Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar nya Ipad Pro

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-21 18:08
Ursprungligen av flat7:

Alldeles för dyrt med 3300kr prishöjning för 64gb modellen jämfört med 2017 års modell. Man får en snabb soc men ingen hörlursport eller fingerläsare, ett steg fram och två tillbaka. Fingerläsare kan jag vara utan men hörlursporten! Jag vill gärna kunna välja själv hur jag lyssnar på musik speciellt då trådar ger i särklass bättre ljud ännu. Som musiker finns det gott om situationer då jag behöver plugga in ipaden för att få ut ljudet till andra enheter också. Jag behåller min 12.9 från 2017.

Jo, trevligt med kraftfull CPU & GPU, och den nya pennan. Annars så håller jag helt med om att det är en klar miss att på ett yrkesvektyg som iPad Pro skippa inbyggd hörlursport och att inte vara mer gediget byggd/hållbar.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2018-11-21 22:50

Upplever att inför varje nytt iPad Pro släpp så talas det om iPad som ersättare till en laptop, extra mycket nu under det senaste släppet men inte mycket har förändrats....iOS är fortfarande iOS med allt vad det innebär av restriktioner i form av ett låst filsystem. Proffsappar är på väg men inte ännu så det som ändrats är att den nya generationen är mycket snabbare, gott så men nu behövs verkligen ett nytt gränssnitt och ett öppnare system på iPad samt proffsappar. Jag har mitt notbibliotek helt på iPad nu och älskar det. Nästa steg för mig är ett ordentligt ljudprogram och notskrivningsprogram typ logic x och sibelius, då snackar vi laptopens ersättare för min del!

Var finns den att köpa i butik i sthlm?

Ursprungligen av calinou:

Var finns den att köpa i butik i sthlm?

Har inte sett den förrän tidigast början december i varuhusen.

Ursprungligen av adress@mac:

Har inte sett den förrän tidigast början december i varuhusen.

Har hört mig för och det ska finnas en 64GB kvar i ett varuhus i sthlm. Svårt att googla också pga vet inte riktigt vad den specifik heter......
Försökte ringa Apple i Täby för att höra om den finns som demo men kommer inte fram.....

Senast redigerat 2018-11-23 11:34
Ursprungligen av calinou:

Har hört mig för och det ska finnas en 64GB kvar i ett varuhus i sthlm. Svårt att googla också pga vet inte riktigt vad den specifik heter......
Försökte ringa Apple i Täby för att höra om den finns som demo men kommer inte fram.....

Har mycket svårt att tänka mig att den inte finns som demo i Täby, de brukar vara riktigt snabba med att få ut demo-produkter i sina egna butiker. Du kan också via Apple Store-appen/ Apples webbsidan se om det finns några exemplar i lager i Täby. När jag kollar nu snabbt ser det ut som att den finns i lager men kollade inte exakt alla konfigurationer förstås.

Ursprungligen av Ida Blix:

Har mycket svårt att tänka mig att den inte finns som demo i Täby, de brukar vara riktigt snabba med att få ut demo-produkter i sina egna butiker. Du kan också via Apple Store-appen/ Apples webbsidan se om det finns några exemplar i lager i Täby. När jag kollar nu snabbt ser det ut som att den finns i lager men kollade inte exakt alla konfigurationer förstås.

Tack för svaret! Har varit på Mstore på Birger Jarlsgatan. Där har dom alla demo-modeller på nya iPad och datorer samt 10 % rabatt. Samt köper tillbaka ens gamla macdator ifall man köper en ny.

Vad finns det för tredjepartsalternativ gällande smart covers till nya iPad Pro 12,9? 99 dollar för Apples egna Smart Folio är hutlöst!

Ursprungligen av Anwest:

Vad finns det för tredjepartsalternativ gällande smart covers till nya iPad Pro 12,9? 99 dollar för Apples egna Smart Folio är hutlöst!

https://www.phonelife.se/ipad-pro-11/yippee-t...

Ursprungligen av Anwest:

Vad finns det för tredjepartsalternativ gällande smart covers till nya iPad Pro 12,9? 99 dollar för Apples egna Smart Folio är hutlöst!

Speciellt som dom tar betalt för båda delarna separat. Fram och baksida. Finns mängder med perfekt passform och magnetisk stängning om man vill ha det. Går att koppla ur annars.
Min heter DuxDucis och funger perfekt. Mindre än halva priset mot Apple. Klar baksida/silicon och valfri färg på låcket. Minns inte. Var jag köpte den. Men att googla fungerar säkert.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2018-11-26 00:01
Ursprungligen av adress@mac:

Speciellt som dom tar betalt för båda delarna separat. Fram och baksida. Finns mängder med perfekt passform och magnetisk stängning om man vill ha det. Går att koppla ur annars.
Min heter DuxDucis och funger perfekt. Mindre än halva priset mot Apple. Klar baksida/silicon och valfri färg på låcket. Minns inte. Var jag köpte den. Men att googla fungerar säkert.

Fram och baksida är numera en enhet, dock väldigt dyr fortfarande.

Perfekt, tackar! Den här blir det.

Ursprungligen av Anwest:

Perfekt, tackar! Den här blir det.

Ser bara till 11” - men kanske finns till 12,9” också ?

Jag gillar bäst rotationsfodralen med hål i mitten pga stadigare samt praktiskt att hålla i den via hålet.

Ursprungligen av adress@mac:

Ser bara till 11” - men kanske finns till 12,9” också ?

Den jag länkade till står det "Fodral Tri-fold Apple iPad Pro 12.9 2018 svart" för mig Men den första länken som han skrev till mig, den var för 11" ja.

Bevaka tråden