Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Iphone XS och Iphone XS Max

Tråden skapades och har fått 224 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2018-09-14 09:22
Ursprungligen av Hank Solo:

Som...?

Kolla lanseringen

Xs guld 64 Gb beställd. Leverans måndag 24:e

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 09:47

Xs Max 256GB Silver beställd.
Ser inget om leveransdatum än.
Var det någon som ville köpa en njure eller liknande?

Verkar inte vara något supertryck på Xs. Jag satt redo 9.01 och valde hämtning i Täby den 21a. En knapp timme senare och det går fortfarande att få samma leveransdatum. Xr däremot verkar helt slut, i alla färger?

Hmm skulle jag tecknat en XS max med mitt halebop idag hade det blivit en Max 64gb med halebop stor 30GB för 849:-/mån ?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-14 10:07

Blev en XS 256 Guld och nya 44mm Watch till sambon, har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha ny telefon..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 10:16
Ursprungligen av Sperious:

Xr däremot verkar helt slut, i alla färger?

Bokningen på Xr har ju inte startat än?

Mina beställningar försvann just i listan på Apple Store. ? någon annan?

edit: Följer jag däremot länken i bekräftelsemailet så slussas jag in i appen och ser min beställning. Skumt.

Ursprungligen av Json_81:

Bokningen på Xr har ju inte startat än?

My bad! Så var det ju..

Iphone XS Max 64GB rymdgrå beställd. Planerad leverans 21 September

  • Medlem
  • 2018-09-14 11:00
Ursprungligen av Mackan1984:

Hmm skulle jag tecknat en XS max med mitt halebop idag hade det blivit en Max 64gb med halebop stor 30GB för 849:-/mån ?

Över 20 000 kr på 24 månader
Otroligt eller är du inte glad att du köpte en X förra året

  • Medlem
  • 2018-09-14 11:05
Ursprungligen av Mackan1984:

Priserna på Apple.se är ju satta efter att dollarn stigit 13% på ett år.
Så dollarpriset=svenskt pris+13%+25%moms+elektronikavgifter.
Kan ha fel men såg det i nåt forum.

Vi får hoppas dollarn sjunker lite och att återförsäljare inte drabbas lika hårt.
Hade skippat Apple.se om jag skulle köpa iPhone i veckan.

SEK är usel och vi har copyswede men Note 9 lanserades för ca en månad sedan och den kostar inte hutlöst mer än förra årets Note 8. Kanske Samsung inte kör mot dollar i EU. 1165 USD var utgångspriset för Note 9. Apple tar tillfället i akt och tar höjd för ytterligare försvagning av SEK

Ursprungligen av PaO:

SEK är usel och vi har copyswede men Note 9 lanserades för ca en månad sedan och den kostar inte hutlöst mer än förra årets Note 8. Kanske Samsung inte kör mot dollar i EU. 1165 USD var utgångspriset för Note 9. Apple tar tillfället i akt och tar höjd för ytterligare försvagning av SEK

Osäker på hur detta fungerar men är det inte nåt i stil med att återförsäljare som Netonnet köper in en iPhone XS 64gb för 92% av $999 dollar så vad är svaret på deras prissättning?
Apple.se?

  • Medlem
  • 2018-09-14 11:27
Ursprungligen av Mackan1984:

Osäker på hur detta fungerar men är det inte nåt i stil med att återförsäljare som Netonnet köper in en iPhone XS 64gb för 92% av $999 dollar så vad är svaret på deras prissättning?
Apple.se?

Priser från Netonnet

Ursprungligen av PaO:

Priser från Netonnet

Ja samma som Apple.se så antingen vet de inte än vad de ska sätta eller så vill dom tjäna lika mycket som Apple.se eller så läggs 13% på redan när de köper in från apple USA med våran SEK.

  • Medlem
  • 2018-09-14 11:55
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja samma som Apple.se så antingen vet de inte än vad de ska sätta eller så vill dom tjäna lika mycket som Apple.se eller så läggs 13% på redan när de köper in från apple USA med våran SEK.

När en återförsäljare tar samma pris som Apple själva så vet att Apple har exeptionellt grymma marginaler och utnyttjar sin lojala kundgrupp fullt ut
Glad jag bytte till Android ?

Ursprungligen av PaO:

Över 20 000 kr på 24 månader
Otroligt eller är du inte glad att du köpte en X förra året

Du får räkna bort abonnemanget för det hade jag ju haft ändå...
Telefonen skulle kosta ca 11500:- med den bindningen.
Men klart jag är glad att jag köpte min X förra året.

Ursprungligen av PaO:

När en återförsäljare tar samma pris som Apple själva så vet att Apple har exeptionellt grymma marginaler och utnyttjar sin lojala kundgrupp fullt ut
Glad jag bytte till Android ?

Haha du menar glad att du blev lojal Samsung-ägare.
Du har lyckats promota allt från samsungs kylskåp till qi-laddare i dessa trådar om Apple.
Ska bli kul att se vad galaxy s10 kommer kosta

  • Medlem
  • International user
  • 2018-09-14 12:09
Ursprungligen av PaO:

När en återförsäljare tar samma pris som Apple själva så vet att Apple har exeptionellt grymma marginaler och utnyttjar sin lojala kundgrupp fullt ut
Glad jag bytte till Android ?

Vet du hur lite en återförsäljare får?

  • Medlem
  • 2018-09-14 12:34
Ursprungligen av Mackan1984:

Haha du menar glad att du blev lojal Samsung-ägare.
Du har lyckats promota allt från samsungs kylskåp till qi-laddare i dessa trådar om Apple.
Ska bli kul att se vad galaxy s10 kommer kosta

Klart jag har ju målat in mig i ett Note hörn vilket plånboken fick känna av i höstas förra året ?

Men att köpa en Note för 10 000 kr rättfärdigar jag genom att inte längre behöva köpa surfplatta eller privat PC. Dessutom fick jag DeX och AKG lurar på köpet till och med 2 snabbladdare ?

Att en mobil kostar mycket pengar är en sak men att utnyttja sina lojala kunder tycker jag är tråkigt

64 GB insteg och sedan 256 GB är ju 16 GB och 32 GB diskussionen som återuppstår
Ingen snabbladdare i boxen denna gången heller och dessutom adaptern borta

Kollade valutorna och Forex har ju satt USD till ca 9.6
749 × 9.6 = 7190 kr
Sedan har vi ju copyswede men 9495 kr kommer man inte upp i för Xr

Helt enkelt att Sverige är iPhone land och Apple tar i max i år

Skulle framtida Samsung galaxy kosta hutlösa priser så får man väl byta till annat märke men för de som gillar IOS finns ju inget alternativ

Ursprungligen av simonnn:

Xs guld 64 Gb beställd. Leverans måndag 24:e

Vart beställde du? Såg Tre hade ett väldigt bra erbjudande jämfört med alla andra: 599kr/mån med 25gb surf

Kanske bättre tråd...

Har inte beställt men funderar över en sak hos Telia:

Ska beställa en XS MAX - vart ligger logiken i att man får mindre rabatt på hårdvaran ju större/dyrare modell man väljer?
Vid 512gb-modellen vid 6gb surf får man 1355:- rabatt.
För 256-modellen får man 1735:- rabatt.

Liknande skillnad på 20gb surf etc.

Är inte detta ologiskt?

Ursprungligen av PaO:

Kollade valutorna och Forex har ju satt USD till ca 9.6
749 × 9.6 = 7190 kr
Sedan har vi ju copyswede men 9495 kr kommer man inte upp i för Xr

Helt enkelt att Sverige är iPhone land och Apple tar i max i år

Skulle framtida Samsung galaxy kosta hutlösa priser så får man väl byta till annat märke men för de som gillar IOS finns ju inget alternativ

7190+25%moms=8987.
Om någon som kan import och export mellan olika valutor och Återförsäljare och Apple kan förklara hur det fungerar kanske vi får lite ordning på detta.

Man kan ju alltid passa på att julshoppa i London och köpa en iPhone XS för £999 eller Paris och köpa en XR för 859€.

Ursprungligen av theplague:

Kanske bättre tråd...

Har inte beställt men funderar över en sak hos Telia:

Ska beställa en XS MAX - vart ligger logiken i att man får mindre rabatt på hårdvaran ju större/dyrare modell man väljer?
Vid 512gb-modellen vid 6gb surf får man 1355:- rabatt.
För 256-modellen får man 1735:- rabatt.

Liknande skillnad på 20gb surf etc.

Är inte detta ologiskt?

Fruktansvärt ologiskt.
Kollat halebop?

  • Medlem
  • 2018-09-14 13:05
Ursprungligen av Mackan1984:

7190+25%moms=8987.
Om någon som kan import och export mellan olika valutor och Återförsäljare och Apple kan förklara hur det fungerar kanske vi får lite ordning på detta.

Man kan ju alltid passa på att julshoppa i London och köpa en iPhone XS för £999 eller Paris och köpa en XR för 859€.

Sorry my mistake
Tackar och bockar

Ursprungligen av PaO:

Sorry my mistake
Tackar och bockar

859€ i Frankrike och 879€ i Finland för en iPhone XR...
Vad är felet med norden eller är momsen mycket högre i Finland jämfört med Frankrike med samma valuta?

Ursprungligen av Paulista:

Vart beställde du? Såg Tre hade ett väldigt bra erbjudande jämfört med alla andra: 599kr/mån med 25gb surf

Beställde från Apples hemsida.

Ursprungligen av Mackan1984:

Fruktansvärt ologiskt.
Kollat halebop?

Eller hur!

Nej, kanske får göra det, men är stabil Teliakund så skulle gärna inte byta.

Ursprungligen av theplague:

Eller hur!

Nej, kanske får göra det, men är stabil Teliakund så skulle gärna inte byta.

Har för mig att det är väldigt enkelt att flytta nummer från Telia till halebop, är ju samma nät osv.
Är väl billigare abonnemang dessutom.

Ursprungligen av Mackan1984:

Har för mig att det är väldigt enkelt att flytta nummer från Telia till halebop, är ju samma nät osv.
Är väl billigare abonnemang dessutom.

Är inte så jobbigt att hoppa mellan operatörer oavsett vilken det är. Jag hoppade från telia till hallon och hallon till tre. Man skrev på ett papper sen fick man ett SMS när det var dags att byta simkort.

Hallon kan man ju säga är tres halebop. Och där upplevde i alla fall jag att jag fick lite bättre nedladdnings hastighet på många ställen när jag gick till tre. Men kan ju även vara så att de bara fixade upp lite fler master strax efter jag gjorde bytet. Eller så är det så att man blir lite högre prioriterad om man är Telia/tre kund istället för Halebop/hallon.

Bevaka tråden