Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt vi vet om Iphone X

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tre nya Iphone X-modeller, varav en med LCD-skärm och roliga färger. Ny och bättre Face ID, snabbare processorer. Allt vi vet inför kvällen Iphone-släpp.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-08 10:54

Jag har verkligen väntat på SE 2, gillar det mindre formatet. Hade min 5'a jättelänge men orkade till slut inte vänta på en ny modell, utan köpte en SE.

Förvänta er inga stordåd, för det var förra årets modeller. I år blir det nog bara finputsning av föregående modell.

Även om det kommer en som jag vill ha kommer jag att vänta drygt ett år. Minst.

Ursprungligen av Krylovrum:

...det var förra årets modeller...

Vad syftar du på? Vad är "det"?

Det som beskrivs i artikeln och filmen är definitivt inte förra årets modeller.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-08-08 16:01

Trist om alla får fula flärpar! Hade istället hoppats på genomgående OLED på alla modeller.

Detta var mycket trist. ?

Jag skulle kunna tänka mig iPhone X i SE-format.

Ännu hellre iPhone Xs i SE-format. ?

Jag hoppas verkligen Apple har ett ess i rockärmen (SE 2) under sep event.

Ursprungligen av omartint:

Trist om alla får fula flärpar! Hade istället hoppats på genomgående OLED på alla modeller.

Detta var mycket trist. ?

Det kan väl inte komma som en chock?
Att det blir två storlekar av förra årets iPhone X med oled plus en variant med LCD som ska vara billigare, har det ju varit tal om sen iPhone X släpptes typ.
Men du var alltså sugen på en 6.1” med oled och utan flärp/främre kamera/face id om jag förstår ditt inlägg rätt?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-08-08 23:00
Ursprungligen av Mackan1984:

Men du var alltså sugen på en 6.1” med oled och utan flärp/främre kamera/face id om jag förstår ditt inlägg rätt?

Japp - det hade verkligen varit en helt klockren telefon för mig!

Ursprungligen av omartint:

Japp - det hade verkligen varit en helt klockren telefon för mig!

Ja jag jobbar vidare med drömmen att ta hem eurojackpot i helgen.
Så tills du får din 6.1” iPhone med oled finns det en 5.8” och en 6.5”, dock med flärp tills nån kommer på hur man får in grejjerna innanför skärmen.
Sluta aldrig drömma.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-08-09 08:15
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag jobbar vidare med drömmen att ta hem eurojackpot i helgen.
Så tills du får din 6.1” iPhone med oled finns det en 5.8” och en 6.5”, dock med flärp tills nån kommer på hur man får in grejjerna innanför skärmen.
Sluta aldrig drömma.

Jag har gott om pengar, så behöver inte vinna på spel. Så inget problem där. ?

Ursprungligen av omartint:

Jag har gott om pengar, så behöver inte vinna på spel. Så inget problem där. ?

Lite skillnad på att slippa jobba och ha ”gott om pengar” ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-08-09 17:32
Ursprungligen av Mackan1984:

Lite skillnad på att slippa jobba och ha ”gott om pengar” ?

OT-varning:

Jag kanske är märklig, men jag gillar faktiskt att jobba (har ett grymt kul jobb!). ?

(Sedan skadar det inte att både ha hyfsat gott med kapital som man lyckats samla ihop, och dessutom en hyfsat fin lön som man tjänat ihop till på egna meriter.)

Ursprungligen av omartint:

OT-varning:

Jag kanske är märklig, men jag gillar faktiskt att jobba (har ett grymt kul jobb!). ?

(Sedan skadar det inte att både ha hyfsat gott med kapital som man lyckats samla ihop, och dessutom en hyfsat fin lön som man tjänat ihop till på egna meriter.)

Jättekul att du känner så ?
Dock hade jag nog föredragit att dra in jackpotten och suttit på en fet båt och druckit bubbel just nu, sen kanske funderat över framtida hobby-projekt ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-08-09 22:47
Ursprungligen av Mackan1984:

Jättekul att du känner så ?
Dock hade jag nog föredragit att dra in jackpotten och suttit på en fet båt och druckit bubbel just nu, sen kanske funderat över framtida hobby-projekt ?

Champagne har jag råd med hur mycket som helst, men köper mest och bjuder på till vänner och gäster. Föredrar själv goda bra franska rödviner (som kan kosta bra mer än Champagne ibland).

En ny bil (Jaguar, Aston Martin och Ferrari) är på inköpslista, och så smånigom kommer segelbåten uppgraderas till något bättre (+1 mille). ?

Hobby, förutom kul jobb, är segling, golf, skidåkning, god mat, vin och resor. Har väl som projekt att skaffa någon trevlig utlandsfastighet på sikt. 8

Ursprungligen av omartint:

Champagne har jag råd med hur mycket som helst, men köper mest och bjuder på till vänner och gäster. Föredrar själv goda bra franska rödviner (som kan kosta bra mer än Champagne ibland).

En ny bil (Jaguar, Aston Martin och Ferrari) är på inköpslista, och så smånigom kommer segelbåten uppgraderas till något bättre (+1 mille). ?

Hobby, förutom kul jobb, är segling, golf, skidåkning, god mat, vin och resor. Har väl som projekt att skaffa någon trevlig utlandsfastighet på sikt. 8

You go girl!
Du får väl köpa hela Apples lineup och se vilken som passar då helt enkelt ?

Vad hände med den utmärkta spoiler-hanteringen från tidigare i veckan? Den var ju lite onödig då, så här i efterhand?

Är riktigt sugen på LCD modellen, vi får se hur det känns i handen när den kommer ut i butik. Plus att priset blir också avgörande. Har inget behov av OLED skärm spontant, kan leva utan det. Så jag kanske väntar ett eller två år på ett byte.

Hoppas på två Face id möjligheter så man kan ligga i säng å låsa upp horizontellt..

Får se om dual-sim bara blir tillgängligt i Kina (som ryktats), det hade varit ett oslagbart argument för mig att byta direkt från min nuvarande X!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-10 21:26
Ursprungligen av Mackan1984:

You go girl!
Du får väl köpa hela Apples lineup och se vilken som passar då helt enkelt ?

Nja. Jag gillar inte att betala överpriser, och är noga med att även dyra saker jag köper är till rätt priser.

Mina två nuvarande MBP har jag fått från min förra arbetsgivare. Samma sak med min ena telefon. Min nuvarande iP8 har jag fått från min nuvarande arbetsgivare. En iPad fick jag från en leverantör.

Har dock köpt en iPad själv (första retinamodellen), och samma sak med iPad Mini (också första retinamodellen av den).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-10 21:28
Ursprungligen av Kitaren:

Får se om dual-sim bara blir tillgängligt i Kina (som ryktats), det hade varit ett oslagbart argument för mig att byta direkt från min nuvarande X!

Japp; dual SIM hade varit grymt. Klart intressantast för mig (har både jobb och privata nummer). Hoppas!

1
Bevaka tråden