Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka mejl från Ipad men från telefonen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-06 23:56

Hej
Nu har jag stött på problem igen och undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig
Jag har både IPhone och IPad Pro
När jag skickar mail från telefonen fungerar det klanderfritt, men när jag försöker skicka från min Ipad så fungerar det INTE
Jag har kontrollerat flera gånger att jag har inställningarna lika. Jag har även haft sonen att kika på problemet, men även han blir som ett frågetecken och inte förstår vad som är fel
Så fort jag provar skicka mail från min ipad så kommer det upp en ruta med texten
”Kan inte skicka e-post
Mottagaren xxxxxxxxxxx
accepterades inte av servern eftersom den inte tillåter vidaresändning”
Finns det någon som har en förklaring på mitt problem? Det spelar ingen roll vilken mailadress jag försöker skicka mail till så kommer alltid samma ruta upp?
Varför fungerar det inte från Ipad när det fungerar bra att skicka mail från telefonen
Tacksam om någon kan hjälpa mig

Senast redigerat 2018-11-07 07:52

Fråga. Är ipaden ansluten till wi-fi? Och telefonen till mobilnätet?

Jag har en diffus känsla över att detta kan spela roll i vissa lägen när mailprogrammet försöker skicka mailet vidare.

Vilken mailtjänst använder du? Gmail?

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-07 08:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Fråga. Är ipaden ansluten till wi-fi? Och telefonen till mobilnätet?

Jag har en diffus känsla över att detta kan spela roll i vissa lägen när mailprogrammet försöker skicka mailet vidare.

Vilken mailtjänst använder du? Gmail?

Tusen Tack för ditt svar.
Återigen kan jag säga att detta är ett fantastiskt forum där jag snabbt får hjälp med problemlösningar
Tack vare ditt svar, gjorde jag åter en noggrann kontroll och såg att jag missat att fylla i en rad i inställningarna
att jag inte upptäckte det tidigare förstår jag inte?
Nu fick jag det att fungera ?
TACK än en gång! Ha en riktigt bra dag

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-11-07 08:27
Ursprungligen av canaria:

Tusen Tack för ditt svar.
Återigen kan jag säga att detta är ett fantastiskt forum där jag snabbt får hjälp med problemlösningar
Tack vare ditt svar, gjorde jag åter en noggrann kontroll och såg att jag missat att fylla i en rad i inställningarna
att jag inte upptäckte det tidigare förstår jag inte?
Nu fick jag det att fungera ?
TACK än en gång! Ha en riktigt bra dag

Berätta gärna vilka dessa inställningar är. För det som gör 99 till ett så fantastiskt forum är just att man hittar lösningarna beskrivna här också.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-07 08:54
Ursprungligen av frazze:

Berätta gärna vilka dessa inställningar är. För det som gör 99 till ett så fantastiskt forum är just att man hittar lösningarna beskrivna här också.

Hej!
Tack för att du uppmärksammade att jag inte skrivit ordentlig förklaring
Självklart skall jag berätta var jag hade missat i inställningarna, förlåt att jag inte tänkte på det meddetsamma
Mailtjänsten jag använder finns inte färdigt inställd som det finns för t.ex hotmail
Därför har jag använt och fyllt i mina uppgifter under ”annat”
Det är ”Pop-kontoinformation” Beskrivning ”pop3”
Jag upptäckte nu att i server för utgående e-post stod det
Användarnamn. frivilligt
Lösenord. frivilligt
Därför hade vi troligtvis inte fyllt i användarnamn och lösenord där.
Lite märkligt när jag tänker efter att de står frivilligt där, det borde det ju inte stå ?
Nu har jag fyllt i dessa båda och då fungerar mailen som den skall
Tack än en gång för att ni finns och är till otroligt stor hjälp för en som inte är ordentligt insatt i tekniken

Alltid roligt när vi kan hjälpa till!

  • Medlem
  • International user
  • 2018-11-07 13:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Alltid roligt när vi kan hjälpa till!

Visst är det roligt när man kan hjälpa och jag är både glad och tacksam över att ni finns och ställer upp och hjälper till ?

  • Medlem
  • 2019-11-15 16:38

Tacksam

Ursprungligen av canaria:

Hej!
Tack för att du uppmärksammade att jag inte skrivit ordentlig förklaring
Självklart skall jag berätta var jag hade missat i inställningarna, förlåt att jag inte tänkte på det meddetsamma
Mailtjänsten jag använder finns inte färdigt inställd som det finns för t.ex hotmail
Därför har jag använt och fyllt i mina uppgifter under ”annat”
Det är ”Pop-kontoinformation” Beskrivning ”pop3”
Jag upptäckte nu att i server för utgående e-post stod det
Användarnamn. frivilligt
Lösenord. frivilligt
Därför hade vi troligtvis inte fyllt i användarnamn och lösenord där.
Lite märkligt när jag tänker efter att de står frivilligt där, det borde det ju inte stå ?
Nu har jag fyllt i dessa båda och då fungerar mailen som den skall
Tack än en gång för att ni finns och är till otroligt stor hjälp för en som inte är ordentligt insatt i tekniken

Tack , hjälpte hade aldrig klurat ut det annars.

1
Bevaka tråden