Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer ej längre åt bildbiblioteket via meddelande-appen (IOS12)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brukar skicka en del bilder via meddelanden/appen men lyckas inte komma åt bilder-bilbliotek nu längre. Är det någon inställning jag har missat eller är det borta?

Senast redigerat 2018-11-04 20:08
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-11-04 18:55

Vad händer när du trycker på Bilder-ikonen under textrutan?

Ursprungligen av frazze:

Vad händer när du trycker på Bilder-ikonen under textrutan?

Har inte sådan ikon. Har en ikon som ser ut som en kamera vid textrutan och där kommer man direkt i kameran. Förut kunde man välja om man vill komma åt bild-bibliotektet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-04 19:07

Klicka först på App-ikonen (bredvid kameran) så kommer en rad med appar fram nedanför. Där hittar du Bilder-ikonen. Nytt i iOS 12.

iOS 12: How to access Photos in the Messages app

Ursprungligen av calinou:

Har inte sådan ikon. Har en ikon som ser ut som en kamera vid textrutan och där kommer man direkt i kameran. Förut kunde man välja om man vill komma åt bild-bibliotektet

Har du inte den under kameraikonen, längst till vänster på den raden av ikoner?

Ursprungligen av IngoX:

Klicka först på App-ikonen (bredvid kameran) så kommer en rad med appar fram nedanför. Där hittar du Bilder-ikonen. Nytt i iOS 12.

Bra tips, jag hade redan klickat på den vid ett tillfälle så det var klart för min del.

Ursprungligen av IngoX:

Klicka först på App-ikonen (bredvid kameran) så kommer en rad med appar fram nedanför. Där hittar du Bilder-ikonen. Nytt i iOS 12.

iOS 12: How to access Photos in the Messages app

Det missade jag att den fanns under A-ikonen. Så dom har flyttat den......... Tack för hjälpen!

Ursprungligen av calinou:

Det missade jag att den fanns under A-ikonen. Så dom har flyttat den......... Tack för hjälpen!

Trevligt att det löste sig! Jag passade på att förtydligade rubriken åt dig. Detta så att andra med liknade problem lättare kan hitta tråden

1
Bevaka tråden