Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar med äkta klockstöd!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan AWs3 (GPS + Cellular) kom till Sverige och Tre, i maj, så har man längtat efter appar med klockstöd fullt ut. Som fungerar enbart med klockan när telefonen ligger hemma på laddning. Så vitt jag vet, så funkar ett par av träningsapparna, Runkeeper, Strava, Träning och kanske Nike Run? Man kan få med musik om du har konto hos Apple Music. Apple Musics Radio funkar också. Tror jag hittade P1 den vägen? Kanske kan Podcast funka? Har faktiskt inte testat det. Min fråga är dock, när kommer det fler?

När kommer Spotify att fungera på klockan?
Fler tredjepartsträningsappar?
Ljudboksappar, som Storytel, Nextory, Bookbeat?

Och sen den sista fråga? Är det förresten Apple fel att ovan låter vänta på sig, eller är det utvecklarna får ovan tjänster? Hade t ex Storytel kunnat släppt en uppdaterad app, med klockstöd om intresse, kunskap, vilja funnits?

Funderar lite bara!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-10 16:43

Jag tycker att Apple, speciellt nu med cellular i klockan, kan ta sig i kragen och ge användaren möjlighet till att svara på ett telefonsamtal på klockan och sedan få samtalet till det anslutna BT-headsetet. Fortfarande så går inte det utan svarar man på klockan så går samtalet till klockans speaker och mic, detta fast man har BT-headset anslutet.

Ursprungligen av pjnorman:

Sedan AWs3 (GPS + Cellular) kom till Sverige och Tre, i maj, så har man längtat efter appar med klockstöd fullt ut. Som fungerar enbart med klockan när telefonen ligger hemma på laddning. Så vitt jag vet, så funkar ett par av träningsapparna, Runkeeper, Strava, Träning och kanske Nike Run? Man kan få med musik om du har konto hos Apple Music. Apple Musics Radio funkar också. Tror jag hittade P1 den vägen? Kanske kan Podcast funka? Har faktiskt inte testat det. Min fråga är dock, när kommer det fler?

När kommer Spotify att fungera på klockan?
Fler tredjepartsträningsappar?
Ljudboksappar, som Storytel, Nextory, Bookbeat?

Och sen den sista fråga? Är det förresten Apple fel att ovan låter vänta på sig, eller är det utvecklarna får ovan tjänster? Hade t ex Storytel kunnat släppt en uppdaterad app, med klockstöd om intresse, kunskap, vilja funnits?

Funderar lite bara!

Apple Podcasts kommer fungera i WatchOS 5 (äntligen!)
Väntar själv på att Spotify ska komma och har så gjort i över ett år... Verkar inte som att Spotify är intresserade av AW. Blir ju lite nyfiken om det är för att dom skrivit avtal med Samsung (troligtvis inte dock).

1
Bevaka tråden