dom dvs väljer 5 G när är i samma rum som modemet. Den andra väljer jag om jag är i ett annat rum pga fått för mig att det är bättre räckvidd där. Det innebär att det kan stå olika på min Wifi-ikon där uppe på mina enheter. (iphone, dator, iPad)
Undrar om det ska vara samma på samtliga vad gäller iCloud överföring av bilder mellan enheterna eller om man kan ha olika och det överförs ändå?

Det har ingen betydelse. Du behöver nog inte hålla på och byta till och från 5Ghz-bandet heller.

Två trådar sammanfogade, tack @barbapappa_86.

Som jag kan tro så har det blivit strul med bilderna efter senaste uppdateringen av iOS. Dessutom har det varit problem med siri men det verkar fungera nu. Har bara 1/4 del av mina bilder kvar på min iPhone. mao skulle man inte ha uppdaterat.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-30 14:20

Bilder försvinner inte av sig själv bara för att man uppdaterar iOS.
Enligt mig så verkar det som du har blandat ihop synkade bilder med iTunes och iCloud bildbibliotek.

Har du samma inställning på datorn?
Det är många som bara har slagit på iCloud på den ena enheten.

Kolla Systeminställningar > iCloud > Bilder - Alternativ.

Ursprungligen av carlsson:

Har du samma inställning på datorn?
Det är många som bara har slagit på iCloud på den ena enheten.

Kolla Systeminställningar > iCloud > Bilder - Alternativ.

Det är bockad där. Vad gäller bildström är det inte bockat på alla enheter. Är lite osäker på det har någon betydelse?

För kännedom: Nu med senaste uppdatering har det ordnat sig med överföringen av bilderna. Det var säkert en bugg. Tog ju minst en vecka att få tillbaka alla bilder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-04 18:18
Ursprungligen av calinou:

För kännedom: Nu med senaste uppdatering har det ordnat sig med överföringen av bilderna. Det var säkert en bugg. Tog ju minst en vecka att få tillbaka alla bilder.

Vilken uppdatering? Nej med största sannolikhet ingen bugg utan en inställning från din sida.
För att behöva kallas bugg måste det vara ett utbrett problem och det är det inte.

1
Bevaka tråden