Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen dags för nya Mac-modeller!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt pekar nu på att det äntligen är dags för lite nya Mac-modeller från Apple! Det har registrerats ett antal nya produktnummer hos EEC (Eurasian Economic Commission).

Modellnumren är A1347, A1418, A1419, A1481, A1862, A1993, A2115, A2116, A1466, A1534, A1708, A1932, A1989 och A1990. En del av dessa verkar bara vara uppdaterade modeller med Mac OS Mojave, men åtminstone fyra är helt nya.

Vad tror ni, en ersättare till Macbook Air och en ny version av Mac Mini? Är det att hoppas på för mycket? Även vanliga Imac är ju klart mogen för en refresh...

Källa Macrumors

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-24 12:41

Mac mini är väl rätt garanterat, och rimligen slår de ihop macbook och macbook air.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-24 14:55

Ja det vore väldigt konstigt om de fortsätter erbjuda Macbook och Macbook Air som separata produkter. Jag hoppas bara att det inte innebär att de slopar Air till förmån för en betydligt dyrare Macbook, utan istället får till ett mellanting där priset är högre än Macbook Air men inte riktigt så dyr som nuvarande Macbook.

Det är dock bara önskedrömmande, om något tror jag att en ny hypotetisk Macbook som ersätter Air hamnar på samma prisnivå som Macbook som bäst.

  • Medlem
  • 2018-10-24 15:08

En ny Mac Mini? Har helvetet frusit till is? Har grisar äntligen lärt sig flyga?

Nåväl, vi får se på tisdag. Jag tror att många blir besvikna. Jag ser det som ett iPad-event. Men hoppas att jag har fel.

Edit: Men det är klart. Vår vän Ming-Chi Kuo mumlar ju lite om Mac Mini. Ja, vi får se och hoppas

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-24 15:15
Ursprungligen av Ljung:

En ny Mac Mini? Har helvetet frusit till is? Har grisar äntligen lärt sig flyga?

Nåväl, vi får se på tisdag. Jag tror att många blir besvikna. Jag ser det som ett iPad-event. Men hoppas att jag har fel.

Edit: Men det är klart. Vår vän Ming-Chi Kuo mumlar ju lite om Mac Mini. Ja, vi får se och hoppas

När Kuo pratar lyssnar man, gammalt djungelordspråk

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-24 15:25
Ursprungligen av ekloev:

Ja det vore väldigt konstigt om de fortsätter erbjuda Macbook och Macbook Air som separata produkter. Jag hoppas bara att det inte innebär att de slopar Air till förmån för en betydligt dyrare Macbook, utan istället får till ett mellanting där priset är högre än Macbook Air men inte riktigt så dyr som nuvarande Macbook.

Det är dock bara önskedrömmande, om något tror jag att en ny hypotetisk Macbook som ersätter Air hamnar på samma prisnivå som Macbook som bäst.

Låga priser på nya produkter kan vi nog drömma om det blir nog snarare tvärt om Har vi flyt kanske 15 papp som ingångspris.

Ipad pros 12 tums ligger uppe och över 10 tusen och släcker hoppet om en ny billig macbook air / Macbook för folket, samtidigt får ju inte en ny liten bärbar historia konkurrera för hårt med iPad pro 12 tums om jag får gissa

Är ju samma dilemma för Apple där om en ny Mac mini blir för grym prestandamässigt mm.. så vem köper då en svindyr iMac 27 tum. När man lätt kan koppla till en nice 32 tums skärm till en mac mini
Nej skrota Mac mini säger Apples rådgivare och expertis .. tyvärr....

Senast redigerat 2018-10-24 15:35
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-24 15:30
Ursprungligen av cubeis:

Låga priser på nya produkter kan vi nog drömma om det blir nog snarare tvärt om Har vi flyt kanske 15 papp som ingångspris.

Ipad pros 12 tums ligger uppe och över 10 tusen och släcker hoppet om en ny billig macbook air / Macbook för folket, samtidig får ju inte en ny liten bärbar historia konkurrera för hårt med iPad pro 12 tums om jag får gissa

Du har en bra poäng där, de vill sannolikt inte inskränka på Ipad Pro-familjens signifikans, så en prislapp för Macbook Pro som ligger ett par tusenlappar över Ipad Pros instegspris känns väldigt sannolikt. Stackars studenter höll jag på att skriva, men de kanske kan tänka sig en Ipad Pro idag? Kanske bara är jag som är den gaggiga gubben som aldrig skulle kunna föreställa mig att använda en touch-baserad enhet som min primära plugg-"dator"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-24 15:33
Ursprungligen av ekloev:

Du har en bra poäng där, de vill sannolikt inte inskränka på Ipad Pro-familjens signifikans, så en prislapp för Macbook Pro som ligger ett par tusenlappar över Ipad Pros instegspris känns väldigt sannolikt. Stackars studenter höll jag på att skriva, men de kanske kan tänka sig en Ipad Pro idag? Kanske bara är jag som är den gaggiga gubben som aldrig skulle kunna föreställa mig att använda en touch-baserad enhet som min primära plugg-"dator"

Du är inte ensam minst två gaggiga här . Lärde mig pekfingervalsen på en hederlig Facit skrivmaskin en gång i tiden lol...

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-10-24 16:39

Hoppas Apple har tänkt till den här gången, så iMacanvändarna med 21,5 datorer kan byta ramminne själv som man kunde på gamla iMac från 2011. Det är ganska bökigt att "Kånka" på en tung iMac till serviceverkstad för att få ramminnnet bytt. Jag förstår inte varför man tog bort denna smidiga funktion på dom senaste 21,5 iMacs.

  • Medlem
  • 2018-10-24 18:51
Ursprungligen av NisseH:

Hoppas Apple har tänkt till den här gången, så iMacanvändarna med 21,5 datorer kan byta ramminne själv som man kunde på gamla iMac från 2011. Det är ganska bökigt att "Kånka" på en tung iMac till serviceverkstad för att få ramminnnet bytt. Jag förstår inte varför man tog bort denna smidiga funktion på dom senaste 21,5 iMacs.

Haha

Drömma kan man ju alltid göra. Men det här lär aldrig bli någon sanndröm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-24 19:06

Ny Mac Mini vore fint. Men Apple har svikit oss så många gånger under senare år att jag inte skulle bli förvånad om serien skrotas.

Sammanslagning av MacBook Air och MacBook vore logiskt. TB3 är ett krav, inte snåla med endast USB 3.

Den riktiga rysaren är om det blir en ny modulär Mac Pro.

Eller om Apple tar sitt ansvar och lanserar en ny skärm som passar i deras eget ekosystem.

Jag vill ha en Mac Midi (typ plats för ett eller två PCIe). Tänk gamla PowerMac G5/Mac Pro som man faktiskt kan ha vid skrivbordet utan att få hörselskada och kunna flytta på utan att ta i för kung och fosterland...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-10-24 19:16

Efterlyser en up-to-date iMac 27'', gärna med mer överkomligt prissatt SSD och RAM-uppgraderbar hos konsument.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-10-24 20:31
Ursprungligen av iSweden:

Mac Pro[/b].

Hoppas kan vi.

Apples historik verkar dock inrikta sig på latte-drickande konsumenter på trendig semester med sand mellan tårna, framför arbetande människor som ska producera vad konsumenterna ska konsumera.

Jag vet inte varifrån de tänkt att produktionerna ska komma framöver. Kom inte och säg iPad, för då blir jag arg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-24 20:59

MacBook Air med retina?

Tänk om vi som starkt ogillar (h**ar) MBP-tangentbordet (jag har en 13" från 2016) fick en ny Air med retina men med "gamla" vanliga tangentbordet?

Då köper jag direkt, även om vissa skulle se det som ett nerbyte.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-10-24 20:59

Önskemål

Ursprungligen av Le:

Efterlyser en up-to-date iMac 27'', gärna med mer överkomligt prissatt SSD och RAM-uppgraderbar hos konsument.

På helften så dyra windowsdatorer kan man byta både ramminnen och grafikkort själv genom SnapOnfack under varandra. Det kan man också göra på iMacdatorer om Apple arbetade för kundens bästa. Den senaste tekniken kräver inget byte utan man uppgraderar. Kan ingen berätta detta för Apple som jobbar kvar i stenåldern.

Jag tror man aldrig ska vara säker på en ny Mac Mini. Blir bäst så.

Jag tänker också att MacBook och MacBook Air skulle kunna slås ihop, men på många sätt är ju den enklaste 13” MacBook Pro (utan Touchbar) en modern MacBook Air. Nästan exakt samma vikt, samma processor-klass med mera. Det som skiljer är priset, och det är det jag tror Apple satsar på med en ny MacBook Air. En dator under 12 000 (skulle säga under 10 000 men låt oss vara realistiska) som studenter, ”vanliga” användare och andra prismedvetna kan köpa. Helt enkelt samma slags människor som fortfarande köper MacBook Air. De struntar blankt i Thunderbolt 3, men bryr sig väldigt mycket om vanliga USB-portar. Den skulle rentav kunna göras i plast om det blir tillräckligt miljövänligt.

Frågan är om Apple fortfarande har det i sig att göra en sån dator. Jag är hoppfull, men inte säker.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-24 21:08
Ursprungligen av filuren:

Hoppas kan vi.

Apples historik verkar dock inrikta sig på latte-drickande konsumenter på trendig semester med sand mellan tårna, framför arbetande människor som ska producera vad konsumenterna ska konsumera.

Jag vet inte varifrån de tänkt att produktionerna ska komma framöver. Kom inte och säg iPad, för då blir jag arg.

”Latte-drickarna” är den nya kundgruppen som Apple fick med iOS. Och Apple har sedan länge insett att dessa kan man tjäna stora pengar på. Proffsen är det inte lika nog med längre, Apple tror/hoppas väl att de hänger kvar av gammal vana.

Ursprungligen av iSweden:

”Latte-drickarna” är den nya kundgruppen som Apple fick med iOS. Och Apple har sedan länge insett att dessa kan man tjäna stora pengar på. Proffsen är det inte lika nog med längre, Apple tror/hoppas väl att de hänger kvar av gammal vana.

När Apple presenterade att det skulle komma en ny Mac Pro lät det onekligen som att de förstått att Pro-användarna är en rätt viktig grupp, trots att den är relativt liten. Pro-användare är utvecklare, grafiker, filmare, med mera. Det är de som skapar innehållet som ”lattedrickarna” konsumerar.

Ett annat viktigt skäl är att Apples anställda själva är Pro-användare. Imac Pro var ett steg i rätt riktning, och jag tror även nästa MacBook Pro kommer vara mer i stil med vad proffsen vill ha.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-24 22:01
Ursprungligen av jakobnilsson:


Ett annat viktigt skäl är att Apples anställda själva är Pro-användare. Imac Pro var ett steg i rätt riktning, och jag tror även nästa MacBook Pro kommer vara mer i stil med vad proffsen vill ha.

MBP är ju en religion. ”Alla” har ögonen på den modellen.

Det var ju ett tag sen det ryktades om en ny Apple-skärm, men hoppas det kommer lite info om en sådan iaf.

1
Bevaka tråden