Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna tom sida direkt (Textredigerare)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag klickar på/startar "Textredigerare" i Mac OS X så öppnas ett finderfönster där jag kan välja vilken fil som ska öppnas med Textredigeraren. Jag vill inte ha det så utan jag vill att ett tomt-dokument ska öppnas direkt dvs det som händer då jag tar "Nytt dokument" nere till vänster i det finderfönstret som nu öppnas då jag startar textredigerare.

Finns det i någon inställning eller går det att ändra nått värde i nån systemfil?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-30 09:45
Ursprungligen av Chaosstar:

När jag klickar på/startar "Textredigerare" i Mac OS X så öppnas ett finderfönster där jag kan välja vilken fil som ska öppnas med Textredigeraren. Jag vill inte ha det så utan jag vill att ett tomt-dokument ska öppnas direkt dvs det som händer då jag tar "Nytt dokument" nere till vänster i det finderfönstret som nu öppnas då jag startar textredigerare.

Finns det i någon inställning eller går det att ändra nått värde i nån systemfil?

Ej testat själv men http://apple.stackexchange.com/questions/6140... hävdar att det går bra med kommandot:

defaults write -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile -bool false

Gissar att det påverkar alla program som nyttjar iCloud.

Ursprungligen av reboot81:

Ej testat själv men...

Fungerar perfekt.
Tack så mycket.

Du kan gå in i systeminställningar och iCloud och göra det där. Kan säkert skilja mellan olika OS X-versioner...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-30 14:21
Ursprungligen av hummel:

Du kan gå in i systeminställningar och iCloud och göra det där. Kan säkert skilja mellan olika OS X-versioner...

Men då tar du väl bort helt möjligheten för TextEdit att spara i iCloud?

Så sjukt skönt att det här fungerar fortfarande.

Bra tips till er som inte vet om att det går att ställa om.

1
Bevaka tråden