Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara film som man ser på sin iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en vän som har fått en länk till en film som ligger på en Google-drive. Hon vill spara ner den filmen till sin iPhone, hur gör man?

Tack för det.
Nu är det dock så att hon inte har Google Drive själv, hon har fått en länk till en film som ligger på Google Drive. Det hade nog lika gärna kunnat vara vilken film som helst, t ex en som ligger inbäddad på en hemsida eller motsvarande.

Om man klickar på filmen i fråga kan man bara välja "Spara Bild", men man hade ju velat ha alternativet "Spara Film" där (och nej – det blir ingen film även om man sparar därifrån).

Jag hade ju kunnat lösa detta via min dator och mitt Google-konto tillsammans med min envishet, men hur gör en "normal" människa i detta fallet....? ?

Har du länken där filmen finns så blir det mycket enklare att hjälpa dig.

Ursprungligen av hummel:

Har du länken...

Den är kanske inte tänkt att spridas publikt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-31 13:27

Enligt den andra länkade artikeln så finns "Save videos from Drive to your device (tap File Info icon > Open In > Save Video)" som en feature I Google Driver-appen för iOS. Borde inte det lösa behovet? Förutsatt att den utdelade länken till filmen låter sig öppnas i Google Drive-appen...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den är kanske inte tänkt att spridas publikt.

Det kan så vara. Väldigt ofta när någon har problem och frågar efter hjälp portioneras informationen ut bitvis (ofta får man dra ut information nästan med våld) och det gör det svårt att lösa problemen.

Ursprungligen av hummel:

Det kan så vara. Väldigt ofta när någon har problem och frågar efter hjälp portioneras informationen ut bitvis (ofta får man dra ut information nästan med våld) och det gör det svårt att lösa problemen.

Jag är väl medveten om detta då jag ofta försöker hjälpa andra här. Ett problem som man tycker är lätt, och som alla väl borde fatta, är ju inte alltid så. Sorry för dålig info! ?

Hur som helst så vet jag inte om jag får sprida filmen så jag gör inte det. Men jag tror att det helt enkelt inte går, om man inte har ett konto hos aktuell leverantör (Google i detta fallet).

Exempel; Gå in på din iPhone-enhet på denna länken: https://www.youtube.com/watch?v=WSaRffmLJIQ
OBS! Gå alltså inte in på Youtube-appen, utan i Safari.
Jag vill överföra den filmen så att den landar lokalt i iPhone.
Jag hittar inget sätt att göra det på.

Youtube gillar inte riktigt att man delar annat än länkar, ingår nog i deras affärsmodell.
Kan det finnas en app till telefonen som klarar det? Snabbsökning i App Store på ”download video” ger en del träffar.

Valkyria kommer vara väldigt bra, B&M är enkelt sagt bäst på bergochdalbanor.

Ursprungligen av carlsson:

...OBS! Gå alltså inte in på Youtube-appen, utan i Safari.
Jag vill överföra den filmen så att den landar lokalt i iPhone...

Att ladda ner en Youtube-video och att hämta hem en fil via länk till någons Google Drive är två olika saker.

Ska tråden ses som så generell att den kan gälla båda fallen, eller ska vi gå tillbaka till den ursprungliga frågan?

Men här är några tips gällande Youtube:
https://www.google.com/search?q=ios+app+youtu...

Senast redigerat 2018-08-02 13:37
1
Bevaka tråden