Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Spännande att se om Postnord lever upp till sitt rykte.

Fick SMS från Halebop för flera timmar sedan att de lämnat min iPhone till PostNord.

Ingen uppdatering hos dem dock.. Står fortfarande bara ”registrerat”..

Räknar inte med någon ny telefon i morgon.. ??

Ursprungligen av hampus100:

det är nära nu!!!!!

???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-20 20:34

Står beräknad imorgon nu, hoppas

Telenors hemsida ger jag inte mycket för, står fortfarande att beställningen behandlas trots att de skickat trackingnummer med sms.

Ursprungligen av Castel:

3 har iaf skapat mitt abonnemang nu, samt lagt in telefonens IMEI.
Så jag antar att den är packad och väntar på Posten nu. ?

Samma här

Frågan är om de har hunnit skicka mobilerna

  • Medlem
  • 2018-09-20 21:01
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Fick SMS från Halebop för flera timmar sedan att de lämnat min iPhone till PostNord.

Ingen uppdatering hos dem dock.. Står fortfarande bara ”registrerat”..

Räknar inte med någon ny telefon i morgon.. ??

Jag var i samma sits (halebop, registrerad sedan kl 10 i morse) men nu sorterades den just i torsvik med beräknad leverans imorgon

Ursprungligen av 5AA:

Jag var i samma sits (halebop, registrerad sedan kl 10 i morse) men nu sorterades den just i torsvik med beräknad leverans imorgon

Sorterat i Torsvik nu, leverans om 4! dagar.. ??

  • Medlem
  • 2018-09-20 21:06
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Sorterat i Torsvik nu, leverans om 4! dagar.. ??

4? Bor du norr om treriksröset eller? Det kanske är nån bugg? Jag har alltid fått torsvik grejer dagen efter i stockholm.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-09-20 21:11
Ursprungligen av Json_81:

Står beräknad imorgon nu, hoppas

Telenors hemsida ger jag inte mycket för, står fortfarande att beställningen behandlas trots att de skickat trackingnummer med sms.

Ger inte mycket för telenors sytem generellt. Har inte ens fått något ordernummer utskickat eller nått från dom. Enda anledningen till att jag vet att min Xs är påväg är ju för att postmord-appen hitta försändelsen... spännande o se vad som kommer först, telefonen eller ordernummret...

Ursprungligen av Json_81:

Står beräknad imorgon nu, hoppas

Telenors hemsida ger jag inte mycket för, står fortfarande att beställningen behandlas trots att de skickat trackingnummer med sms.

Står det "försändelsen på väg" som i mitt fall så har den lastats/lämnat Torsvik. Men sen om den kommer fram imorgon vet man aldrig. Min ska till mitt företag så den kanske skickas som företagspaket vilket ökar chanserna lite. Det är ju första gången jag beställer på släppet så det är ju lite spännande. Tidigare väntade jag tills de fanns i butik med en förhoppning att de skulle bli billigare efter en tid, tji fick jag så jag slog till direkt denna gång.

Ursprungligen av wurpan:

Ger inte mycket för telenors sytem generellt. Har inte ens fått något ordernummer utskickat eller nått från dom. Enda anledningen till att jag vet att min Xs är påväg är ju för att postmord-appen hitta försändelsen... spännande o se vad som kommer först, telefonen eller ordernummret...

Skumt, ordernummer fick jag i Söndags. En sak som är lite lustig är att alla SMS Telenor skickar ger ingen signal utan de bara dyker upp på skärmen helt ljudlöst.

Ursprungligen av 5AA:

4? Bor du norr om treriksröset eller? Det kanske är nån bugg? Jag har alltid fått torsvik grejer dagen efter i stockholm.

Nästan.. ?

Nä Örnsköldsvik 50 mil norr om Stockholm.

Ja ja vad är väl en bal på slottet. ?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-09-20 21:22
Ursprungligen av RolexJocke:

Skumt, ordernummer fick jag i Söndags. En sak som är lite lustig är att alla SMS Telenor skickar ger ingen signal utan de bara dyker upp på skärmen helt ljudlöst.

Ok, inget jag tänkt på om det inte är någon signal eller inte men har kollade inkorgen flera gånger i mån-tis för säkerhets skull. Sms:et försvann väl i cybespace eller nått. Kontaktade supporten via messenger i måndags och dom sa att allt såg ok ut med ordern så tänkte att det reder sig väl vartefter

Ursprungligen av mikkson:

Samma här

Frågan är om de har hunnit skicka mobilerna

inget är skickat så länge man inte har fått kollinr

Ursprungligen av hampus100:

inget är skickat så länge man inte har fått kollinr

OK, då blir det full fokus på rulla gräs hela dagen...

Ursprungligen av Perra_123:

Min fråga är vad gör folk med 256 eller 512 gig på mobilen?
sjukt mycket skräp måste ligga på telefon? och varför inte bara för över till dator/molnet?

Jag tänker att jag har alla mina bilder i originalformat både på telefon och i moln. Orkar inte längre föra över bilder till datorn och den har för övrigt mindre utrymme än min telefon så behöver koppla externa diskar och det känns ganska meh 2018. Med mycket utrymme på telefonen har jag alla bilder på två ställen iaf och med noll arbete och dessutom slipper man vänta på att video samt live foton ska ladda när man kollar igenom bilderna?

Nu är min i Örebro så hoppet ökar.

kom igen 3, hur har alla andra carriers redan skickat ut telefonerna och 3 kan inte ens bistå med kollinr? jag reser bort tisdag morgon och kommer bli maaaad om jag inte har telefonen tills dess....
okej, leveransinfo har inte uppdaterats sedan imorse så i better hope y'all DOING SOME WORK!!!!

Ursprungligen av hampus100:

kom igen 3, hur har alla andra carriers redan skickat ut telefonerna och 3 kan inte ens bistå med kollinr? jag reser bort tisdag morgon och kommer bli maaaad om jag inte har telefonen tills dess....
okej, leveransinfo har inte uppdaterats sedan imorse så i better hope y'all DOING SOME WORK!!!!

Senaste uppdatering är ca 07.39 om jag minns rätt :/

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-20 22:18
Ursprungligen av wurpan:

Ger inte mycket för telenors sytem generellt. Har inte ens fått något ordernummer utskickat eller nått från dom. Enda anledningen till att jag vet att min Xs är påväg är ju för att postmord-appen hitta försändelsen... spännande o se vad som kommer först, telefonen eller ordernummret...

Låter som telefonen

Ursprungligen av RolexJocke:

Står det "försändelsen på väg" som i mitt fall så har den lastats/lämnat Torsvik. Men sen om den kommer fram imorgon vet man aldrig. Min ska till mitt företag så den kanske skickas som företagspaket vilket ökar chanserna lite. Det är ju första gången jag beställer på släppet så det är ju lite spännande. Tidigare väntade jag tills de fanns i butik med en förhoppning att de skulle bli billigare efter en tid, tji fick jag så jag slog till direkt denna gång.

Japp, på väg och varit i Torsvik var det nu ligger.
Jag beställde 6S+ från telenor så fort man kunde boka dem, den kom på fredagen.

Har ni fått nya sim-kort? Funderar över varför de skickar ut det, jag hade ju telenor innan med.

Ursprungligen av mikkson:

Senaste uppdatering är ca 07.39 om jag minns rätt :/

stämmer. gillar att i mailet från 3 så hävdar dem att sidan kan uppdateras flera gånger på en dag men det har inte skett.
jag vill bara fortsätta mitt vanliga liv utan att vara frustrerad över att få hem telefonen i tid.
min 7a har gett upp för 2 månader sedan så jag har väntat med en beknarlur sedan dess, kan man säga

Ursprungligen av Json_81:

Låter som telefonen

Japp, på väg och varit i Torsvik var det nu ligger.
Jag beställde 6S+ från telenor så fort man kunde boka dem, den kom på fredagen.

Har ni fått nya sim-kort? Funderar över varför de skickar ut det, jag hade ju telenor innan med.

Inget SIM än, är det inte samma i min 7:a? Jag bytte abonnemangsform samtidigt som jag beställde telefon men borde väl inte behöva byta SIM kort.

Ni som har 3, gå in i Postnord-appen så lär ni se er försändelse där!
Har inget kollinummer när jag spårar hos 3 likt er andra, men i appen står det att den levereras imorgon

Ursprungligen av skinza:

Ni som har 3, gå in i Postnord-appen så lär ni se er försändelse där!
Har inget kollinummer när jag spårar hos 3 likt er andra, men i appen står det att den levereras imorgon

min gamla platta är inte up to date med att ladda ned postnords app, går ej att söka via deras hemsida?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-09-20 23:10
Ursprungligen av Json_81:

Låter som telefonen

Japp, på väg och varit i Torsvik var det nu ligger.
Jag beställde 6S+ från telenor så fort man kunde boka dem, den kom på fredagen.

Har ni fått nya sim-kort? Funderar över varför de skickar ut det, jag hade ju telenor innan med.

Fick ett nytt sim-kort i lådan igår... varför vet jag inte då jag redan har ett nanosim från Telenor i min 7+ ??‍♂️

Min har anlänt till Örebroterminalen nu. Vore väl f*n om PostNord inte lyckades få hit den tills imorgon ?

Ursprungligen av hampus100:

min gamla platta är inte up to date med att ladda ned postnords app, går ej att söka via deras hemsida?

Tror tyvärr inte det går på deras hemsida. Men står det beräknad leverans imorgon så kommer den most likely då!
Men testa ring Postnord imorn bitti, dom bör kunna hitta ditt paket med hjälp av ditt mobilnummer

Ursprungligen av skinza:

Tror tyvärr inte det går på deras hemsida. Men står det beräknad leverans imorgon så kommer den most likely då!
Men testa ring Postnord imorn bitti, dom bör kunna hitta ditt paket med hjälp av ditt mobilnummer

det var hopplöst det var ju typiskt att man inte kan använda webtjänster på samma sätt som i appen.
skall göra det - tack för tipset!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-20 23:24
Ursprungligen av RolexJocke:

Inget SIM än, är det inte samma i min 7:a? Jag bytte abonnemangsform samtidigt som jag beställde telefon men borde väl inte behöva byta SIM kort.

Jo, det är samma men de verkar skicka ut nya ändå.
Bytte också abonnemangsform och den nya är redan aktiverad på det gamla kortet.

XS Max 512 GB Silver kommer i morgon. Guld är för plottrigt och svart ser jag aldrig, eller slarvar bort den. Kliar i fingrarna att köpa en Watch Series 4 med GPS + Cellular 44 mm med Rostfri stålboett med milanesisk loop, fast jag vet inte? Har inte haft armbandsur på 20 år. Risken blir väl att den hamnar i lådan ihop med min iPad Mini och samlar damm... ?
Jag börjar med luren till att börja med...

Ursprungligen av KillwithSkill:

XS Max 512 GB Silver kommer i morgon. Guld är för plottrigt och svart ser jag aldrig, eller slarvar bort den. Kliar i fingrarna att köpa en Watch Series 4 med GPS + Cellular 44 mm med Rostfri stålboett med milanesisk loop, fast jag vet inte? Har inte haft armbandsur på 20 år. Risken blir väl att den hamnar i lådan ihop med min iPad Mini och samlar damm... ?
Jag börjar med luren till att börja med...

är också intresserad utav klockan, har inte heller haft någon armbandsur på över 10 år - bara haft nike+ fuelband när den var tillgänglig tränar en hel del så vore ett riktigt bra verktyg att hålla track på hur det egentligen ligger till.
skall också börja med telefonen och se vad det leder till, troligtvis blir en klocka i framtiden - dem ser så schyssta ut!!!

Bevaka tråden