Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort Microsoft uppdateringar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 11:35

Jag testade Microsoft Office några veckor, men beslöt sedan att ta bort det. Men nu får jag ändå uppdateringar som man vill att jag installerar. Hur får jag bort dessa? Är väldigt irriterande. Har försökt googla, men inte hittat.
Har den senaste versionen av OS Mojave 10.14.

Vilken version av office installerade du och hur avinstallerade du det? Troligtvis har du kvar vissa delar, till exempelvis auto update eller vad det heter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 11:44

Version 365 och jag avinstallerade som jag brukar, drog alla program till papperskorgen och tömde den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-20 12:05

Då får du nog inte bort allt. Kolla om det finns ett avinstallationsprogram (du kanske måste installera igen för att kolla det), eller ta bort program med t ex AppCleaner eller liknande. Drar du bara till Papperskorgen raderas inte allt, bara själva programmet.

  • Medlem
  • 2018-10-20 12:06
Ursprungligen av Gnulia:

Version 365 och jag avinstallerade som jag brukar, drog alla program till papperskorgen och tömde den.

Här kanske finns lite hjälp?

https://support.office.com/en-us/article/unin...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 12:14
Ursprungligen av kenjon:

Då får du nog inte bort allt. Kolla om det finns ett avinstallationsprogram (du kanske måste installera igen för att kolla det), eller ta bort program med t ex AppCleaner eller liknande. Drar du bara till Papperskorgen raderas inte allt, bara själva programmet.

Tack, men eftersom alla program är borta, så kan jag inte använda AppCleaner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 12:15
Ursprungligen av Ljung:

Här kanske finns lite hjälp?

https://support.office.com/en-us/article/unin...

Tack snälla, ska testa det.

En plan två är att du installerar det igen och avinstallerar med hjälp av AppCleaner. Om du nu inte lyckas med tidigare instruktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 12:42
Ursprungligen av Gnulia:

Tack snälla, ska testa det.

Hittade inga filer i Container som motsvarade, men i Group Container hittade jag, se bifogad bild.
Är det månne dessa filer jag ska ta bort, datum stämmer?

1
Bevaka tråden