Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så kan man också slippa flärpen

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-10-28 10:01
Ursprungligen av Innis:

Jag skrev ATT du har.

Det är så utveckling fungerar men vad vet du och Samsung om utveckling.
Hur många år tror du inte att det tagit andra tillverkare komma på funktionen Face-ID om inte Apple hade implementerat den i iPhone.
Xiamois lösning är verkligen en nödlösning och något som komme ge dom bekymmer med defekta enheter.

För att vara en person som anser sig veta mycket är jag förvånad över att du inte förstår varför andra valt flärpen.
Du tror inte att tillverkare som inte valt flärpen skulle förlora i försäljning mot dom som valt den?
Folk är inte så noga och i praktiken så märker man den inte ens.
Va fan folk envisa fortfarande med att ta fota och filma vertikalt. Vad har dom för krav egentligen.Inga alls ?

Face ID är imponerande helt klart

Jag anser nog att Samsung Display leder utvecklingen inom mobilskärmar. Flärpen patenterade Samsung redan i maj 2016 och sålde sedan den dyrt till Apple. Samsung har valt att inte implementera flärpen vilket jag gillar. Men med UPS förhoppningsvis redan i S10 så förstår jag varför ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-28 10:17
Ursprungligen av PaO:

Face ID är imponerande helt klart

Jag anser nog att Samsung Display leder utvecklingen inom mobilskärmar. Flärpen patenterade Samsung redan i maj 2016 och sålde sedan den dyrt till Apple. Samsung har valt att inte implementera flärpen vilket jag gillar. Men med UPS förhoppningsvis redan i S10 så förstår jag varför ?

Att leda utvecklingen på en front betyder inte att dom kan sätta ihop en bra produkt.
Nu tror jag du misstar dig. Apple har utvecklat Face-ID själva.Eller rättare sagt köpt upp företag som hade tekniken och sen vidareutvecklade den för kommersiellt bruk.
Bland annat så köpte dom upp PrimeSense. https://en.wikipedia.org/wiki/PrimeSense
Så att Samsung har sålt det till Apple har du fel om.

  • Medlem
  • 2018-10-28 10:57
Ursprungligen av Innis:

Att leda utvecklingen på en front betyder inte att dom kan sätta ihop en bra produkt.
Nu tror jag du misstar dig. Apple har utvecklat Face-ID själva.Eller rättare sagt köpt upp företag som hade tekniken och sen vidareutvecklade den för kommersiellt bruk.
Bland annat så köpte dom upp PrimeSense. https://en.wikipedia.org/wiki/PrimeSense
Så att Samsung har sålt det till Apple har du fel om.

Inte Face ID det har Apple jobbat med helt själv
Samsung har sålt en display med flärp dyrt till Apple
120 dollar av 1000 dollar gick till Samsung Display när det gällde X förra året.

Att en Note 9 inte skulle vara en väl komponerad produkt är nog lite att ta i.

Jag tycker iPhone XS orna är en välbyggd om än lite överprisad produkt och mer ett smycke än en produktivitet höjande tingest.

Jag är även extra glad att jag övergav Apples ekosystem då det finns så mycket mer att välja på gällande Android

Men detta är mina helt personliga uppfattningar ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-28 11:06
Ursprungligen av PaO:

Face ID är imponerande helt klart

Jag anser nog att Samsung Display leder utvecklingen inom mobilskärmar. Flärpen patenterade Samsung redan i maj 2016 och sålde sedan den dyrt till Apple. Samsung har valt att inte implementera flärpen vilket jag gillar. Men med UPS förhoppningsvis redan i S10 så förstår jag varför ?

Ursprungligen av PaO:

Inte Face ID det har Apple jobbat med helt själv
Samsung har sålt en display med flärp dyrt till Apple
120 dollar av 1000 dollar gick till Samsung Display när det gällde X förra året.

Då tycker jag du ska uttrycka dig bättre än vad du gör.
Nej skärmen kostade 97$ och inget annat. Många killgissningar från din sida nu ?

Ursprungligen av PaO:

Flärpen patenterade Samsung redan i maj 2016 och sålde sedan den dyrt till Apple.

Apple har en förmåga att hitta billigare alternativ när någon försöker utnyttja dom till slut.
Se bara på Qualcomm ?

Senast redigerat 2018-10-28 16:53
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-01 23:31

Hoppas att Apple kommer med något liknande nästa år (kör vidare på min iP8 tills vidare). Gillar verkligen inte fula flärpar.

Bevaka tråden