Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Perra_123:

Nix men bra rabbat på iphoneXs 9840kr 64gig
+ abonnemang

Men rent objektivt, tycker du inte det är märkligt att man får större rabatt på de mindre(minnet) telefonerna?
Är det logiskt?

Ursprungligen av theplague:

Men rent objektivt, tycker du inte det är märkligt att man får större rabatt på de mindre(minnet) telefonerna?
Är det logiskt?

Absolut det är märkligt, kanske så att den modellen säljer mer och dem vill locka till sig kunder framför allt nu vid release, alternativt att det är olika marginaler på telefonerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-14 15:30
Ursprungligen av BlackSmp:

TAck för länk. Tyvärr verkar operatörerna svara på frågan utifrån eSIM som ersättare av fysiskt SIM, inte med DualSIM i åtanke.

Ursprungligen av Perra_123:

Absolut det är märkligt, kanske så att den modellen säljer mer och dem vill locka till sig kunder framför allt nu vid release, alternativt att det är olika marginaler på telefonerna.

De vet ju inte vid prissättningen vilken som säljer mest.
Mindre marginal på en dyrare enhet är jag högst tveksam till.

Ursprungligen av kafferast:

Xs Max 256GB från Apple. Leverans 21 sept. Blev även en 44mm sport GPS. Också 21 sept.

Min har redan gått till "Förbereder leverans". Så fort brukar det väl ändå inte gå?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2018-09-14 16:17
Ursprungligen av kafferast:

Min har redan gått till "Förbereder leverans". Så fort brukar det väl ändå inte gå?

Jo, men den kommer inte komma före fredag ändå. Skickas från Kina och sen på torsdag från Holland. Så var det förra året iaf.

Ursprungligen av dermike:

Jo, men den kommer inte komma före fredag ändå. Skickas från Kina och sen på torsdag från Holland. Så var det förra året iaf.

Aha. Vad fort man glömmer fast man sitter där varje år?.

En Xs MAX 256 Gold blev det. Från Tele2 med leverans på fredag.
Nu återstår bara att försöka övertyga mig själv (och min fru) att jag behöver en telefon för 16000:-
Men, när man packar upp den på fredag så tycker man att det var värt varenda krona. Haha

Jag beställde min via Telia. Hämtas i butik på fredag

Någon som jag som brukar betala av telefonen hos Telia pga rabatten?
Har de ändrat upplägg kring den avbetalningen? Förut var det inbakat på samma räkning, det är det inte längre?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 18:26

Någon som har tips på plånboksfodral med plats för mer än 2-3 kort till max?
Har kört bookbook till mina senaste två telefoner och till plus har det plats för 5 kort.
Kikat lite efter alternativ men det verkar inte finnas?

Helst med genomskinlig ficka för körkortet med

En XS 64GB rymdgrå är beställd. För första gången har jag beställt en iPhone när den släpptes annars har jag väntat lite. Går från en 7:a så det blir väl ett litet lyft.

Verkar inte vara lika stort tryck detta året, fortfarande nu på kvällen kan man köpa en Max från Telia och comviq bl.a. till nästa fredag om det nu stämmer.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2018-09-14 19:11
Ursprungligen av Bjofor:

Verkar inte vara lika stort tryck detta året, fortfarande nu på kvällen kan man köpa en Max från Telia och comviq bl.a. till nästa fredag om det nu stämmer.

Samma på Apple Store

Ursprungligen av Bjofor:

Verkar inte vara lika stort tryck detta året, fortfarande nu på kvällen kan man köpa en Max från Telia och comviq bl.a. till nästa fredag om det nu stämmer.

Ursprungligen av dermike:

Samma på Apple Store

Högst troligen priserna.
+ de kanske har fler från fabrikerna.
Men tror på det första, i kombination med att folk sitter på rågrymma iPhones redan.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-09-14 20:17

Jag valde att makulera min förbokning vid 17:30-tiden efter mindre krig i min hjärna. Mitt logiska tänkande vann över nördigheten och jag insåg att 17195:- inte är prisvärt för en telefon...

Ursprungligen av wemme:

Jag valde att makulera min förbokning vid 17:30-tiden efter mindre krig i min hjärna. Mitt logiska tänkande vann över nördigheten och jag insåg att 17195:- inte är prisvärt för en telefon...

Gjorde detsamma strax efter lunch idag

Blev en svart xs max 256gb till mig och en guld xs max 256 till tjejen. Hämtas på applestore på fredag ?

Verkar inte vara nån jätteefterfrågan detta år. Man behöver inte ens vänta en vecka efter releasedatum om man beställer nu. Undrar om det beror på att det är mellanår, priser eller att dem tillverkat så det räcker..

Jag bokade min via Apple store, första gången jag gör det. Lite senare på kvällen ringer en snubbe upp från utlandet och hävdar sig vara från Apple store, och vill ställa några frågor kring min order. Brukar dom göra så!?

Bokade iaf en guld Xs 256:a och en guld stål 44m milanesisk loop med gps + cellular

Ursprungligen av razorfisk:

Blev en svart xs max 256gb till mig och en guld xs max 256 till tjejen. Hämtas på applestore på fredag ?

Verkar inte vara nån jätteefterfrågan detta år. Man behöver inte ens vänta en vecka efter releasedatum om man beställer nu. Undrar om det beror på att det är mellanår, priser eller att dem tillverkat så det räcker..

Den slutsatsen kan du inte dra. Det enda som vi kan säga är att tillgången är i balans med eller större än efterfrågan.

Vi vet inte tillgången och vi vet inte efterfrågan.

Ursprungligen av HerrHans:

Jag bokade min via Apple store, första gången jag gör det. Lite senare på kvällen ringer en snubbe upp från utlandet och hävdar sig vara från Apple store, och vill ställa några frågor kring min order. Brukar dom göra så!?

Bokade iaf en guld Xs 256:a och en guld stål 44m milanesisk loop med gps + cellular

Jag har aldrig varit med om det. Vad frågade han?

Ursprungligen av BlackSmp:

Den slutsatsen kan du inte dra. Det enda som vi kan säga är att tillgången är i balans med eller större än efterfrågan.

Vi vet inte tillgången och vi vet inte efterfrågan.

Historiskt sett så brukar väl första uppdateringen av en ny modell vara lite svalare p g a att majoriteten som skaffade X när den kom inte redan byter ut den.

Ser nu att Telenor lagt fram leveransen på space grey XS till vecka 38-40. Om det menas att de sålt sin kvot eller bara är att denna färg är försenad aet man ju inte.

Råååkade beställa en Xs 64Gb spacegrey.

  • Medlem
  • 2018-09-16 20:01
Ursprungligen av CharlesDelux:

Råååkade beställa en Xs 64Gb spacegrey.

Ja, man råkar göra så mycket

Själv råkade jag beställa en Xs Max 256 GB från Apple. Det bara hände. Ingen aning hur det gick till.

Förhoppningsvis har hjärnan och sunda förnuftet åter börjat fungera i morgon så att jag hittar länken för avbeställning.

Beställt kontant från Telia med leverans 21/9. Men det råder delade meningar om datumet...vissa menar att telefonen skickas på Torsdag så den kommer på Fredag, medans vissa menar att den skickas på Fredag och sen kan hämtas efter helgen...

Hur ligger det till?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Beställt kontant från Telia med leverans 21/9. Men det råder delade meningar om datumet...vissa menar att telefonen skickas på Torsdag så den kommer på Fredag, medans vissa menar att den skickas på Fredag och sen kan hämtas efter helgen...

Hur ligger det till?

Det vet man ju inte, vissa affärer ska ju ha den på Fredag säger de. Sen vet jag inte om teleoperatörerna får den tidigare. Jag skulle tro att den dyker upp från teleoperatörerna efter helgen hos köparna.

första inlägget!

det blev en rymdgrå XS Max 256 GB från 3 med unlimited surf (härligt med airpods på köpet!), kanske skulle gått på den silver för att bryta min rymdgrå trend sedan 4S - hur som helst kommer ett silikonskal sitta på så det är inte ett så stort bekymmer!
beställde 4 minuter efter release med leverans f.r.o.m 21 - reser bort den 25e på morgonen så jag ber till sweet baby jesus att jag har den i mina händer innan man åker iväg, det vore härligt att spendera min tågresa med att lära sig de 'nya' swipe funktionerna då jag uppgraderar från 7an.
enligt 3 så kommer dem maila ut kommande vecka med ordernummer och status på leverans.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Beställt kontant från Telia med leverans 21/9. Men det råder delade meningar om datumet...vissa menar att telefonen skickas på Torsdag så den kommer på Fredag, medans vissa menar att den skickas på Fredag och sen kan hämtas efter helgen...

Hur ligger det till?

Jag tror att det beror på var du bor. Vi som bor i norra delen av Sverige får räkna med måndag - det är därför som jag beställde från Telia med avhämtning i butik - då får jag den på fredag...

Blev ett dyrt Apple år men
Beställde en iPhone XS Max 512 guld skall ha svart baksida så bara kanten syns från dbrand.
Blev också en Guld 44mm Apple Watch rostfritt med extra svart sportloop ?

Telefonen och klocka beställd på MM för avhämtning i butik på Fredag, alltid lyckats få den på releasedagen samt att man inte behöver ligga ute med pengarna

Bevaka tråden