Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoneXS och laddningsproblem.

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johnh3:

Belkin laddaren som nämns ovan är rätt kraftig så då ligger nog problemet på nåt annat håll. Har man tur är det mjukvarurelaterat. Annars lär de få återkalla en del mobiler.

Åtgärdat i 12.1 så...

Fick nu för första gången upp ett meddelande att jag måste låsa upp telefon om jag vill använda något USB tillbehör eftersom telefon är låst. Men den börjar ladda som den ska i detta läge så jag behöver inte låsa upp den för att den ska ladda. Det enda jag gjort som inte är normalt är att en bekant laddade sin telefon i min laddare igår.

Ursprungligen av Ida Blix:

Intressant, vad jag kunnat läsa gäller problemet just laddning med sladd. När det gäller trådlös laddning gäller det förstås att lägga enheten rätt på laddaren (men det förutsätter jag att du gör). Du upplever att den inte laddar om du lägger ned den på plattan låst, men att den börjar ladda om du låser upp?

Sorry jag var nog otydlig. Trådlöst fungerar det alltid. Jag upptäckte det när jag skulle ladda det första gången med Kabel. Hörde ingen pling när jag stoppade i kabeln så blev förvånad så jag väckte med tap på skärmen men det hjälpte inte så jag tog ut och in kabeln och då kom det igång. Sen har jag kört mest med trådlöst och inte tänkte på det så mycket. Men nu när jag testar med kabel så förstår jag att det var inte edgångs företeelse.

Ursprungligen av BlackSmp:

Åtgärdat i 12.1 så...

Kör du det? Har du märkt något med 4G nätet? jag går ofta på 3G så undrar om det har förbättrats något?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-07 21:01

Jag kör 12.1 och en gång har inte laddningen kommit igång med kabel förrän efter ca 15 sekunder. Hjälpte inte att låsa upp, kom igång av sej själv sedan (hann låsa den igen).

Ursprungligen av kenjon:

Jag kör 12.1 och en gång har inte laddningen kommit igång med kabel förrän efter ca 15 sekunder. Hjälpte inte att låsa upp, kom igång av sej själv sedan (hann låsa den igen).

Det är väl beta fortfarande så de kanske fixar det kan man hoppas.

Ursprungligen av reza666:

Kör du det? Har du märkt något med 4G nätet? jag går ofta på 3G så undrar om det har förbättrats något?

Inga problem

Ursprungligen av BlackSmp:

Inga problem

Jag har ännu bättre men frågan var inte speeden när man står stilla
Det är mer när man kör på motorvägen eller går till stan etc...

IOS 12.0.1 kom nyss och där ska laddningsproblemet vara åtgärdat. #nyhetstips

Ursprungligen av reza666:

Jag har ännu bättre men frågan var inte speeden när man står stilla
Det är mer när man kör på motorvägen eller går till stan etc...

Ok. Men det framgick inte av frågan som jag svarade på.

Hur som helst så har jag inte märkt av något problem med LTE. Telefonen fungerar som den ska. Musikstreamning och SR play fungerar utan problem när jag använder det webbsurfning är alltid ok

Jag går inte omkring och mäter hastigheterna. Det är normalt att de varierar med position och antal människor runt omkring.

Ursprungligen av Zeugma:

IOS 12.0.1 kom nyss och där ska laddningsproblemet vara åtgärdat. #nyhetstips

Tackar, det blev en kort nyhet om detta. Förhoppningsvis är laddningsbekymret nu ur världen.

Hoppas detta funkar, min SE har balla ur helt vettetusa om det beror på iOS 12 eller att den har några år på nacken.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok. Men det framgick inte av frågan som jag svarade på.

Hur som helst så har jag inte märkt av något problem med LTE. Telefonen fungerar som den ska. Musikstreamning och SR play fungerar utan problem när jag använder det webbsurfning är alltid ok

Jag går inte omkring och mäter hastigheterna. Det är normalt att de varierar med position och antal människor runt omkring.

Det är inte hastigheten utan att det växlar till 3G hela tiden. Annars brukar jag ha 4G nästan konstant.

Ursprungligen av Ida Blix:

Tackar, det blev en kort nyhet om detta. Förhoppningsvis är laddningsbekymret nu ur världen.

Funkar än så länge, testat 2-3 gånger och det har funkat så lång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-10 21:35

Uppdaterade från Beta 2 till Stable 12.1 igår och 12.1.1 Dev Beta släpptes nu i veckan med

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-11 07:00
Ursprungligen av Bittin^:

Uppdaterade från Beta 2 till Stable 12.1 igår och 12.1.1 Dev Beta släpptes nu i veckan med

Har de infört begreppet Stable för utvecklare, du menar väl inte att 12.1 är släppt (ej beta)?

Bevaka tråden