Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få något nummer att höras i ljudlöst läge?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon möjlighet att exempelvis välja ett nummer som kommer att höras när det ringer eller messar när telefon är i ljudlöst eller stör ej läget?

Ursprungligen av RolexJocke:

Finns det någon möjlighet att exempelvis välja ett nummer som kommer att höras när det ringer eller messar när telefon är i ljudlöst eller stör ej läget?

Inte i ljudlöst läge vad jag vet, men i Stör ej kan man ställa in så favoriter eller valfri kontakt (antar att alla nummer inom en kontakt inte tystas om man nu har tex en familj som kontakt med flera olika nummer) inte tystas. Sedan kan man ställa in så att samma nummer inom tre minuter släpps igenom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-20 23:11
Ursprungligen av RolexJocke:

Finns det någon möjlighet att exempelvis välja ett nummer som kommer att höras när det ringer eller messar när telefon är i ljudlöst eller stör ej läget?

Inte i ljudlöst läge men det går med Stör ej:
Inställningar > Stör ej > Tillåt samtal från

Sedan får du antingen välja Favoriter och i telefonappen bara ha valt det där speciella numret som favorit,

eller så får du välja en kontaktgrupp där du bara lagt till det speciella numret. Det dumma är bara att man av någon idiotisk anledning inte kan skapa eller redigera grupper i Kontakter-appen på iOS. Man måste göra det via ICloud eller i Kontakter-appen på en mac.

Ursprungligen av IngoX:

Inte i ljudlöst läge men det går med Stör ej:
Inställningar > Stör ej > Tillåt samtal från

Sedan får du antingen välja Favoriter och i telefonappen bara ha valt det där speciella numret som favorit,

eller så får du välja en kontaktgrupp där du bara lagt till det speciella numret. Det dumma är bara att man av någon idiotisk anledning inte kan skapa eller redigera grupper i Kontakter-appen på iOS. Man måste göra det via ICloud eller i Kontakter-appen på en mac.

Säker på det med bara en favorit?
Så här står det på Apples hemsida:
Tillåt samtal från: Godkänn samtal från alla, ingen, dina favoriter eller särskilda kontaktgrupper som du sparat på enheten eller i iCloud.
Upprepade samtal: Om någon ringer dig två gånger inom tre minuter, tystas inte det andra samtalet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-21 17:53
Ursprungligen av CekariYH:

Säker på det med bara en favorit?
Så här står det på Apples hemsida:
.

Jag uppfattade att TS menade att bara ett enda nummer i hela världen ska tillåtas. Då tänker jag att det inte funkar om man tillåter Favoriter och redan har valt många favoritnummer i telefonappen, alla favoriter släpps väl igenom då? Om det är ett enda nummer man önskar bli nådd av får man rensa i favoritlistan eller skapa en kontaktgrupp med bara det där speciella numret.

Ursprungligen av IngoX:

Jag uppfattade att TS menade att bara ett enda nummer i hela världen ska tillåtas. Då tänker jag att det inte funkar om man tillåter Favoriter och redan har valt många favoritnummer i telefonappen, alla favoriter släpps väl igenom då? Om det är ett enda nummer man önskar bli nådd av får man rensa i favoritlistan eller skapa en kontaktgrupp med bara det där speciella numret.

Ah, ok...

Tackar för info.

Det är 2 nummer jag skulle behöva ha som ringer upp vid stör ej. Jag har nu valt dessa nummer och lagt i favoriter, räcker det? Det står när stör ej är aktiverat slås ljudet av för samtal och notiser, kommer då SMS då att höras?

Ursprungligen av RolexJocke:

Tackar för info.

Det är 2 nummer jag skulle behöva ha som ringer upp vid stör ej. Jag har nu valt dessa nummer och lagt i favoriter, räcker det? Det står när stör ej är aktiverat slås ljudet av för samtal och notiser, kommer då SMS då att höras?

Har du också ställt in det i "Inställningar > Stör ej > Tillåt samtal från" och valt Favoriter så är det klart.
Hittar inget om undantag för notiser, SMS etc så tror dessa är tystade tills "Stör" ej slås ifrån.

1
Bevaka tråden