Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keke99:

Hmm du har rätt.. det verkar dock som att det går att få tag på via M-store i den staden jag bor i. Är detta ett bättre alternativ än apple store för att få den i handen på fredagen? har inte möjlighet att åka till Apple store förrän efter lunch.

M-Store brukar vara ett lotteri. Apple är inte direkt snälla i sin hantering av återförsäljare så de kan ha svårt att få tag på telefoner.

PS: Detta är ingen kritik av M-Store, jag gillar dem men det är en kritik av Apple

Mediamarkt brukar va säkert kort i all fall om man bokar på hemsidan och väljer betala vid uthämtning i vald butik! Alltid fått de senaste åren på releasedagen.
Har en bokad i Borås som jag dock inte kommer hämta ut om ingen är sugen här
Får min från tele 2 på fredag står packad nu, beställd 9:01 i fredags. Har även en på Telia Borås för upphämtning om ngn är sugen. Tror en var XS max och den andra XS 256 i båda

Ursprungligen av @ndreas:

Mediamarkt brukar va säkert kort i all fall om man bokar på hemsidan och väljer betala vid uthämtning i vald butik! Alltid fått de senaste åren på releasedagen.
Har en bokad i Borås som jag dock inte kommer hämta ut om ingen är sugen här
Får min från tele 2 på fredag står packad nu, beställd 9:01 i fredags. Har även en på Telia Borås för upphämtning om ngn är sugen. Tror en var XS max och den andra XS 256 i båda

Nice, säker att få en på fredag

Väntar på uppdatering från 3, inte hört nånting än.

Ursprungligen av @ndreas:

Mediamarkt brukar va säkert kort i all fall om man bokar på hemsidan och väljer betala vid uthämtning i vald butik! Alltid fått de senaste åren på releasedagen.
Har en bokad i Borås som jag dock inte kommer hämta ut om ingen är sugen här
Får min från tele 2 på fredag står packad nu, beställd 9:01 i fredags. Har även en på Telia Borås för upphämtning om ngn är sugen. Tror en var XS max och den andra XS 256 i båda

Lucky bastard

Ursprungligen av mikkson:

Nice, säker att få en på fredag

Väntar på uppdatering från 3, inte hört nånting än.

gissar att vi får information imorgon!
läser (reddit/r/apple) om att vissa telefoner från första batchen är i US redan, antar väl att våra telefoner är i europa idag.
postnord känns inte safe alls som skall leverera sista sträckan.. bara två dagar kvar nu!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-19 17:04
Ursprungligen av hampus100:

gissar att vi får information imorgon!
läser (reddit/r/apple) om att vissa telefoner från första batchen är i US redan, antar väl att våra telefoner är i europa idag.
postnord känns inte safe alls som skall leverera sista sträckan.. bara två dagar kvar nu!

Borde väl komma på fredag kan jag tycka. Iaf om man bor på rätt sida om Sundsvall.

Ursprungligen av @ndreas:

wow, det händer! vilken lyx att din carrier delar med sig utav fraktstatusen, 3 ger mig bara huvudvärk..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-19 19:59

Jag bokade en på Apple Store med hämtning i butiken i Väla centrum på fredag 12:00-12:30. Pengarna är dragna från kortet men status för beställningen är fortfarande ”Behandlar beställning”. Borde jag vara orolig?

Ursprungligen av soer:

Jag bokade en på Apple Store med hämtning i butiken i Väla centrum på fredag 12:00-12:30. Pengarna är dragna från kortet men status för beställningen är fortfarande ”Behandlar beställning”. Borde jag vara orolig?

Tycker inte det. Den skickas till butiken och inte till dig så jag antar att den bara blir färdig att hämtas på en gång

Men det ska erkännas, jag har aldrig haft lyxen att kunna beställa något för avhämtning i Apple store så jag gissar bara

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-19 21:17

Suck, fortfarande ingen info från telenor.
De har en väldigt udda definition på tre dagar.

Ursprungligen av Json_81:

Suck, fortfarande ingen info från telenor.
De har en väldigt udda definition på tre dagar.

bruh, ingen får dem tidigare än fredag

Ursprungligen av hampus100:

wow, det händer! vilken lyx att din carrier delar med sig utav fraktstatusen, 3 ger mig bara huvudvärk..

Chattade igår med dem och fick svar att jag borde få mail de kommande dagarna....

Ursprungligen av Json_81:

Suck, fortfarande ingen info från telenor.
De har en väldigt udda definition på tre dagar.

Samma här, det blir nog ingen info förrän de är skickade eller i butik antar jag.

Ursprungligen av mikkson:

Chattade igår med dem och fick svar att jag borde få mail de kommande dagarna....

har också fått samma svar, 'i veckan' & då räknar jag inte med att få någon bekräftelse dagen innan telefonen skall show up :S

XS max 256gb silver beställdes i söndags från Telia. Plockas från lagret ????

Ursprungligen av THXex1974:

XS max 256gb silver beställdes i söndags från Telia. Plockas från lagret ????

Vafan! Min Teliaorder är död som öken ?

Ursprungligen av THXex1974:

XS max 256gb silver beställdes i söndags från Telia. Plockas från lagret ????

Fick du den infon via Orderstatus, Mina Sidor eller SMS?

Idag lär man få nåt från 3 ifall man får mobilen imorgon. Känns dock inte så just nu..... :/

Ursprungligen av mikkson:

Idag lär man få nåt från 3 ifall man får mobilen imorgon. Känns dock inte så just nu..... :/

Jag lider med dej ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-20 08:57
Ursprungligen av hampus100:

bruh, ingen får dem tidigare än fredag

Ida fick igår

Men hursom var det info jag efterfrågade, inte att telefonen skulle dyka upp.
Telenor har skickat ut att man ska kunna se status tre dagar efter beställning, jag beställde någon minut efter 9 i fredags, det tycker jag är mer än tre dagar.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Jag lider med dej ?

Tack

Kanske lika bra att den inte kommer imorgon då jag ska rulla gräs hela dagen
Men vore gött att kunna hämta ut den på kvällen när allt är klart

Lite roligt:

Chattade precis med kundtjänsten hos 3 och får svaret:

"Vi har dessvärre inga beräknade leveransdatum för iPhone XS, som tidigast levereras den 21/9."

Några minuter efteråt får jag ett mail från 3 med ordernummer där jag kan följa leveransen!
Just nu står beräknad leverans: 21/9

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-20 09:24

Fick SMS från Tre nu. Beställde 9:02. Så nu börjar det röra på sig.

Ursprungligen av Castel:

Fick SMS från Tre nu. Beställde 9:02. Så nu börjar det röra på sig.

Nice

Jag beställde 9.56 eftersom jag fastnade i ett jäkla möte just den dagen, men verkar inte ha varit sådan tryck eftersom jag får den imorgon

iPhone XS 64Gb silver

  • Medlem
  • 2018-09-20 09:35

Är det någon som hört något från Halebop? Beställde kl 9.01 och med tanke på historiskt beteende från dem så blir jag imponerad om jag får telefonen före nyår. Frågat deras chatt och de har ingen aning om när de får in telefoner eller om de tänker anstränga sig för att skicka så att kunder får 21a.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-20 09:37
Ursprungligen av mikkson:

Nice

Jag beställde 9.56 eftersom jag fastnade i ett jäkla möte just den dagen, men verkar inte ha varit sådan tryck eftersom jag får den imorgon

iPhone XS 64Gb silver

Nä antingen är det mindre beställningar än vanligt(vilket skulle kunna förklara att erbjudandet om AirPods utökades med rätt många timmar), eller så har det funnits väldigt många telefoner.

Tog XS Max 64 spacegrey.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-20 09:48

Jag beställde 09:05 första dagen fr Apple Store. ”Behandlar beställning” är statusen fortfarande.

  • Medlem
  • 2018-09-20 09:57
Ursprungligen av 5AA:

Är det någon som hört något från Halebop? Beställde kl 9.01 och med tanke på historiskt beteende från dem så blir jag imponerad om jag får telefonen före nyår. Frågat deras chatt och de har ingen aning om när de får in telefoner eller om de tänker anstränga sig för att skicka så att kunder får 21a.

Eller jag skoja bara, nu står det att den är hos posten. Helt otroligt

Ursprungligen av mikkson:

Tack

Kanske lika bra att den inte kommer imorgon då jag ska rulla gräs hela dagen
Men vore gött att kunna hämta ut den på kvällen när allt är klart

Jaså, extraknäck?

Bevaka tråden